• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är detta etiskt rätt?
  • lovemyboys

Ååå, shit...va hemska saker det finns!!!
    Ja svarar JAAAAA, jag hade personligen gjort allt , för att rädda mina grabbar!!!

Och ett beslut om att föda ett barn till för att kunna rädda storebrorsan, kan ju inte vert ett LÄTT beslut!!!! Dom vet ju va denna lilla tjej kommer att behöva gå igenom!!

Men att se två av sina barn gå en hemsk död till mötes.......-NEJ,tack!!

Jag tycker att det känns som en gåva...-en av de största man kan få!!____LIVET!!!

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Xantippa2004

lovemyboys skrev 2009-01-22 10:16:50 följande:

Ååå, shit...va hemska saker det finns!!!Ja svarar JAAAAA, jag hade personligen gjort allt , för att rädda mina grabbar!!!Och ett beslut om att föda ett barn till för att kunna rädda storebrorsan, kan ju inte vert ett LÄTT beslut!!!! Dom vet ju va denna lilla tjej kommer att behöva gå igenom!!Men att se två av sina barn gå en hemsk död till mötes.......-NEJ,tack!!Jag tycker att det känns som en gåva...-en av de största man kan få!!____LIVET!!!
    Fast om allt går som det ska kommer tjejen inte behöva genomgå nåt alls. De tar blod från navelsträngen så det känner hon ju inte av och skulle hon vara smittad så gör det inget för tjejer kan ha sjukdomen (mamman har ju den)
  • Lena

Jag tycker det är rätt förutsatt att man inte skaffar ett till barn BARA därför.

• Xantippa2004

Lena skrev 2009-01-22 10:38:02 följande:

Jag tycker det är rätt förutsatt att man inte skaffar ett till barn BARA därför.
    Så du skulle se på när ditt barn dog om du egentligen inte ville ha ett barn till?
  • stina84

Svårt att svara på. Men hade det varit jag som var i den sitsen och det gällde min dotter hade jag gjort precis samma sak. Men om det är etiskt rätt, ja det är för mig omöjligt att svara på. Men jag röstade ändå ja, eftersom att jag själv skulle kunna göra det

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Lena

Xantippa2004 skrev 2009-01-22 10:38:52 följande:

Lena skrev 2009-01-22 10:38:02 följande:
    Så du skulle se på när ditt barn dog om du egentligen inte ville ha ett barn till?
    jag gör inte alltid det som är etiskt rätt, gör du?
  • Xantippa2004

Lena skrev 2009-01-22 10:51:59 följande:

Xantippa2004 skrev 2009-01-22 10:38:52 följande:
    jag gör inte alltid det som är etiskt rätt, gör du?
    ja, uteslutande när det gäller liv och död...i synnerhet för mina barns liv. Där kan jag klappa min på bröstet och säga att jag inte skulle begå ett enda misstag!
  • Miss Skellington
    Miss Lau skrev 2009-01-22 08:27:24 följande:
    Etiskt tycker jag att det är fel. Däremot förstår jag familjen och deras beslut.
    Håller med. Förstår att de gör det när det nu är tillåtet. Frågan är bara om det verkligen skulle ha blivit tillåtet enl. lag. När man börjar designa barn på det här sättet är man ute på farlig mark. Vad blir nästa steg, och nästa?
  • Helene OSV

Absolut! Självklart!

Barnet behöver ju inte lida heller, stamceller tar de väl från navelsträngen!?

(Även om de inte PLANERAT ett till barn, vad spelar det för roll??)

• Marma

E81 skrev 2009-01-22 09:53:51 följande:

Jag förstår inte riktigt... så det vore rätt av dem att provrösbefrukta sig fram till ett barn som INTE kunda rädda livet på storebror men bara för att de har gått att ordna på så sätt att hon faktiskt KAN det så blir det genast fel? Kan du helt ärligt säga att du inte ska ta den hjälp som sjukvården har att erbjuda ditt barn om denne blev dödligt sjuk eftersom man måste låta "naturen ha sin gång"? För om man ska börja se till att det är naturens val, då kan vi ju inte ge mediciner till sjuka barn eller använda apparater som håller dem vid liv heller... Eller är det bara det där med att föra dessa dödliga gener vidare som sätter dig emot?
    Personligen tycker jag att det e för mycket med mediciner vi dumpar i våra kroppar hit o dit ja. Undviker till största mån att ge mina barn,maken o mig själv tabletter när det finns örter/kryddor som gör samma sak. Ja ser det bara att människan går mot sin egen undergång om man botar/hjälper människor mot minsta lilla sjukdom. Ja jag har tänkt tanken att min yngsta son inte skulle levat idag om de inte hade spräckt fosterhinnan då han hade navelsträngen 2 varv runt huvudet.Så vem vet han kanske har nåt som inte ska gå vidare i släktet. Vet att BVC har tittat snett på mig för att jag inte åkte in till sjukhuset o skaffade penecillin till ungarna stup i kvarten.
    MEN OBS! MEN detta e min åsikt sen skiter jag i vad alla andra gör, det e bara se på influensan som vi ger starkare o bättre vaccin mot hela tiden...gissa vraför den e immun? Det finns botemedel mot förkylning men gissa varför de INTE vill släppa det? För en gång skull ha forkarna tänkt till...
Svar på tråden Är detta etiskt rätt?