• Madde30

Februarimammor i Linköping!!!

Hej hej!
    Tänkte att det kunde vara roligt att snacka med mammor som ska ha barn i februari 2006!
    Jag väntar mitt 4:e barn den 14 februari 2006!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-05 11:16:28:
    HOHO??? Kommer det bara 2 bebbar i februari i Linköping??

• Svar på tråden Februarimammor i Linköping!!!
  • Mallan76

Suzzi - Vad sa BM på MVC? Är så nyfiken!
    Håller med Madde -skulle också ringa förlossningen om jag vore du! Av dina symtom att döma vore det ju bäst för dej och barnet om förlossningen hade dej under noggrann övervakning -täta blodtrycks och urinkontroller, CTG-övervakning osv...
    Du kanske redan är på väg dit? Håller tummarna för dej i så fall. Usch, blir så orolig för dej, men allt kommer säkert gå bra. Minns att jag själv hade täta sammandragningar när jag stressade runt på sjukhuset när jag väntade Arvid. Så fort jag var hemma och vilade minskade sammandragningarna...
    Så vila är nog det bästa du kan göra nu.

Madde -vad spännande! Vilket kön tror du att det är? Jag lägger in en spontan gissning: Gissar på tjej! Tyckte det såg ut som en "tjejmage" sist vi sågs. Men det där är väl egentligen bara skrock, med tjej/killmage, eller vad tror ni?

• Madde30

Suzzi: Du stör inte på förlossningen...dom är till för dig som för alla andra!! Se så...ring dit nu!!! Det skadar inte att ringa en gång för mycket!!

Mallan: Jag tror att det är en tjej då denna graviditet är så olik dom andra! Min Sambo tror stenhårt på en pojke *ler* Men det återstår ju att se *ler* Jag har väntat på morgondagen i 5 veckor nu så jag är jättespänd och helt pirrig i kroppen

Klart ni får veta vad det blir!! Tror ni jag skulle kunna hålla tyst om det till er?? Min familj ska inget få veta och jag måste ju få skvallra till någon

Ring förlossningen nu Suzzi!!!

• Mallan76

Suzzie, du hann före ser jag. Där fick jag lite svar på frågorna jag ställde. Men ska du inte ringa till Kvinnoklinikens mottagning för rådgivning i alla fall? De kommer INTE tycka att du stör!!! De är vana vid alla möjliga telefonsamtal från oroliga gravida och är mycket trevliga. Att du ska behöva vänta till i em på ett telefonsamtal från BM känns inte alls bra tycker jag. Vilket test är det du väntar på?
    Ring 222000 och be att bli kopplad till Kvinnoklinikens mottagning nu!
    Kramar!

• suzzi66

Jag vet att jag är larvig men det känns som jag bör vänta på attt bm ska ringa. Har hon inte ringt senare på dagen så ringer jag förlossningen och rådfrågar dem. Testet jag väntar på visar på om jag har en infektion i kroppen och då skulle det kunna förklara allt !

• suzzi66

Glömde inflika att de hittade äggvita i urinen så de skickade det på odling.

• Madde30

Nej nu kom Lukas hem från sin pappa så jag ska krama lite på honom innan jag gör mig i ordning. Ska till bm kl 13 idag!

Ha en bra dag tjejer och Suzzi...ta hand om dig!! Hoppas bm ringer snart!!!

*kramar*

• suzzi66

Hejsan!

Bm har ringt! De hade inte fått testet än.Men hon skulle höra av sig då testet har kommit.
    Hon sa vi skulle vänta och se att vi har marginaler i och med att det inte har öppnat sig.

Så jag vet igentligen inte mer än i morse. det fanns inga läkartider den här veckan , är det något så är det förlossningen som gäller.
    Hoppas det jäkla testet kommer snart.

• snicker

Oj, oj, oj vad det är saker på gång. Känner mig riktigt bortskämd som faktiskt bara mår bra. Enda för mig är ångesten över att jag borde träna mer, men det är ju inget att oja sig över.

Ta väl hand om er!!!

Jag kan tyvärr inte komma på fika på fredag kl. 13. Jobbar för fullt vid den tiden och har svårt att åka från Finspång bara över lunch :)
    Ni får ha det så trevligt.
    Jag får hoppas på att det passar mig bättre en annan gång. Ibland jobbar jag hemifrån och då fungerar ju de flesta tider.

• Mallan76

Suzzi! Hur har dte gått för dej? Är så nyfiken! *Tänker på dej*

Snicker -känner oxå av den där ångesten att man borde träna mer. Har lovat mej själv att jag ska ta minst en promenad varje dag, minst 30 minuter. Bättre än inget i alla fall!

• hot fuss

jag kan inte komma på fredag heller. ska till mamma i södertälje.

inga som vill fika imorgon istället?

1300 på steves?

Svar på tråden Februarimammor i Linköping!!!