• Madde30

Februarimammor i Linköping!!!

Hej hej!
    Tänkte att det kunde vara roligt att snacka med mammor som ska ha barn i februari 2006!
    Jag väntar mitt 4:e barn den 14 februari 2006!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-05 11:16:28:
    HOHO??? Kommer det bara 2 bebbar i februari i Linköping??

• Svar på tråden Februarimammor i Linköping!!!
  • suzzi66

Hejsan Tjejer!
    Här var de livat!
    Jag låg på förlossningen igår.
    Har haft mycket sammandragningar den här veckan både natt o dag.
    Låg uppkopplad i över en timme när de mätte värkarna. De låg mellan 1min -5 min emellan. De tog urinprov och såg att jag hade äggvita i urinen så de har skickat iväg det på odling. Som tur är har jag inte öppnats något och babyn mådde bra. En pigg och stark krabat sa de.

De sjukskrev mig en vecka för Hotande förtidsbörd. Fick några tabletter som skulle stoppa värkarna. Så jag sov inatt iallafall. Har haft lite sammandragningar nu på eftermiddagen så vi får se vad som händer under veckan.
    Ska ligga några dagar sa de och efter det ska jag göra roliga saker som inte tar på krafterna och INTE JOBBA!
    Jag hoppas och vill se er på fredag.

Det är jobbigt att inte veta varför det är så här. Ska ringa bm på månd.
    Jag vat hos bm i fredags när hon skickade mig till direkt till förlossningen hon ringde dit sen blev vi uppskickade.

Kram Susanne

• hot fuss

suzzi66

OJ! vad bra att allt är bra med dig o bebisen iaf! ja vila dig ordentligt nu. det MÅSTE du! vi får se ang fikat på fredag. var väl ngn som bara kunde eftermiddagar väl? o jag fikar helst inte en fre eftermiddag. den kvällen är vigd åt min familj.

men fredag kl 13 annars?
    eller kanske tidigare?
    nu är ju både du o jag o madde30 hemma o är sjukskrivna.

• suzzi66

Fredag kl 13 blir toppen.
    Jag tycker också att fredagskvällar är för familjen.

Vi som verkar kunna då är:

Kida
    Susanne
    Madde
    Mammsen2

Har jag glömt någon eller missuppfattat något får ni skriva det.

• Madde30

Hejsan!!

Suzzi...oj oj nu ska du verkligen vila och ta det lugnt!! Och se för allt i världen till att INTE jobba i jul!! Att du bara vart sjukskriven en vecka förstår jag inte!?

Jag kan inte lova att jag kan följa med på fredag, jag har lillkillen och han har lov från skolan. Vet inte ännu om fredrik jobbar torsdagnatten, gör han det inte så kommer jag!!

• suzzi66

Jag fattar det inte det där med sjukskrivningar heller.
    Jag får vänta och se.
    Det vore kul om du kunde komma på fredag.
    Jag håller tummarna att Fredrik inte jobbar.
    Ha en toppenhelg Tjejer!

• LindaLKPG

Hej tjejer!
    Här har det hänt massor låter det som! En tur till förlossning tom!!! Oj oj, hoppas du mår bra nu iaf!
    Här jobbas det för fulla muggar... Oj oj vad stressigt att jobba i butik så här vid löning! Man kan tro att folk svälter dagarna före löning! Tragiskt! Dom är ju som tokiga!
    Känns i fötter och rygg att jobbdagarna börjar bli långa...
    Men det ska nog gå bra!
    Trevlig helg!

Kramis

• Mallan76

Suzzie -vad du skräms! Hoppas allt är bra med dej och barnet nu. Det lät otäckt det där med hotande förtidsbörd. LOVA att du tar det lugnt nu och verkligen ser till att vilar. Inget är viktigare än ditt och barnets hälsa just nu. Jobbet får klara sig bäst de vill utan dej. *Styrkekramar*!

Hoppas ni andra haft en skön helg. Det har jag haft, har sjungit solo i en kyrka, inför några hundra besökare... Det var nervöst, men det gick som tur var jättebra! Älskar att sjunga!
    Men vad otäckt det var med alla demonstranter på stan! Inte för att jag var på stan när det hände, men på väg till Norrköping mötte vi ca 5 piketbilar från Stockholmspolisen, som körde med blåljus och i ilfart. Då insåg man att något hade hänt!

Mammsan och KidA, hoppas ni får en trevlig shoppingdag på Ullared!

Till sist vill jag bara höra om det finns någon av er som kan tänka sig komma ut till mej på onsdag kväll, på hudvårds/makeup-party? Några av mina kompisar som tackat ja, backade plötsligt ur! Jag är alltså värdinna för ett MaryKate-party, de har väldigt bra produkter och man får prova på de flesta av dem under kvällens lopp. Produkterna är ganska dyra, men det finns förstås inget köptvång. Tjejen som är konsult för Mary Kate-partyt heter Medeleine. Jag bor i Berg, nära ICA-affären, så det är inga problem att ta sig ut hit. Bussen stannar i princip utanför min dörr om man inte kan ta sig hit med bil. Kl. 18:00 på onsdag är vad som gäller. Hör i så fall av er senast idag om ni kan komma! Först till kvarn...

Kram!

• suzzi66

Hej Mallan!

Jag sitter och väntar på att bm ska öppna teltiden. har haft sammandragningar inatt och fler i helgen, är så trött och modlös. Jag skulle gärna komma på Onsdag kväll men jag vet inte vad som händer här med mig än.

Du måste sjunga vackert som sjunger solo. Jag önskar jag kunde sjunga fint.

• Madde30

God morgon flickor!

Suzzi... jag skulle ringa förlossningen om jag vore som du!!! Och du ska nog varken gå på party eller fika på stan på fredag vännen!!! Du ska vila och ta det VÄLDIGT lugnt!! Blir ju orolig för dig och lilla bebben! Du måste vara rädd om dig!!! *kramar om*

Mallan... jag har min yngsta son hemma denna veckan så det passar dåligt! Synd att det inte var nästa vecka då hade jag kunnat komma! Han är ju bara hos mig varannan vecka och nu har han lov så förutom morgondagen ska jag umgås till 100% med honom...(om han vill)

Imorgon flickor åker vi upp till Sthlm och tjyvkikar på bebben

• suzzi66

Väntar fortfarande på att bm ska ringa. de sa att det kunde dröja till eftermiddagen innan hon ringde. Jag vet inte vad jag ska göra. kanske jag bara behöver ge det tid att sluta igenom vila. jag vill ju inte ringa o störa på förlossningen i onödan. dessutom väntar jag på testet så de kanske inte kan göra något innan det är färdigt. Tack så jättemycket för erat stöd. Det kryper i kroppen att inte göra något alls. ( bara vila) Jag är inte van vid det.

Vad spännande imorgon! Ni måste vara riktigt spända inför det. Får vi veta vad det blir?
    Är liksom lite nyfiken också!

Svar på tråden Februarimammor i Linköping!!!