• BeJay

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

Nån som vill fika?
    eller kanske bara surra här,
    Kanske badhus besök eller leka på leos lekland ngn dag :D

Skriv en rad eller 2 :D

Kram kram

• Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D
  • Plutteli

Tjollavippen!
    Hoppas ni alla har den finnemang!
    Vi har det riktigt bra måste jag säga, massor på gång här med en liten som just börjar dra sig upp vid möblerna i lägenheten!

• bimbomika
    Plutteli skrev 2009-03-31 10:28:37 följande:
    Tjollavippen!Hoppas ni alla har den finnemang! Vi har det riktigt bra måste jag säga, massor på gång här med en liten som just börjar dra sig upp vid möblerna i lägenheten!
    gud vad roligt,ja snart får ni springa efter henne=)
  • Plutteli
    bimbomika skrev 2009-03-31 11:05:54 följande:
    gud vad roligt,ja snart får ni springa efter henne=)
    Ja verkligen, då kommer det bli full fart! Fast hon får gärna vänta tills hon är lite närmare ett år iaf
  • Klarisen

plutteli
    blir fullt upp i sommar då

bimbomika
    vi kollade inte könet och det sägs att de helst inte säger för de kan jju inte alltid se det med 100%
    men man kan väl göra köns-UL hos läkaren i stan.....Hassler
    har jag fått veta!
    men vi ville inte veta det men min syster sa då att det var en flicka, hon fick en son ½tidigare så hon tyckte kanske att magen var olikt henne

• ainisken

Klarisen: När jag väntade Max berättade dom vad det var.
    Alla mina vänner som fått barn ungefär samtidigt fick också veta, så antingen har vi haft tur eller så är dom inte lika hårda på det längre.

Imorgon blir min stora tjej 3 år! Tiden går fort när man har roligt:)

• Plutteli

Klarisen:
    Jo det lär bli full fräs! Som tur är ska Markus vara hemma då, å jag jobba, så förhoppningsvis är det en lugnare tjej som hunnit springa av sig under dagen som jag får vara med

• bimbomika

Mmmm i morgon blir det ultraljud =) Fortfarande vet vi inte om vi skall fråga om man får veta könet eller inte,Visst det spelar ingen roll vad det blir men nyfiken är jag =) mmm kanske vi ändå skall hålla oss,vi gjorde ju de me lillen så =) Fast mina instinkter sa då att det skulle vara en pojke och det komm en pojke så få se då om mina instinkter är lika bar nu =)
    Skall iallfall ta med mig pojkens ultraljudsbilder,och nya bäbbens ultraljudsbild vi tog i v 11...För vi måste få veta vad som e galet =) på As bilder så e fostret som i vecka 5 typ och på nya i typ v 11 ändå är ultraljuden tagna sammtidigt,fast olika år och A var beräknad senare än denna bäbben....på nya så ser man armar ben fingrar och på albiins bild en liten klump bara,ja som dom skall se ut i vecka 5 typ! Fast dom har visserligen sagt att albiin var en månad sen i magen och kom tidigare så ja dennna bäbben kanske e helt enkelt "normalstor" vilket inte A var...mmm vi får se va dom säger...

Förkylda är vi fortfarande och a har feber,mm typiskt när man har tagit ledigt för honom och jag själv e sjukskriven =( hadde ju tänkt göra nå skoj i veckan men ja det går ju inte...

• bimbomika

Nån som har nå tipps om vad man kan hitta på här hemma?

• ulimon

Hej!

Nu har jag lilltösen hemma från dagis denna v. Feber, hosta/förkylning och ev vattkoppor. Hon har små röda prickar i ansiktet, började se 1 igår och nu är det kanske nån mer. Så får se då. Men imorse hade hon 38,9 när jag kollade 1:a gången och sen under dan och nu ikväll hade hon 37,3 - 37,6. Får se imorgon hur det är.

Själv så är jag hostig och sambon är oxå förkyld. Så här är förkylda familjen. Men så är livet.

Hoppas allt bra med er alla andra. Vi hörs.

• Klarisen

ja vi är någorlunda friska, sambon snorar fortfarande och jag har nog mer stress-symtom

bimbomika
    ja,förstod inte riktigt din berättelse om UL, men antar då att du varit på UL i denna graviditet i v11?
    och även med A.....
    men om de sa att han var en månad sen så var han väl inte helt utvecklad som normalstora barn i den veckan

men nog ska det väl gå bra imorgon och ja ni gör som ni tycker om att veta könet eller inte men varför ta reda på det? då blir det väl ingen överraskning, om man vet det kan man göra i ordning kläder,sängen mm efter vad det blir men har man inga såna behov så.................
    min syster hade sådant behov för hon är en som måste planera oh gjorde köns-UL men där i malmö kan man ju göra det om man vill oh man kan göra fler tester som inte görs här

ja jag kan inte komma på ngt man kan göra hemma, är A sjuk och har feber är det väl bara att vara hemma och mysa med bok, film eller det som han gillar och orkar göra

ulimon
    jasså då har hon fått sin första dagis-sjuka då
    vattkoppor har ju gått på endel förkolor i år vet jag men inte på K:s dagis men det är ju bra om hon får det nu när hon är liten, ring vårdcentralen om du blir fundersam, men är det blåser de röda prickarna så är det ju vattkoppor..........men annars kan det ju vara utslag, ja inte vet jag du märker väl om det blir vattenfyllda blåsor...........
    febern kan ju komma och gå, minns förra året i feb innan K blev 2år så hade hon feber en del av dagen oh sen släppte det och sen nästa dag kom det tillbaka och så var det i 3 dagar om jag minns rätt

GLAD PÅSK ALLA!!!

vi ska bara vara hemma, har inget planerat men det blir väl att åka ut nånstans om det blir fint väder.....
    fast lite trist att inte träffa nån man känner, men de flesta åker ju bort eller träffar släkten oh ja vi ska inte göra nått av det eftersom släkten är för långt borta.............

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D