Övikstråden
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Chino: Aha, trodde de skulle komma senare. Hoppas du blir nöjd med den nu då. Hört så mycket gott om den. Vi kommer nog sälja vår som vi har och köpa en också, mest för huvudstödets skull, det är så bra, fast nu har ju patapum också kommit med ett sådant i och försig.
Trist med tinnitus, huvva, hoppas inte att det är permanent, eller vad tror dom.......
Hehe, verkar som om vi ska få besök av kungen hit till holmen.......måste va kvickSILVRET som lockar
Nä nu va ja dum, det e klart han vill komma till oss i vackra hholmen......
Ja nu var blöjorna ivägskickade och nu har jag fått pengar till nya pockets....."köpdjävulen-kikar-upp-på-min-axel-och-skrattar-retfullt-och-ber-mig-trycka-på-beställaknappen"
chino.. Jobbigt m tinitus.. tro mig jag vet.. hoppas bara din ger med sig snart.. själv får jag nog leva med det tyvärr.. men jag e van om man nu kan bli det..
I morgon ska jag börja skola in elias på dagis.. har aldrig haft en son som varit såå snabb på att krypa i säng ngn gång.. *fnissar*
Någon som varit uppe på parken och kollat?? tänkte om det skulle löna sig att åka ner en sväng för lite shopping i morgon??
Lisa...nej men funderar på att åka dit imorgon...
EN FRÅGA!!!!
Hur är det här med 15 timmars grejen på dagis...är det minimum per vecka för att få behålla platsen eller kan man ha barnen färre timmar vissa veckor lite nu och då?? Typ 8 timmar en vecka och 15 timmar nästa???
vill ha min ergo nuuuuuuuuuuu!!!!! skulle behöva imorgon ju!!
chino.. du väljer själv om du skall ha 15 timmar / v eller mindre..
jag har Elias 17 timmar en vecka och 12 den andra.. sedan har jag inte riktigt klurat på hur jag skall göra ännu.. har ju iaf 60 timmar / månad att fördela över veckorna..
Lisa...men jag har fått höra att man riskerar att tappa platsen om man inte har barnet minst 15 timmar/vecka
Chino: Du måste betala för 15 timmar/ vecka. Hur du har honom där är din ensak.
Jag antar att du menar vid arbetslöshet eller föräldraledighet.
Det är inte säkert att du får välja tider själv. Där jag jobbade innan föräldraledigheten hade vi tre timmar om dan 8.30 - 11.30. Ett tag hade vi 9-14 tre dar i veckan, men eftersom det inte var budgeterat för måltider till 15 timmarsbarnen blev det för dyrt och vi var tvungen att byta tider. Om du fått plats någonstans så är det enklast att ringa dit och fråga hur dom gör.
Lisa: Du har tur du som fått välja tider själv. Hur gick det för Elias då?
LisaP;
Jag jobbar på en förskola o jag har aldrig hört att du får sprida/samla ihop 60 timmar/månad när du har en 15-timmarsplacering pgr av arbetslöshet eller föräldraledighet. Låter väldigt konstigt tycker jag. 15 timmar max i veckan och dessa är det lite olika med hur de är förlagda över veckans dagar mellan olika förskolor. Blev lite nyfiken på vart du har den möjligheten att samla ihop timmar? Hos oss går det tex inte att ha 17 timmar ena veckan och 12 den andra...
Nja antog att jag kunde göra så .. då jag hade det så hos dagmamman tidigare, iom att jag har han där för att träffa andra barn och lära sig umgås och dela med sig av saker sas.. men det kanske man inte får?? låter konstigt iom att man betalar för det.. men men jag vet inte..