• Anonym (Joe)

Hon är för slapp :(

Jag vet att detta kommer låta hemskt, men jag har varit tillsammans med en tjej i ca 5 månader. vi är superkära och funderar på att flytta ihop.
    när det kommer till sexet så känner jag knappt något, fast jag själv är ganska stor och van vid en mycket trång tjej (ett ex). jag har liksom försökt alla ställningar där fittan ska kännas tightare men jag har fortfarande problem att känna henne.
    hon suger inte så ofta eftersom hon får så "ont i käkarna" och givetvis vägrar hon att ta den där bak.
    hon kom på mig med att sitta och kolla lösfittor på nätet och blev väldigt upprörd, min tanke var ju att jag skulle skaffa en sån som vi kunde leka med tillsammans.
    sex är superviktigt för mig i ett förhållande och jag vill givetvis att det ska funka. vi har knappt nå sex längre eftersom det alltid är jag som ska ta initiativet men eftersom jag inte gör det längre så händer inget på sexfronten.
    Nu blev detta lite långt kanske men jag hoppas att någon där ute förstår mitt problem.

• Svar på tråden Hon är för slapp :(
  • grön banan

DaCiss skrev 2009-02-13 11:17:46 följande:

Nå, om man nu ska kolla något "normalt" inom sex så brukar det vara att mannen får utlösning. I MÅNGA fall, vill nästan säga de flesta så brukar sexet avslutas i samband med mannens utlösning, åtminstone här i norden. Visst finns det undantag men kan nästan lova att det är vanligare att mannen får utlösning under ett samlag än att båda parterna får orgasm under ett samlag, dvs utlösning är vanligare än orgasm, speciellt inre orgasmer hos kvinnor. grön banan skrev 2009-02-13 11:08:52 följande:
    Ja, vanligare än att båda kommer. Men sexet kan också avslutas genom att man ger upp, för att killen inte får utlösning.
  • DaCiss

Jo då, speciellt då han är alkoholpåverkad. Men är han inte påverkad av något eller inte sjuk på något sätt, dvs att inget är "fel" då brukar en man kunna få utlösning. Brukar.

grön banan skrev 2009-02-13 11:27:41 följande:

DaCiss skrev 2009-02-13 11:17:46 följande:
    Ja, vanligare än att båda kommer. Men sexet kan också avslutas genom att man ger upp, för att killen inte får utlösning.
  • grön banan

DaCiss skrev 2009-02-13 11:33:00 följande:

Jo då, speciellt då han är alkoholpåverkad. Men är han inte påverkad av något eller inte sjuk på något sätt, dvs att inget är "fel" då brukar en man kunna få utlösning. Brukar. grön banan skrev 2009-02-13 11:27:41 följande:
    Vad då jo då? Inget konstigt i att man inte får utlösning vid trötthet o stress.
  • DaCiss

Vad? Jo då menat som ett medhållande. Liksom ja, precis, det stämmer. Alltså med andra ord:

"Ja det stämmer, speciellt då han är alkoholpåverkad... etc"

Och jo trötthet och stress är också något som kan rubba utlösningen. Som sagt, då något är "fel". En helt fullt frisk man utan negativ påverkan (alkohol, stress, trötthet, sjukdom med mera) brukar i regel få utlösning vid samlag.

Lite OT kanske så bör lämna området.

grön banan skrev 2009-02-13 11:37:11 följande:

DaCiss skrev 2009-02-13 11:33:00 följande:
    Vad då jo då? Inget konstigt i att man inte får utlösning vid trötthet o stress.
  • grön banan

DaCiss skrev 2009-02-13 11:43:28 följande:

Vad? Jo då menat som ett medhållande. Liksom ja, precis, det stämmer. Alltså med andra ord: "Ja det stämmer, speciellt då han är alkoholpåverkad... etc" Och jo trötthet och stress är också något som kan rubba utlösningen. Som sagt, då något är "fel". En helt fullt frisk man utan negativ påverkan (alkohol, stress, trötthet, sjukdom med mera) brukar i regel få utlösning vid samlag. Lite OT kanske så bör lämna området. grön banan skrev 2009-02-13 11:37:11 följande:
    Tragiskt att kalla trötthet o stress för fel. Detta har alla gånger med ts att göra.
  • grön banan

