• johlinn

ryggmärgsbråck/mmc del 4

För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
    Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!

• Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4
  • Tingeling1974

rafiiki: V hade en jättebra lite smidig rullstol för innebruk som rullade jättelätt ( nästan av sig själv) som första rullstol. Trist att ni är sjuka! krya på er!

catmat: vad roligt och spännande med ny rullstol!

Fröken wonka: grattis till vårdbidraget. Vi fick också 1/2 första gången vi sökten men har aldrig fått ett öre för merkostnader! Vad hade du med som merkostnader i din ansökan?

• Rafiiki

FrökenW: Grattis till VB och merkostnaden. Vi fick bara 1/4 men vi fick oxå 18% i merkostnad. Nu är förslaget 1/2 men jag har överklagat!
    Måste känns skönt att de litar på dig!!

Sjukgymnasten skulle kolla mer på en rullstol men först kommer vi ha en ute!
    Tingeling1974: Kommer du ihåg vad det var för märke?
    Fattar inte att ni inte får för merkostanden, det har vi fått hela tiden.
    Att det är så olika....

Lilla I har precis kräks upp hela lunchen. Penicilinet är inte att tänka på idag, hoppas hon inte får någon infektion...

• FrökenWonka

Tingeling: De saker jag fått godkänt för är : parkeringskostnader, mat och kläder då vi urakut hamnat i Lund två gånger med endast det vi haft på kroppen som bagage, köp av fotvänliga leksaker (som fungerar som sjukgymnastik också), babysim, lunchkostnader då vi har långa dagar på sjukhus, telefonkostnader för att kunna ringa ärenden när vi är inlagda, värmedyna och tossor till hans fötter.

• catmat

Fröken wonka: Vi har aldrig fått medicin som merkostnad. Det ingår i högkostnadskortet säger de till oss. Grattis till VB och ökat merkostnader.

Rafikki: Vi hade pantheras micro stol som första rullstol.

Angelica har hämtat sin nya rullstol. http://www.panthera.se/ Den rulle som A fick kallas
     S2.

• johlinn

Fröken W - grattis till att ni fått 1/2 vb! Det fick vi också, men ingen merkostnad. Ska kanske ta i lite mer där nästa gång

rafiiki - funderar på om du ändå inte ska ge penicillinet. Man vet aldrig om kroppen ändå hinner ta upp lite som skyddar mot infektioner! Men du kanske kan höra med vårdguiden vad de tycker?

Semlor... *Dreglar* Och jag har faktiskt bara 1 kg kvar tills jag nått min "innan-graviditets-vikt" så jag kan nog unna mig en eller två

• Rafiiki

Vi fick beviljat, lunchpengar på sjukhus, parkerings pengar, medicin, resor, extra tvål, tvättlappar, extra tvätt, extra telekostnad, åkpåse, varma tofflor, vi kom precis upp i beloppet...

Ska testa att ge penicilinet en gång till men i morse kom d upp lika fort som d kom ner....
    Hon ska få lite mat nu, hon dricker bra iallafall

johlinn: Grattis till vikten!!
    Una dig du en semla, d var kalas goda ;-D

• Dreamrose

Då har vi varit på två olika sjukhus idaf :o) Först Robin som var till ögonläkaren. Första gången han var där så fanns det en skillnad på hans ögon. Det finns det nu med men den har blivit mindre så vi ska ha is i magen. Ingen glasögon denna gången heller *Jippie*
    Sedan var jag iväg och jag har ingen cancer *jippie igen* MEN de vet inte vad det är för fel på mig. Det togs fler prover och jag ska göra ett ultraljud på magen då jag var väldigt öm på en fläck där. Jag vet snart inte vad jag ska göra längre. Orkar verklgien inte vara sjuk. Jag vill jobba, må bra och gå ner i vikt igen =( Är så trött på detta och snart ska Robin opereras, inte kul det heller.

Jag vill också ha semla som tröst *ler*

• Rafiiki

Dreamrose: Yippie!!!!!!!!!!!!
    Skönt att det inte var cancer men jag förstår din oro ändå. Jobbigt att inte veta!
    Skönt för Robin att slippa glasögon!
    Är så glad för er.....
    Det finns semlaor kvar till dig

johlinn: fattade inte det där m vårdguiden, man var ju tvungen att logga in.......... ( är lite trög)

• Tingeling1974

Dreamrose: underbart besked även om det inte löste problemet! Hoppas de finner en lösning åt dig snart...Skönt att det gick bra för R iaf...

Ni som fick beviljade lunch på sjukhus i er merkostnad - bifogade ni kvitton? Jag var nämligen tvungen att styrka det med kvitton och exakt belopp...Jag hade också mer extra: tvål , tvättlappar , kläder/toffler, telekostnad etc etc men det hjälpte inte!Lite trist...

Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4