• BeJay

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

Nån som vill fika?
    eller kanske bara surra här,
    Kanske badhus besök eller leka på leos lekland ngn dag :D

Skriv en rad eller 2 :D

Kram kram

• Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D
  • Plutteli

Skickar ett GLAD PÅSK till er alla! Är hemma hos mor å far i Härnösand över påsken!

• bimbomika

MMm var till läkaren i dag ,Öroninfalmmation IGEN ! mmm trodde vi skulle hinna sätta in rören innan en till öroninflamation kom men icket...vi fick tiden i dag =) i slutet av denna månad så ja han hinner äta sin kur å sen sätts rören in så =) förhoppningsvis inga fler inflamationer! Åssa försöker vi ge allt som kan sätta sprätt på maggen för har han inte bajat i morgon så åker vi in igen,trodde det börjat bli bättre men icket...inget sedan i lördags,å magen är vi rädda om så antagligen har han lite ont,inte konstigt att han inte äter något!

Vi kolla inte kön eller vi fråga men lillen var så sprattlig så det var nog svårt att mäta allt dom skall mäta och kolla =) kanske lika bra,det kvittar ju ändå! Lika välkommet både och å sedan blir det nog roligare på förlossningen =)
    mmm 3 cm var lill fossingen =D å vägde ca 240 g!

Det blir en lugn påsk helg för oss inga speciella saker att göra,hoppas på att nån påskkärring tittar förbi =)
    Det ända vi skall göra e att skjussa ena barnet vi har varit stödfamilj för till sin flickvänns familjs stuga,där skall han fira påsken,tänk vad tiden går fort,när han kom till oss var han bara 8år och nu är han 15år =)

Glad påsk på er allihopa =D
    Förlåt det blev långt !

• ulimon

GLAD PÅSK alla här

J har feber till och från men inte så mycket, hostar som en tok trots hostmedicin. Så får se om nån dag, har det inte släppt kollar jag med Jouren. Och hon har 2-3 prickar på hakan och tycker att det är lite som koppa, men är osäker. Sambon tror inte det är vattkoppor, för hon kliar inte på den/dem., måste de klia? Så jag vet inte. Får väl annars kolla upp med Jouren om det oxå. Men hon ahr ialla fall inte vart på dagis denna v.

I påsk ska vi ta det lugnt och inte göra nåt speciellt. Ut och promenera om det är fint väder och få frisk luft. Annars inget planerat.

Ha det bra så hörs vi.

• bimbomika

ulimon
    Tror inte det behöver klia men de e inte röda hund då?
    Eller har hon ätit något,a fick ju prickar på benen för nån dag sedan som sedan försvann,tror att det var tomat som orsaka det hela...

MMm nu har vi fått annan medecin mot Albiins kroniska förstoppning,får se om den hjälper...hoppas vi inte behöver fara upp i morgon igen..för har han inte bajt fören i morgon skall vi in igen = ( Men men vi får se !

Ja ja krams på er =)

• Klarisen

bimbomika
    hopplöst det där med magen
    på 3års kontrollen sa bm att det var ok med varannan dag men när det blir var tredje så är det inte så bra
    hon sa att messmör i vällingen gör susen men så har jag sett att det är en massa mjölksocker i det
    Klara har svårt att baja varje dag ja inte konstigt för hon äter ju nästan inget kött, ingen kyckling eller fisk eller potatis

ja jag hoppas att han ska få en bättre mage oh att han ska bli friskare av rör i öronen.....
    min syster fick rör i öronen när hon var liten, hon var okså ett öronbarn och hennes son har också blivit det......

GLAD PÅSK ALLA!!

PS: vi tapetserar om lilla rummet i påsk, Klara ska hjälpa pappa och det låter som hon är missnöjd nu, ja mest trött tror jag, har nyss kommit in, vi var ute en stund och skulle blåsa bubblor som hon så ville göra oh plaska i vattenpölen också :DS

• ulimon

bimbomika: Det går ju vattkoppor på dagis så jag vet inte. Kan va nåt hon ätit oxå. Får se på nån dag till. Fick i måndags och har kvar prickarna. Men hon river/kliar inte på dem nåt. Så får se då.

• BeJay
    ulimon skrev 2009-04-11 19:43:56 följande:
    bimbomika: Det går ju vattkoppor på dagis så jag vet inte. Kan va nåt hon ätit oxå. Får se på nån dag till. Fick i måndags och har kvar prickarna. Men hon river/kliar inte på dem nåt. Så får se då.
    3 dagars feber då?? den ger utslag =) lycka till
  • ulimon

bejay: hon har ju inte haft feber hela dagarna. Utan 1 dag hade hon på morgonen och nästa dag på kvällen. Så jag tror inte det var 3 dagars febern. Men jag vet inte alls vad det är /var. Ett utslag/prick har hon nu på hakan, den har hon haft i 1 v nu.

• bimbomika

man kan faktist ha vattkoppor som det bara e en eller två prickar skulle nog tro att det är något sådant...

tredagars feber har man väl skyhög feber i tre dagar,albiin låg på 40-42 graders feber när han hade det...

Vi har tillbringat hela helgen åt albiin,som har fat feber,varit förstoppad och inte ätit något...han har gått ner 1kg från tor te lör....allment seg å hängig har han varit =(
    nu mår han bättre å vi har varit i stugan å fixat hela dagen =)

mmm så börjar vardagen igen =(

• Klarisen

ulimon
    kanske bara förkylningsprickar!
    Klara har också två på ena skinkan som ser ut som blåsor men väldigt otydligt men hon har ingen feber
    läste om symtom på internet för vattkoppor, och det stod att det börjar med feber och sen kommer det prickar som sedan blir blåsor, det stod att det kommer på bålen först men det måste ju vara olika
    hoppas hon snart blir bra oh går det på dagis så är smittningstiden 14-21 dagar läste jag

hoppas alla har haft en bra påsk fast det varit dåligt väder tills idag, jag har varit ute nästan hela dagen, Klara gick in med pappa ganska fort på förmiddan men då stannade jag ute och så tog jag cykeln till kvantum sen efter lunch fick jag med mig Klara ut vi tog en cykeltur och sen var vi ute säkert två timmar sammanlagt, trodde då att hon skulle blir trött ikväll och sova skönt men det blev inte så lätt att få henne i säng, det visade sig senare att hon behövde bajsa men innan dess var det skrikutbrott som varade länge

men annars har påsken varit ok, vi har tapetserat om lilla rummet oh nu ska vi då bestämma vad vi ska ha där inne, kanske en liten soffa oh så tv med DVD som förrut, det gillade KLara att kunna komma ifrån och sitta där och se film
    ja nu är hon lugn efter att hon bajsat och har snart somnat tror jag, ja så kan det vara, hon hade kanske ont i magen och jag förstod ingenting

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D