• Anonym (Joe)

Hon är för slapp :(

Jag vet att detta kommer låta hemskt, men jag har varit tillsammans med en tjej i ca 5 månader. vi är superkära och funderar på att flytta ihop.
    när det kommer till sexet så känner jag knappt något, fast jag själv är ganska stor och van vid en mycket trång tjej (ett ex). jag har liksom försökt alla ställningar där fittan ska kännas tightare men jag har fortfarande problem att känna henne.
    hon suger inte så ofta eftersom hon får så "ont i käkarna" och givetvis vägrar hon att ta den där bak.
    hon kom på mig med att sitta och kolla lösfittor på nätet och blev väldigt upprörd, min tanke var ju att jag skulle skaffa en sån som vi kunde leka med tillsammans.
    sex är superviktigt för mig i ett förhållande och jag vill givetvis att det ska funka. vi har knappt nå sex längre eftersom det alltid är jag som ska ta initiativet men eftersom jag inte gör det längre så händer inget på sexfronten.
    Nu blev detta lite långt kanske men jag hoppas att någon där ute förstår mitt problem.

• Svar på tråden Hon är för slapp :(
  • LeWi
    DaCiss skrev 2009-02-12 13:01:46 följande:
    TS, bry dig inte ens om att svara på de oerhört fåniga inläggen vissa kommer med. Det är folk som inte ser människor som lika värda utan tydligen är det kvinnan som har allt värde och klagar mannen är det honom det är fel på.Jag tycker fortfarande att det bästa är att försiktigt ta upp problemet med henne. Inte kringgå det eller komma med en vitlögn som tidigare skrivare sagt. Det kan bara bli mer bekymmer då och svårare att komma till kärnan av problemet. Men definitivt prata med henne före knipkulorna kommer hem eller kommer på tals. Eftersom det är kvinnan som är den som kan försöka förändra hennes tighthet men själv kan ha svårt att inse att hon är för slapp för dig så måste hon ju få vetskap om saken. Hur otrevligt det än är. Det är klart att hon kommer känna sig dålig över det men det är fortfarande något som måste komma fram till henne ifall ni skall få problemet ur världen.
    Kan ju bara säga att jag personligen skulle bli rätt knäckt om min partner sa att "Din fitta är så slapp så jag känner inget" ett omvänt "va skönt det är när du kniper sådär och kramar om mig, gör det mer!" skulle få betydligt bättre respons.

Så i mitt fall skulle den vita lögnen få mig att känna mig lycklig över att kunna ge min partner njutning och dessutom skulle motivationen för att göra knipövningar öka.
    Den "rättframma, ärliga approachen" skulle sänka mitt självförtroende i sängen och min sexlust skulle förmodligen störtdyka dessutom.
    Ärlighet är bra men inte alltid!

Jag står fast vid mitt råd TS.
    Be henne knipa allt vad hon kan när du är inne i henne. Berätta hur skönt det är för dig när hon gör så. Sen kan du köpa knipkulor till henne i alla hjärtanspresent så att hon kan bli ännu starkare.
    (förutsatt nudå att hon helt enkelt inte fattat själv att hon kan knipa under sex...  kniper hon järnet hela tiden och du ändå inte känner nått så vet jag inte vad du ska hitta på!)
    I reject your reality and substitute my own.
  • Anonym

Nej det är för bedrövligt när musen är stort som ett mindre gruvschakt och man inte känner det minsta men det är känsligt att påpeka en sådan sak men samtidigt vill man inte ljuga heller

• Anonym

Anonym (*) skrev 2009-02-11 19:00:05 följande:

Trolovade skrev 2009-02-11 13:36:17 följande:
    Haha håller med. Men då kan man ju ta för givet att dom är slappa. Som att vifta med en baguette i en tunnel.
    Ja jag kan bara hålla med dig
  • DaCiss

Hade jag fått knipkulor i alla hjärtansdagspresent hade jag haft lust att ge mannen ett slag i ansiktet eller rättare sagt kuken. Det är absolut inget jag rekommenderar att en man skall göra! I alla hjärtansdagspresent skall kvinnan få något som visar hur mannen känner för henne, inte något som visar att han anser att hon är slapp i underlivet.

Jag har inte menat att han skall säga att hon är så slapp i fittan att han inte känner något. Man kan lägga fram sanningen på bra sätt och mindre bra sätt till riktigt dåliga sätt.

Om TS säger till henne att det är jätte skönt då hon kniper om honom under sexet då får de se till att ha sex varje dag om hon skall träna underlivet såpass mycket att det gör skillnad. Är hon för slapp för honom så skulle det ju behövas att hon tränade dagligen i någon månad, då kanske det skulle kännas något resultat. Men det kommer inte hon göra om hon inte vet om att det finns något sådant problem.

