• Madde30

Februarimammor i Linköping!!!

Hej hej!
    Tänkte att det kunde vara roligt att snacka med mammor som ska ha barn i februari 2006!
    Jag väntar mitt 4:e barn den 14 februari 2006!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-05 11:16:28:
    HOHO??? Kommer det bara 2 bebbar i februari i Linköping??

• Svar på tråden Februarimammor i Linköping!!!
  • suzzi66

Godmorgon !

Tack själv för igår! Det var riktigt trevligt att sitta och prata med er båda.

Mallan: Hoppas du hittade en farsdags present.
    Jag var inne och tittade på vagnen och jag tycker som du, att den verkar mycket praktiskt med sina funktioner. Snygg var den också! Okej priset är ju en del, men det kostar väl lite mer med syskonvagnar.

Madde: Kul att ni tittade in. synd bara att vi inte kunde prata mer. Maten i lunchrummet ropade efter mig .
    Tråkigt att ni fick lägga in kissen för vård. Hoppas den blir frisk.

• Mallan76

Suzzi! Jag köpte Dan Browns senaste bok- du vet han som skrev "DaVinciKoden."
    Mathias har läst båda hans böcker och jag vet att han även vill läsa denna, som är hans tredje. Till min egen pappa köpte jag en bok med en massa roliga historier. Själv tycker jag sådan humor är SÅ tråkig, men det är väl bara att inse att man inte har samma humor som en 40-talist!

Ja, vagnen är dyr... Men vi resonerade som så att när vi köpte Arvids Brio Duo-vagn, köpte vi den begagnad på Blocket för ca 2000 kr... Så vi kände att vi kunde "unna" oss en ny och lite dyrare vagn nu!

• snicker

Igår bestämde vi oss äntligen...för en vagn. Brio Nova blev det.
    Har haft jättesvårt att bestämma oss så det var en riktig lättnad att äntligen slå till.
    Hade problem att välja handtag. Visade sig i lördags när vi skulle köpa att det inte gick att få den kombination av handtag som vi bestämt oss för...expediten veckan före var tydligen rätt ny och hade sagt fel. Men nu är det löst genom ett val iallafall.

Kommer förhoppningsvis inte ha lika svårt att bestämma resten av det man måste köpa. Vi får väl se. Vagnen är det första vi köpt till barnet.

Mallan: Måste säga att utan att veta något om just syskonvagnar så tycker jag den ser smidig ut för ändamålet och snygg också.

• mammsan2

Hejsan alla !!!!

Tack för fikastund !!! ;0)

Är det bara jag som får gråa hår på sidan ???
    Jag kom in först nu ja gick inte igår !!!

Allt väl med er ???

Mallan: Ja den var fin men jag är så tråkig jag vill så gärna se å provköra först, kan man göra det med denna med nåenstanns tro ???

Blöjbyte på G så tittar in senare å ser om nåen är här !

• suzzi66

Mallan: Jag har läst Dan Browns andra böcker förutom den sista I Cirkelns Mitt. Tyckte att de båda andra böckerna var kanonbra. Så jag ska läsa den här nya när jag får tid.

Snicker: Vi har också köpt en Brio Nova med hårdlift, skötväska och åkpåse. Den är grå och svart. Vi tyckte den verkade passa oss och så är den snygg.

Mammsan: Jag har haft problem en gång att komma in på familjeliv.
    Kul att du tittade in en sväng till affären innan du åkte hem.

Jag är trött i kroppen efter två dagar, har haft lite sammandragningar på kvällen på jobbet.
    Jag tycker det är lite jobbigt psykiskt i och med att man går och oroar sig för hur det ska gå
    att jobba i fortsättningen. Men jag får ge det den här veckan och se hur jag fixar det.

Kram Susanne

• hot fuss

när ska vi fika nästa gång tjejer?
    jag vill fika med er juuu :)

• suzzi66

Jag är ledig på måndag nästa vecka. Vet inte än om jag ska börja 13.00 de andra dagarna eller vad som händer.

KidA. Vad har du hittat på än så länge den här veckan?

Imorgon ska vi hämta nya bilen. En Toyota Avensis en kombi så vi får in barnvagn och allt man behöver för en liten krabat. Det ska bli riktigt kul.

• suzzi66

Godmorgon alla tjejer!

Hoppas ni mår bra!
    Här är det helt okej. Jag har inte haft några fler sammandragningar sen i förrgår och det känns såå skönt.
    Ta hand om er!

