• Anonym (Joe)

Hon är för slapp :(

Jag vet att detta kommer låta hemskt, men jag har varit tillsammans med en tjej i ca 5 månader. vi är superkära och funderar på att flytta ihop.
    när det kommer till sexet så känner jag knappt något, fast jag själv är ganska stor och van vid en mycket trång tjej (ett ex). jag har liksom försökt alla ställningar där fittan ska kännas tightare men jag har fortfarande problem att känna henne.
    hon suger inte så ofta eftersom hon får så "ont i käkarna" och givetvis vägrar hon att ta den där bak.
    hon kom på mig med att sitta och kolla lösfittor på nätet och blev väldigt upprörd, min tanke var ju att jag skulle skaffa en sån som vi kunde leka med tillsammans.
    sex är superviktigt för mig i ett förhållande och jag vill givetvis att det ska funka. vi har knappt nå sex längre eftersom det alltid är jag som ska ta initiativet men eftersom jag inte gör det längre så händer inget på sexfronten.
    Nu blev detta lite långt kanske men jag hoppas att någon där ute förstår mitt problem.

• Svar på tråden Hon är för slapp :(
  • mariaheterjag

Nä men ljuga behöver han ju inte direkt göra... han kan ju istället lägga fram det som att han inte känner så mkt... men inte påpeka att det beror på att hon är slapp. Iofs lär hon väl fatta det när han ger henne kulorna sedan. Hm, jag vet inte men det känns som en väldigt jobbig grej att ta upp.

Men det bästa är väl att först och främst fråga tjejen om hon tycker att det är skönt och om hon känner mkt. För det verkar konstigt att hon får orgasm o allt o han inte känner något.

• grön banan

Jag tror inte man kan va så slapp att killen inte känner nåt. Jag sägs ha blivit mycket uttänjd efter mina födslar, men har inga problem med slapphet. Tvärtom. O det är inte jag själv som tycker det enbart.

• Anonym (väninnan)

Du kan bli så slapp att killen har svårt att känna. Min kompis har efter första barnet helt tappat känslen för var hennes muskler finns. Han säger också att han känner kanske 50 procent av det han kände förut. Så visst kan du bli väldigt slapp efter barn och visst kan det bli så att män inte känner något vidare.

grön banan skrev 2009-02-13 07:56:01 följande:

Jag tror inte man kan va så slapp att killen inte känner nåt. Jag sägs ha blivit mycket uttänjd efter mina födslar, men har inga problem med slapphet. Tvärtom. O det är inte jag själv som tycker det enbart.
  • DaCiss

Oavsett hur man väljer att göra, vit lögn eller inte så måste det komma fram att hon är lite väl slapp och kunde försöka träna upp det. Då är det bättre att gå direkt på sanningen istället, finkänsligt. Alltså om han lägger upp problemet som om det var han som hade svårt att känna något kan hon mycket väl tro att han verkligen har något fel på sitt organ. Varför skulle hon dra kopplingen till att felet ligger hos henne om det låter som om felet ligger hos honom?

Det blir bara snurrigt med lögner och smyghål och ord mellan raderna. Och hon kan mycket väl inte förstå ens att han ger vinkar mellan raderna heller så det blir ju bara en enda soppa.

Och jag skulle bli ganska arg om en man först kommer med prat om att han måste ha nått fel eller nå för han känner inte mycket vid sex, sen kommer han ett tag efter med knipkulor till mig. Hade haft lust att kicka ut honom efter något sådant, låta honom sova på soffan ett tag. Det skulle bara vara så fräckt.

Sanningen är den bästa vägen att gå.

• Seven Costanza

Jag håller med DaCiss, tycker att du ska säga sanningen, den måste ju fram, det är ju bara vi kvinnor som kan påverka detta, vi borde faktiskt se det som en tillgång och inte som ett tvång! Annars kanske hon inte alls fattar vad det är du vill. Den man som fötts med en tunn och liten penis kan ju inte göra NÅGONTING åt det, så det är ju mer synd om dem, de är ju helt maktlösa egentligen. Nu säger jag inte att du har liten penis, TS, men jag tycker att det är alldeles för hård ton i sådana här diskussioner. Båda parter vill ju att man ska ha det skönt, men det är bara kvinnan som kan påverka sin storlek.

Jag tycker att du ska köpa ett par knipkulor till henne, det blir för jobbigt för henne att fixa med själva köpet också tror jag och risken finns att hon bara skjuter upp det. Innan du tar upp det med henne ska du tänka på vad hon gör som är speciellt skönt, och börja med att säga det och att du tänder jättemycket på henne, så att hon först får höra något positivt. Sedan måste du säga att du tyvärr inte känner så mycket när ni har sex, fråga hur det känns för henne, om hon verkligen får orgasm varje gång. Bli INTE arg på henne om det kommer fram att hon fejkat. Säg att du verkligen älskar henne och vill hitta en lösning på problemet, säg att om du kunnat göra något åt det hade du gjort det, men det går ju inte, så du har köpt ett par knipkulor som ska vara bra och ge skönare orgasmer för henne också och du hoppas att hon vill använda dem. De säger att det ska räcka med tio minuter om dagen.

Hur tror du att hon kommer reagera, ledsen, arg? Oavsett vilket får du fokusera på att du älskar henne och vill att ni ska ha det bra tillsammans. Hoppas det ordnar sig!