LeWi skrev 2009-02-12 13:55:02 följande:
    Kan ju bara säga att jag personligen skulle bli rätt knäckt om min partner sa att "Din fitta är så slapp så jag känner inget" ett omvänt "va skönt det är när du kniper sådär och kramar om mig, gör det mer!" skulle få betydligt bättre respons. Så i mitt fall skulle den vita lögnen få mig att känna mig lycklig över att kunna ge min partner njutning och dessutom skulle motivationen för att göra knipövningar öka. Den "rättframma, ärliga approachen" skulle sänka mitt självförtroende i sängen och min sexlust skulle förmodligen störtdyka dessutom. Ärlighet är bra men inte alltid! Jag står fast vid mitt råd TS. Be henne knipa allt vad hon kan när du är inne i henne. Berätta hur skönt det är för dig när hon gör så. Sen kan du köpa knipkulor till henne i alla hjärtanspresent så att hon kan bli ännu starkare. (förutsatt nudå att hon helt enkelt inte fattat själv att hon kan knipa under sex...  kniper hon järnet hela tiden och du ändå inte känner nått så vet jag inte vad du ska hitta på!)
  • DaCiss

Det skulle ju vara en annan sak om problemet var något som man inte kunde göra något åt. Då behöver man ju inte säga till något om saken till partnern och såra denne i onödan. Men då knipövningar brukar göra ganska bra skillnad och dom är såpass enkla att genomföra också så är det ju ett måste att hon får veta om saken. Så ser jag det.

• Anonym

Varför ska det vara sådant hymlande om att tjejer kan vara extremt slappa istället så lastar man över allt på killen istället och kommer med påståenden om att hans k*k är så ynklig eller att han måste lida av mindervärdeskomplex om han klagar på tjejens slappa mus.

Fast att gnälla på att killar har liten snorre det går utmärkt likaså att dumpa killen ifråga, skulle en kille däremot dumpa en tjej pga hennes slappa könsorgan skulle det blir mer eller mindre ett ramaskri här bland de flesta.

• DaCiss

Jag misstänker lite det jag också. Jag har hört om en hel del kvinnor som lämnat män för deras små könsorgan. Men en man skulle nog inte få mycket sympatier om han lämnade en kvinna för att hon var för slapp.

Anonym skrev 2009-02-12 14:43:14 följande:
    Varför ska det vara sådant hymlande om att tjejer kan vara extremt slappa istället så lastar man över allt på killen istället och kommer med påståenden om att hans k*k är så ynklig eller att han måste lida av mindervärdeskomplex om han klagar på tjejens slappa mus. Fast att gnälla på att killar har liten snorre det går utmärkt likaså att dumpa killen ifråga, skulle en kille däremot dumpa en tjej pga hennes slappa könsorgan skulle det blir mer eller mindre ett ramaskri här bland de flesta.
  • Anonym (slapp)

Jag har efter att fött två barn insett att jag blivit rätt slapp, min sambo(som förövrigt absolut inte är välutrustad)har inte påtalat detta, men jag tror nog att han tycker detsamma.

Jag vet att det kan bli bättre om jag kniper, men jag kniper faktiskt bäst när vi har sex. Så jag tycker absolut att det bästa rådet är att säga att "det blir så skönt för mig när du kniper vid sex", däremot skulle jag bli skitledsen om min kille kom och sa att jag var slapp.

Knipkulor kan du visst köpa, men kankse inte i alla hjärtansdag present, då blir det ju mer som en pik. Och om du köper knipkulor åt henne för att hon ska bli skönare för dig, så köp något som gör att du blir skönare för henne, typ en klitorisvibrator lr nått...

• mariaheterjag

Heahog skrev 2009-02-12 01:56:32 följande:

Du kanske kan komma med en liiiiiten vit lögn? & säga att du har lite problem med känseln? Du kan ju göra det till "ditt" problem & låta henne komma på att hon kan träna eller så lirkar du in henne på det spåret?
    Precis så tänkte jag också! Det känns lite väl hårt att komma med att hon är slapp. Är hon redan dålig på att ta initiativ lär det väl inte blir bättre efter den kommentaren heller. Nä mkt bättre med en liten nödlögn här.
  • Trolovade

mariaheterjag skrev 2009-02-12 21:52:58 följande:

Heahog skrev 2009-02-12 01:56:32 följande:
    Precis så tänkte jag också! Det känns lite väl hårt att komma med att hon är slapp. Är hon redan dålig på att ta initiativ lär det väl inte blir bättre efter den kommentaren heller. Nä mkt bättre med en liten nödlögn här.
    Men varför ska han ljuga för att hon ska må bättre?! Nej sanningen säger jag, om dock lite finkänsligt upplagt kanske
Svar på tråden Hon är för slapp :(