Kram Susanne

• hot fuss

hej hej

här har vi en förkyld familj. eller halsond familj.
    annars är det bra.
    men jag oroar mig för att jag sover på mage.
    jag har börjat göra det igen.
    o vaknar av att magen ömmar liksom.
    bebisen blir skitglad så fort jag går upp. o det förstår jag ju med tanke på att jag sover på den stackaren hela natten.

fika på måndag alltså? eller?

suzzi

kul m ny bil! o skönt att sd slutade!

• Mallan76

Suzzi, skönt för dig att dina sammandragningar minskat. Här är det precis tvärtom. Så gott som hela natten har jag haft sammandragningar . Kände även lite smärta ner mot ljumskarna. Var på vippen att ringa förlossningen för rådgivning, men så lugnade det ner sig lite och nu är det relativt lugnt. Tror jag har stressat lite för mycket de senaste dagarna samt burit på Arvid lite för mycket...
    Han väger ju trots allt ca 13 kg nu, så visst blir det en ansträngning för kroppen.
    Vi får se hur det artar sig under dagen...

Snicker, grattis till vagninköpet. Brio kan man alltid lita på!

Mammsan, vad jag har förstått är babystugan.com den enda återförsäljaren av vagnen vi vill köpa och deras butik ligger i Trelleborg... De allra flesta av deras vagnar kan man beställa via nätet men just denna vagn kan man bara köpa mot avhämtning. Vi har dock en hel del släkt i Blekinge, så vi kanske tar en tripp neråt landet och köper vagnen....

Angående fika: Jag har BM-besök kl. 16:30 på måndag. Kan tänka mej fika 1-2 timmar innan i så fall, men åker helst inte in 2 ggr till stan den dagen.

Vad ska ni göra i helgen? Jag ska till min familj i Eskilstuna i helgen. Ska spela in en skiva med ett gäng och det är övning hela lördagen... Ska bli så kul!!

Kramisar Malin

• suzzi66

Mallan:
    Ucsh vad jobbigt med sammandragningar. Man blir så trött och orolig. Det kan nog vara så att du burit för mycket på Arvid, 13 kilo är mycket att bära på när man är gravid. Hoppas det inte fortsätter utan att det var en varning till dig att ta det lugnt.
    Det låter jättekul att spela in en skiva. Vad blir det för musik?
    Jag ska jobba i helgen. så mycket mer blir det nog inte.

KidA: Det låter inte skönt för bebbe att få tyngden på sig en hel natt. min reagerar om jag trycker några minuter mot magen. Dessutom gör det ont i min mage. Kan du inte ha en kudde mellan benen eller massa täcke så det stoppar att du rullar över på mage?
    Jag har ett helt dubbeltäcke och jag sover skönt när jag mosar in det mellan benen och magen.

Vi kanske kan träffas 14.00 på måndag ? Är det en bra tid för dig då också Mallan?

• Mallan76

Suzzi: Min bror David är musiker och kommer producera skivan. Vilken musikstil det är? Ja, gospel med inslag av jazz är nog en ganska rättvis bedömning. Vi är en liten grupp på ca 10 personer som ska sjunga och David har skrivit de flesta låtarna. Han känner ju en massa duktiga musiker så det blir nog bra kvalité även på dem. Inspelning i studion sker inte förrän i januari, men det är ju såklart en massa repetitioner inann dess. Du får väl lyssna sen när allt är färdigt!

Kl. 14:00 kan nog passa för oss oxå. Vi kommer om vi mår bra! Var ska vi träffas då?
    Jag har ett förslag: Linds! De har både fika och lunch, tycker det är ganska mysigt där.
    Men jag kan även tänka mej Steves eller vad som helsst.

• suzzi66

Mallan: Jag lyssnar gärna på skivan när den är färdig. Det ska bli spännande!

Jag tycker vi prövar på Linds, det är alltid kul att pröva olika ställen.

Nu till min stora nyhet.

Jag har blivit beviljad havandeskapspenning från den 18/12 , heltid. Gud va skönt

• suzzi66

Hallå tjejer!
    Blir det Linds imorgon kl 14.00 ??

Hoppas ni har haft en bra helg!
    Kram Susanne

• Madde30

Hej hej tjejer!
    Jag kan inte komma i morgon! Lukas kommer från sin pappa så jag ska umgås med honom då.... men nästa vecka om vi ska träffas då så kommer jag gärna! =)

Svar på tråden Februarimammor i Linköping!!!