Är detta etiskt rätt?
http://www.aftonbladet.se/wendela/article4204888.ab
Vet inte om någon redan har startat en tråd om detta ämne.
Jag svara iaf JA på denna fråga. Jag tycker faktsikt att det är en självklarhet!
http://www.aftonbladet.se/wendela/article4204888.ab
Vet inte om någon redan har startat en tråd om detta ämne.
Jag svara iaf JA på denna fråga. Jag tycker faktsikt att det är en självklarhet!
JA! Synd bara att de inte hinner rädda även storebror!
Självklart.
"Det skräddarsydda syskonet måste, förstås, ha samma föräldrar som det syskon hon eller han ska hjälpa.
? Ja, och det är inte lätt ska jag säga ? att vara så kedjad till varandra. Att veta att jag behöver dig som jag faktiskt inte tycker om just nu, säger Helena."
Såhär står det i artikeln, och precis som nån skrev innan är jag nyfiken på vem mamman syftar på. Vem är det som hon är beroende av men inte tycker om just?
iolanthe skrev 2009-01-24 11:42:02 följande:
iolanthe skrev 2009-01-24 11:42:02 följande:
[citat]
"Det skräddarsydda syskonet måste, förstås, ha samma föräldrar som det syskon hon eller han ska hjälpa. ? Ja, och det är inte lätt ska jag säga ? att vara så kedjad till varandra. Att veta att jag behöver dig som jag faktiskt inte tycker om just nu, säger Helena." Såhär står det i artikeln, och precis som nån skrev innan är jag nyfiken på vem mamman syftar på. Vem är det som hon är beroende av men inte tycker om just?
[/citat
Här kan du se familjen.
www.familjeliv.se/Forum-5-74/m40575783-3.html?www.tv4.se/1.283438&renderingdepartment=2.4032
Jag känner mig tveksam till det av den anledningen att hur kommer barnet som har designats att känna det i framtiden.
"Jag är bara skapad för att hjälpa mitt syskon. Nu när det är friskt, har jag ingen mening längre?" osv.
Däremot inte sagt att jag är helt emot det heller. En bra bok som behandlar berörda ämne: www.bokus.com/b/9789170013461.html
iolanthe skrev 2009-01-24 11:39:23 följande:
Cinza skrev 2009-01-25 13:52:12 följande:
Självklart!
Jag tycker det är fel att skaffa barn för att utnyja det
Jag är lite skeptisk till genselektion öht.