Vad? Jo då menat som ett medhållande. Liksom ja, precis, det stämmer. Alltså med andra ord: "Ja det stämmer, speciellt då han är alkoholpåverkad... etc" Och jo trötthet och stress är också något som kan rubba utlösningen. Som sagt, då något är "fel". En helt fullt frisk man utan negativ påverkan (alkohol, stress, trötthet, sjukdom med mera) brukar i regel få utlösning vid samlag. Lite OT kanske så bör lämna området. grön banan skrev 2009-02-13 11:37:11 följande:
    Tragiskt att kalla trötthet o stress för fel. Detta har alla gånger med ts att göra.
  • Hägris

Troligast är ju att hon fejkar, det finns tom kvinnor som säger att kom kommer när dom har analsex, kvinnor har inget i analen som kan stimuleras så att dom kommer...(det kan dock män)

ts: ta upp det och prata allmän om vad ni gillar mest och hur det känns vad hon gillar mest och vad du gillar mest. Säg att det är skönast när hon kniper så kommer hon ju att vilja göra det mycket mer.

Har beta anorexia?
  • Anonym (trång)

Hej Ts!
    Jobbig sits! Jag har ett litet tips förhoppningsvis .

Lärde mig själv att knipa om maken ordentligt genom att ha sex när jag var kissenödig. Då måste man liksom knipa åt. Jag blir otroligt upphetsad och kommer så in i bänken när jag har sex då. Maken märker tydligt skillnaden och sen jag började med det har jag lärt mig hur jag kniper vid samlag utan att vara kissenödig.

Testa och fråga om hon vill prova, kör på att orgasmen blir mycket starkare för tjejen och hoppas på att det funkar.

• DaCiss

Vad ha utebliven utlösning med TS att göra?

Trötthet och stress är en negativ påverkan skrev jag. Ordet fel skrev jag inom citationstecken om du missade det.

Jag kallar en negativ påverkan som t ex stress som något "fel". Eller menar du att det är rätt eller bra att vara stressad?

grön banan skrev 2009-02-13 11:46:41 följande:

• DaCiss

Har också hört det där om analsex och kvinnor. Undrar bara hur det egentligen fungerar. Jag själv har gärna då jag onanerar även stimulation av analen just för att jag får mycket snabbare orgasm och den är också mycket kraftigare. Och vissa gånger är analsex överlag mycket skönare än vaginalt sex. Så jag vet inte alls hur det där fungerar med faktan.

Kan hålla på i evigheter med att försöka komma med både stimuli i slidan och på klitoris. Räcker att något först in i analen i 2 minuter så kommer den kraftigaste orgasm jag någonsin lyckas få. Varför? Och det här är ju när jag är ensam så ingen orsak att fejka för mig själv Och jag undrar helt av nyfikenhet hur det fungerar så menar inte alls att du har fel.

Hägris skrev 2009-02-13 11:47:13 följande:
    Troligast är ju att hon fejkar, det finns tom kvinnor som säger att kom kommer när dom har analsex, kvinnor har inget i analen som kan stimuleras så att dom kommer...(det kan dock män) ts: ta upp det och prata allmän om vad ni gillar mest och hur det känns vad hon gillar mest och vad du gillar mest. Säg att det är skönast när hon kniper så kommer hon ju att vilja göra det mycket mer.
  • grön banan

DaCiss skrev 2009-02-13 11:51:46 följande:

Vad ha utebliven utlösning med TS att göra? Trötthet och stress är en negativ påverkan skrev jag. Ordet fel skrev jag inom citationstecken om du missade det. Jag kallar en negativ påverkan som t ex stress som något "fel". Eller menar du att det är rätt eller bra att vara stressad? grön banan skrev 2009-02-13 11:46:41 följande:
    Ska inte kallas fel ändå. Kommer man in på sidospår i tråden är det helt ok.
    Och man kan vilja ha sex utan att va jättehet på gröten. Då kanske killen inte kommer.
  • DaCiss

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma. Normalt sett, då mannen är fullt frisk och mår bra så brukar han kunna komma utan större problem. Om något är fel så kan det bli svårt. Känns nästan som om du ser ordet fel i sig som mycket värre än vad jag gör. För mig betyder det inte mycket mer än motsatsen till rätt. Att vara stessad, trött eller liknande är inte rätt speciellt inte då man tänkt ha sex, det är inte bra för någon.

