• Madde30

Februarimammor i Linköping!!!

Hej hej!
    Tänkte att det kunde vara roligt att snacka med mammor som ska ha barn i februari 2006!
    Jag väntar mitt 4:e barn den 14 februari 2006!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-05 11:16:28:
    HOHO??? Kommer det bara 2 bebbar i februari i Linköping??

• Svar på tråden Februarimammor i Linköping!!!
  • Mallan76

Detta måste ni läsa, tjejer!
    www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,708783,00.html

Faktum är att jag åt fiskolja dagligen när jag väntade Arvid, fr.o.m. v. 20 ungefär. Inte för att jag hade hört att barn kunde bli intelligenta av fiskolja, däremot berättade min barnmorska att det fanns studier som visade på att barnet slapp allergier om modern intagit fiskolja under graviditeten. "Varför inte prova"? tänkte jag, eftersom både jag och Mathias är ganska allergiska av oss. Tro det eller ej, men Arvid har inte reagerat på vare sig något födoämne, djur eller parfymer än så länge. Om det beror på fiskoljan eller inte vet jag inte, men det är iaf väldigt skönt att han är så frisk och kan äta allt!
    Tänkte bara tipsa er om detta! Madde, du kanske köper mer än Blutsaft i hälsokostaffären! . Nu får man bara vänta och se om Arvid får ett högt IQ som 4-åring, om man ska tro på studien alltså...

• Madde30

Tack för tipset Malin...ska nog inhandla det oxå...OM jag nu kommer iväg och köper Blutsaften någon gång *lat*

Nej Therese jag va inne en sväng på jobbet när all personal och alla patienter satt och tittade på fotboll!!! *suckar*

Nu ska jag nanna kudden, klockan ringer 05.00 i morgon bitti igen

Natti natti

• LindaLKPG

Hej på er tjejer!
    Blev lite nyfiken, är det bra att dricka blutsaft? Har gjort det förr när jag varit vinter trött, men man kan alltså dricka det nu när man är gravid också? Vore nog inte så dum ide! Är super trött och hängig!
    Helt ok för bebisen alltså?

• suzzi66

Hej LindaLKPG !
    Min bm talade om för mig att man kunde ta det istället för järntabletter. Då järntabletterna ger trög mage. Jag har provat och det fungerar .

Blutsaften är helt ok för babyn !

• suzzi66

Godmorgon Madde är du ledig idag ?
    Jag har jobbat helg och har ledigt idag och det är så skönt. Jag sov till 10.00 och det var precis vad jag behövde l

• LindaLKPG

suzzi66: var hos bm idag! hon tyckte det var dags för järntabletter nu och flosyra tabletter. Men jag glömde helt att fråga om blutsaft... Har redan en trög mage så det ska bli intressant att se hur dessa tabletter påverkar den... Kan ju höra med bm senare isf. Kramis

• hot fuss

har du redan trög mage så kanske du ska ge dig på blutsaften på en gång istället. den gör dig inte hård i magen o så.
    varför äter man folsyratabletter?

• suzzi66

Hejsan !

Kida jag har ätit Folsyra redan från det att jag ville bli gravid. Folsyran är bra att äta om man försöker bli gravid och när man är gravid så kan det förhindra vissa fosterskador. Sedan är det bra när man ammar också. Jag äterNaturapotekets Kvinna för gravida o ammande.

Lindalkpg : Köp Blutsaften om du inte vill bli trög i magen den finns också på Natur Apoteket.

• LindaLKPG

suzzi66: Men är blutsaften lika bra som järntabletterna då? Hade ju väldigt lågt blodvärde när hon kollade idag, tänkte så inte blutsaften är mindre effektiv än järntabletterna.

KidA: Folsyra skulle jag äta för det gör att kroppen lättare tar upp järnet!

Huga! Vilken halsbränna jag fick nu efter middagen... Inte alls känt av det innan! Åt uncle bens sweet and sour. Usch vad det bränner - ända ner i magen... Tog en Novalucol tugg tablett. Hoppas den hjälper snart!

Fick lyssna på hjärtljud idag för första gången! Lät som ett tåg tyckte jag! Men det var mysigt!

• LindaLKPG

En fråga: När man kollar under antal besök så står ju namn på vilka som besökt ens sida. Men vad betyder "Gäst"?

Svar på tråden Februarimammor i Linköping!!!