• vindaloos

Övikstråden

Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
    Välkommen och skriv på.....

Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html

• Svar på tråden Övikstråden
  • Chino

det är inte mig det handlar om...hade en disskusion med en kompis som sa så här:

"jag ska ha mitt barn på dagis 6 timmar ena vecka och kanske 8 nästa och kanske 15 veckan efter det beroende på hur jag och sambon jobbar..."

då sa jag : har du kollat upp så att man får göra så (det hade hon inte) för jag vet inte om det går....

Varför inte?? svarade hon då...då sa jag att jag inte visste så jag tänkte höra mig för lite bara vad ni säger ...

• Chino

om man måste betala för 15 timmar tycker jag att det kan vara smartast att utnyttja dessa.... annars kanske man bör se efter om man kan ha en barnvakt istället...kan det inte bli lite förrvirrande för ett litet barn att ivara på dagis vissa veckor och ibland inte...??

• LisaP

mm.. kanske det..
    Jag har ju jobbat som spring vik inom vården och därav haft oregelbundna tider hos dagmamman, men jag ansökte om ett visst antal timmar och betalade för dem sedan kanske jag inte hade dem så många timmar i månaden alls.. utan beroende på hur jag jobbar, och nu när jag varit arblös och föräldraledig har jag haft rätt till 15 timmar/v men inte alltid utnyttjat dem, om det inte funnits andra bran i deras ålder där..

• Chino

Lisa...jag syftade inte på dig...tänkte mer på min kompis som funderar på att sätta in sin 1 åring nån gång då och då...

• LisaP

*ler* ingen fara chino tog inte åt mig så...

utan förklarade bara hur vi hade det.. men det e klart då var det ju dagmamma och inte dagis, vilket gjorde det lättare att vara lite flexibel..

men på dagis vill de ju ha ett schema... över tider kan jag tänka mig.. så där blir det nog svårare att bara hoppa hur som helst..

• Chino

jo jag skulle tro det jag oxå....

• Chino

moonsleeper....fina bilder!!!

• LisaP

blir det parken ngt chino??
    funderar på att åka dit.. skulle nämligen plocka fram elias galonisar idag, och shit de var hål i dem.. alltså måste det inköpas nya.. Tänkte kanske det fanns några där *funderar*

Annars får jag kila runt på stan i jakt på några..

• LisaP

alltså såå fina bilder moonsleeper, kan knappt vänta tills mina barn e helt fria från små koppor så jag kan boka dig *leR*

Svar på tråden Övikstråden