Med det menas ju inte att mannen har något fel i sig men det är väl uppenbart. Man har ju inget fel som mänska om man känner sig trött någon gång.

Men vad som är okej att diskuteras i tråden brukar vara upp till TS att säga. Vi kan inte sitta här och mena att det hör till tråden att prata om manlig utlösning då det verkligen inte har något alls att göra i den här tråden.

grön banan skrev 2009-02-13 12:04:04 följande:

DaCiss skrev 2009-02-13 11:51:46 följande:
    Ska inte kallas fel ändå. Kommer man in på sidospår i tråden är det helt ok. Och man kan vilja ha sex utan att va jättehet på gröten. Då kanske killen inte kommer.
  • Anonym (hej)

Troligast är ju att hon fejkar, det finns tom kvinnor som säger att kom kommer när dom har analsex, kvinnor har inget i analen som kan stimuleras så att dom kommer...(det kan dock män) ts: ta upp det och prata allmän om vad ni gillar mest och hur det känns vad hon gillar mest och vad du gillar mest. Säg att det är skönast när hon kniper så kommer hon ju att vilja göra det mycket mer.
    Skitsnack. Jag har kommit analt flera ggr.
  • grön banan

DaCiss skrev 2009-02-13 12:08:31 följande:

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma. Normalt sett, då mannen är fullt frisk och mår bra så brukar han kunna komma utan större problem. Om något är fel så kan det bli svårt. Känns nästan som om du ser ordet fel i sig som mycket värre än vad jag gör. För mig betyder det inte mycket mer än motsatsen till rätt. Att vara stessad, trött eller liknande är inte rätt speciellt inte då man tänkt ha sex, det är inte bra för någon. Med det menas ju inte att mannen har något fel i sig men det är väl uppenbart. Man har ju inget fel som mänska om man känner sig trött någon gång. Men vad som är okej att diskuteras i tråden brukar vara upp till TS att säga. Vi kan inte sitta här och mena att det hör till tråden att prata om manlig utlösning då det verkligen inte har något alls att göra i den här tråden. grön banan skrev 2009-02-13 12:04:04 följande:
    Har du varit med de flesta killar då? Att säga att en frisk man brukar kunna komma är som att håna de som har problem. Ts har inte klagat.
  • DaCiss

Av någon anledning verkar du ta detta på ett personligt plan. Det är inte vida känt att helt friska män som inte är påverkade av alkohol, sjukdom, trötthet, stress eller ålder har svårt att få utlösning. Eftersom det inte är det utan den vanliga uppfattningen är att ett "normalt" samlag i våra mått oftast avslutas då mannen har fått utlösning så är det ett antagande att de allra flesta män, normalt sett, inte har problem med utlösning. Om jag har varit med de flesta män är en ganska fånig fråga vilket den säkert också var menad som men av de män jag varit med har inte en enda haft problem med utlösning ifall inget annat varit "fel" (igen, alkohol, stress, trött, depression etc).

Vill du få fram då att det är vanligt att fullt friska män har problem att få utlösning? Att det inte stämmer att män oftast inte har problem med utlösningen ifall de är friska och inte påverkade av något som kan störa utlösningen?

grön banan skrev 2009-02-13 12:14:44 följande:

DaCiss skrev 2009-02-13 12:08:31 följande:
    Har du varit med de flesta killar då? Att säga att en frisk man brukar kunna komma är som att håna de som har problem. Ts har inte klagat.
  • grön banan

DaCiss skrev 2009-02-13 12:52:27 följande:

