Övikstråden
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Fru Bengtsson: Ja det var ju synd att du inte var på sjaltankar när vi hade första sjalträffen här hos mig. Men det är väl inte så mycket att fundera på var jag bor. Vad letade du efter för ledtrådar? Jag kanske kan ge dig fler...
Lisa: Stackars tjej! Berövad sin skönhetssömn. Och det har du rätt i att fler barn varit till salu... Var det inte Elias för inte så länge sedan...?
Mia: jobbar inte du idag? Eller har ni lite att göra? Ni skickar ju barn till oss, så ni kanske har skickat iväg alla och inte har några kvar. *hihihi*
Lisa: vet precis hur det är, så var Lucas med när han upptäckte att man kan stå i sängen. Det var inget annat att göra än att tjurhålla honom och stryka över huvudet och buffa lite i rumpan. Efter ett tag (några veckor) kom han på att det är ganska skönt att sova och man slapp tjurhålla honom.
Välkommen till sova-lite-klubben. Lucas har dock börjat sova bättre på dagarna nu när han sover hela nätterna.
Men nu är han inne i en period igen, när det är skittråkigt att sova. Sätter sig upp hela tiden.
Här stressar man på för fullt. Sambon fyller år på fredag och imorgon ska jag ha besök, så det ska städas och bakas lite till och Lucas har gnälldag. Det blir väl till att städa efter 19.30 när han somnat.
Vad gör ni andra då?
Puh fantast: Har ju varit lite synd om mig. Förkyld och febrig. Men nu har febern börjat ge vika så i morgon blir det jobba av igen. Skickar barn till er? Ja visst är det någon familj som flyttat över till er från Mobacken, eller är jag ute och yrar? Men jag sitter alltså och snorar så så lite göra har jag inte... Hemma i sjuksängen.
Mia. du får ta och pigga på dig. Får du ta det lungt eller är Ivan upp i dig hela tiden?
Visst har vi en ny kille som kommer från Mobacken.
Puh fantast: Han är lite plåstrig... snuvig han med. Men jag är ju på väg på jobbet i mrogon... nu känns det rätt ok, så det blir nog bra att jobba i morgon
Jag har hört att det är någon som slutat och börjat på en ny förskola... Måste vara ett praktexemplar!
Tittar in och frågar er Övikingar om bowlinghallen fortfarande existerar?
Lejån: visst finns den kvar och är full funktionsduglig. Jag var där i fredags, discobowling. Roligare än i normala fall.
Mia: nu ska du inte skryta. Vi har bara fina exemplar hos oss. Åtminstone blir dom det efter ett tag.
puh fantast ..vart jobbar du?
Hm tror det händer mycket i lillfisens värld just nu......nu har han helt plötsligt blivit ännu mer "närhetsfis" än vad han normalt är. Han sover liksom på mig och kryper o gossar hela dagarna upp i mig, o inte säger jag nej till sånt goss o mys. Han behöver väl det antar jag. VI har kikat på de tre vännerna o Jerry idag, det gillade han.