ryggmärgsbråck/mmc del 4
För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!
För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!
*Johlinn* Vad skönt att du bara har ett kilo kvar till vikten innan graviditeten...Jag är 5 kilo från hög-gravid-vikten
! Jag ska ta tag i det...en annan dag
*sätter mig ner och moffar en av Rafiikis semlor*
*Dreamrose* Så himla skönt att det inte var cancer! Hoppas att de hittar vad som är tokigt och att det är lätt åtgärdat så att du får må bra snart igen
! Vad är det Robin ska operera? *ny i tråden*
*frökenWonka* Grattis till vårdbidraget
!!!*kastar konfetti*
Catmat: Jag har fått 1800:- som merkostnad för medicin eftersom det är det man betalar innan man kommer upp i högkostnadskort. Samma gäller resor.
Tack för alla gratulationer 
Dreamrose - HÄRLIGA nyheter! Såklart trist att de/du fortfarande inte vet VAD som är fel, men inte cancer är bra nyheter!
Skönt att Robin slipper glasögon ett tag till. Kan bara tänka mig vilket kaos det kan bli med glasögon på småbarn
rafiiki - tänkte inte på det, vi tillhör ju inte samma landsting. Vi brukar ofta ringa vårdguiden på telefon, de har alltid barnsjuksköterska som svarar (dygnet runt) o man får bra råd om vad man ska göra när barnet är sjuka eller så. Har ni nåt liknande?
Tack för grattis, tror det blir en irl-semla till helgen
Dreamrose: Gud vad skönt att det inte är cancer åtminstone. Hoppas dom hittar vad som är fel snart. Förhoppningsvis nåt som går att bota snabbt iaf.
johlinn: Vi har vanlig sjukvårdsrådgivning som man blir uppringd men nu så struntar jag i penicillinet. I spydde så fort hon fick in d i munnen, så då känns det inte alls som om d hjälper ett dugg....
Får hålla tummarna att det inte ligger någon infektion i såret och pyr...
Hoppas lilla snuttan mår bättre imorgon för nu kissade hon nästan inget alls....
Hej kikar in här.
Dreamrose: Superbra att du inte har cancer!! Men de får väl se till o ta ordentligt med prover på en gång, så du får svar nån gång!
Ang. v.b så fick vi 25% första året, sen 75%, vi överklagade, men fick inte höjt. Merkostnader fick vi inget för heller..
Vi har även handikappanpassat hela huset invändigt, o det fick avslag på från kommunen. Det verkar som lotteri, ibland vinner man o ibland inte!
Jag är lite spänd , F opereade ju sina fötter den 8 jan, o hon har blödit så mkt genom gipset, så det blev helt mjukt, då la de bara ett lager gips utanpå, så jag hoppas verkligen att det har läkt ok ändå, på måndag ska vi gipsa om, o då får jag se hur det ser ut, o även hur f:s fot form har ändrats!
..o en semla känns helt rätt! mmmm
suneshine9: har ni handikappanpassat huset själva? vad var det ni fick avslag på? Vi är på G här att anpassa huset åt vicke ...eller rättare sagt kommuen ska anpassa det åt honom!
Åh Dreamrose, så skönt att det inte är cancer!!! Nu får vi bara hoppas att de kan lista ut vad som är fel så att du får bli frisk igen.
Vi får antagligen 3/4 vårdbidrag för hela 2009 och sedan fullt. Det är förslaget i alla fall, får väl se om beslutet blir det också.
Semlor, mums
! Åt min första i måndags. Borde också tänka på figuren, men jag tröstäter istället...