Av någon anledning verkar du ta detta på ett personligt plan. Det är inte vida känt att helt friska män som inte är påverkade av alkohol, sjukdom, trötthet, stress eller ålder har svårt att få utlösning. Eftersom det inte är det utan den vanliga uppfattningen är att ett "normalt" samlag i våra mått oftast avslutas då mannen har fått utlösning så är det ett antagande att de allra flesta män, normalt sett, inte har problem med utlösning. Om jag har varit med de flesta män är en ganska fånig fråga vilket den säkert också var menad som men av de män jag varit med har inte en enda haft problem med utlösning ifall inget annat varit "fel" (igen, alkohol, stress, trött, depression etc). Vill du få fram då att det är vanligt att fullt friska män har problem att få utlösning? Att det inte stämmer att män oftast inte har problem med utlösningen ifall de är friska och inte påverkade av något som kan störa utlösningen? grön banan skrev 2009-02-13 12:14:44 följande:
    Som jag skrivit finns olika orsaker till utebliven utlösning, som vem som helst kan drabbas av då o då. Tycker bara inte om när man generaliserar.
  • DaCiss

Leta lite på internet. Hittade några intressanta meningar:

Hämtat från www.passionofsweden.se/analsex.html
    Samma text hittar man på www.rfsu.se/001201__praktika_for_analsex.asp

"De lustkänslor som många känner vid analsex hänger neurologiskt samman med områdets erogena känslighet: dels är det hudens känsel, dels de rfsu praktika för analsex sensationer man känner när bäckenbottenmuskulaturen töjs, i första hand ringmuskeln som vidgas när analöppningen penetreras, och när man med små rörelser töjer och spänner denna muskulatur.

Mannen har en prostatakörtel som man kan känna med fingrarna ca åtta centimeter upp i ändtarmen. Tryck mot mannens prostatakörtel kan ge lustkänslor. Män kan till och med tala om en särskild sorts orgasm, prostataorgasm, vid sådan stimulering. Att orgasmkänslan stegras vid anal penetration beror troligen inte på prostatasensationerna, utan på att töjningen av och trycket mot ändtarmen stimulerar för analsex det sympatiska nervsystemet, och därmed ger en förstärkt allmänreaktion vid orgasm. I detta avseende är kvinnor och män lika ? medan naturligtvis endast män kan förlägga vällustkänslorna till prostata."

Från wiki.answers.com/Q/Can_anal_sex_produce_a_female_orgasm

"Stimulation of nerve endings in the clitoris are the usual method of female orgasm, but "any" sensory input may be sufficient in an aroused state. In this case, it is possible, given the proximity to the genital area. This will vary greatly among individuals."

Sen finns det en hel del trådar på olika forum där just denna fråga dyker upp, om kvinnor kan få orgasm vid analsex. Det är väldigt många som säger att dom kan det medan jag inte hittar någon direkt fakta som skulle bevisa motsatsen. Själv har jag ju också upplevt att orgasmerna blir mycket djupare vid analstimulans så jag kan inte säga att det är helt rätt att säga att kvinnor inte kan få orgasm analt för då säger man samtidigt att alla kvinnor som säger sig uppleva sådana ljuger eller har misstagit sig.

• Anonym

Hur går det TS har du snackat med henne ännu?

• Viewsonic

Anonym (Joe) skrev 2009-02-08 11:22:36 följande:

Jag vet att detta kommer låta hemskt, men jag har varit tillsammans med en tjej i ca 5 månader. vi är superkära och funderar på att flytta ihop. när det kommer till sexet så känner jag knappt något, fast jag själv är ganska stor och van vid en mycket trång tjej (ett ex). jag har liksom försökt alla ställningar där fittan ska kännas tightare men jag har fortfarande problem att känna henne. hon suger inte så ofta eftersom hon får så "ont i käkarna" och givetvis vägrar hon att ta den där bak. hon kom på mig med att sitta och kolla lösfittor på nätet och blev väldigt upprörd, min tanke var ju att jag skulle skaffa en sån som vi kunde leka med tillsammans. sex är superviktigt för mig i ett förhållande och jag vill givetvis att det ska funka. vi har knappt nå sex längre eftersom det alltid är jag som ska ta initiativet men eftersom jag inte gör det längre så händer inget på sexfronten. Nu blev detta lite långt kanske men jag hoppas att någon där ute förstår mitt problem.
    Låter inte som ett bra läge att flytta ihop, om det känns så här redan efter fem månader!
  • Anonym (Ja med)

Anonym (hej) skrev 2009-02-13 12:12:14 följande:

Skitsnack. Jag har kommit analt flera ggr.
    Det har jag med!!!
Svar på tråden Hon är för slapp :(