• DaCiss

Håller med, bra konstruktivt inlägg

Bara en liten inflik, tyvärr är det vanligt att både män och kvinnor inte får orgasm varje gång de har sex. Många kvinnor upplever att de inte får inre orgasmer utan bara yttre vid stimulering av yttre könsorganet och män brukar visserligen få utlösning varje gång men det är heller inte detsamma som en orgasm. Men oavsett orgasm eller inte så ska man ju ha det skönt och det räcker gott och väl bara man har det Och det kan ju hända att hon heller inte känner vidare mycket så kan han träna upp sig och bli tightare så lär hon också känna en hel del mer

Seven Costanza skrev 2009-02-13 10:52:14 följande:
    Jag håller med DaCiss, tycker att du ska säga sanningen, den måste ju fram, det är ju bara vi kvinnor som kan påverka detta, vi borde faktiskt se det som en tillgång och inte som ett tvång! Annars kanske hon inte alls fattar vad det är du vill. Den man som fötts med en tunn och liten penis kan ju inte göra NÅGONTING åt det, så det är ju mer synd om dem, de är ju helt maktlösa egentligen. Nu säger jag inte att du har liten penis, TS, men jag tycker att det är alldeles för hård ton i sådana här diskussioner. Båda parter vill ju att man ska ha det skönt, men det är bara kvinnan som kan påverka sin storlek. Jag tycker att du ska köpa ett par knipkulor till henne, det blir för jobbigt för henne att fixa med själva köpet också tror jag och risken finns att hon bara skjuter upp det. Innan du tar upp det med henne ska du tänka på vad hon gör som är speciellt skönt, och börja med att säga det och att du tänder jättemycket på henne, så att hon först får höra något positivt. Sedan måste du säga att du tyvärr inte känner så mycket när ni har sex, fråga hur det känns för henne, om hon verkligen får orgasm varje gång. Bli INTE arg på henne om det kommer fram att hon fejkat. Säg att du verkligen älskar henne och vill hitta en lösning på problemet, säg att om du kunnat göra något åt det hade du gjort det, men det går ju inte, så du har köpt ett par knipkulor som ska vara bra och ge skönare orgasmer för henne också och du hoppas att hon vill använda dem. De säger att det ska räcka med tio minuter om dagen. Hur tror du att hon kommer reagera, ledsen, arg? Oavsett vilket får du fokusera på att du älskar henne och vill att ni ska ha det bra tillsammans. Hoppas det ordnar sig!
  • grön banan

DaCiss skrev 2009-02-13 11:02:29 följande:

Håller med, bra konstruktivt inlägg Bara en liten inflik, tyvärr är det vanligt att både män och kvinnor inte får orgasm varje gång de har sex. Många kvinnor upplever att de inte får inre orgasmer utan bara yttre vid stimulering av yttre könsorganet och män brukar visserligen få utlösning varje gång men det är heller inte detsamma som en orgasm. Men oavsett orgasm eller inte så ska man ju ha det skönt och det räcker gott och väl bara man har det Och det kan ju hända att hon heller inte känner vidare mycket så kan han träna upp sig och bli tightare så lär hon också känna en hel del mer
    Män får inte utlösning varje gång de har sex.Långt ifrån alla.
  • DaCiss

Nå, om man nu ska kolla något "normalt" inom sex så brukar det vara att mannen får utlösning. I MÅNGA fall, vill nästan säga de flesta så brukar sexet avslutas i samband med mannens utlösning, åtminstone här i norden. Visst finns det undantag men kan nästan lova att det är vanligare att mannen får utlösning under ett samlag än att båda parterna får orgasm under ett samlag, dvs utlösning är vanligare än orgasm, speciellt inre orgasmer hos kvinnor.

grön banan skrev 2009-02-13 11:08:52 följande:

DaCiss skrev 2009-02-13 11:02:29 följande:
    Män får inte utlösning varje gång de har sex.Långt ifrån alla.
  • Seven Costanza

DaCiss

Nej, jag vet att alla inte kommer vaginalt (eller ens av klitorisstimulans särskilt lätt), men TS har själv skrivit att hon kommer varje gång, och det kan man ju kanske undra lite över eftersom han å sin sida inte känner någonting. Därav att man kan börja med att fråga hur hon upplever det och vara ödmjuk för att hon kanske fejkar.

• DaCiss

Aaah, jag kom in såpass sent i denna tråd så jag har inte sett att TS skrivit något sådant Då förstår jag mycket bättre. Men visst, det låter märkligt att hon skulle känna såpass mycket att hon får orgasm. Men sen igen så finns det ju kvinnor som är väldigt känsliga också, de som någon knappt kan röra vid klitoris t ex och så kommer dom. Så hon kanske faktiskt kommer ändå men lite märkligt låter det ändå

Seven Costanza skrev 2009-02-13 11:19:48 följande:
    DaCiss Nej, jag vet att alla inte kommer vaginalt (eller ens av klitorisstimulans särskilt lätt), men TS har själv skrivit att hon kommer varje gång, och det kan man ju kanske undra lite över eftersom han å sin sida inte känner någonting. Därav att man kan börja med att fråga hur hon upplever det och vara ödmjuk för att hon kanske fejkar.
Svar på tråden Hon är för slapp :(