• Madde30

Februarimammor i Linköping!!!

Hej hej!
    Tänkte att det kunde vara roligt att snacka med mammor som ska ha barn i februari 2006!
    Jag väntar mitt 4:e barn den 14 februari 2006!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-05 11:16:28:
    HOHO??? Kommer det bara 2 bebbar i februari i Linköping??

• Svar på tråden Februarimammor i Linköping!!!
  • suzzi66

Vilka bestyr ni har tjejer. Det känns mer och mer rätt att inte ta reda på könet, när man hör vad jobbigt det verkar att få tider och få bebbe att visa sig. Tänk om de gör misstag?

Syrran har en jobbarkompis son de sa att det var en pojke. De inredde barnrummet helt i blått och köpte pojkkläder.
    Förra månaden tittade babyn ut och se och häpna det blev en liten flicka. De blev bra förvånade!
    Madde: Ringde bm till dig?
    Till mig ringde ingen bm.

Mamma har gjort pendeltricket på mig och enligt det så får vi en pojke.
    Hon brukar alltid ha rätt. Hon har prickat in alla fem barnbarnen.

Jag börjar jobba kl 13 på måndag så jag kan tyvärr inte följa med.

• Madde30

God morgon tjejer!!
    Suzzi, bm ringde inte men jag ringde upp dom! Jag är 100% sjukskriven tom 23:e nov! Tycker det är dåligt att min bm inte hörde av sig och talade om det! Ring din bm Suzzi!!! Dom verkar ju inte ha så bråttom med att höra av sig verkar det som!
    Jag tror oxå att du får en pojke Suzzi...det känns som så! Kan du inte ta med din mamma på en fika någon gång så får hon kolla oss allihopa? *s*

Vad händer i helgen annars då? Jag ska ut till Zigges å klippa mig kl 15 sen är det bara att ta det lugnt resten av dagen! Fredrik ska ut ikväll så det blir väl att slappa framför tv:n!

va hemma hos en kompis igår och hämtade mammakläder och en kartong bebbekläder... varav hon hade lite barnkläder som jag hade på mina tvillingar!! JAg vart helt exalterad!!! Jag trodde jag hade slängt allt juh!!

Ha en bra dag tjejer!!!

• Mallan76

Hej tjejer!
    Det var väldigt vad många av er som är angelägna om att få veta barnets kön! Jag håller också på att dö av nyfikenhet, men för mej känns det som att öppna julklapparna innan julafton....
    Så jag väntar gärna! Tycker det är lite kul att gissa och spekulera och få sitt livs överraskning där på operationsbordet (som det blir för mej).
    Men det är klart -det är ju ganska praktiskt att veta barnets kön innan, vad gäller inköp av bebiskläder, bebisprylar, inredning av barnkammaren osv. Men det kan ju gå som för Suzzis kompis om man har otur...

Madde, vad synd att vår "braiga" BM inte höll vad hon lovat. Hon måste haft mycket att göra nu i babyboomstider. Det ska man ju inte skylla på egentligen, men... Ibland blir man så arg på Landstinget, de skulle verkligen behöva anställa många fler BM. De är ju sönderstressade. Det föds ju många fler barn nu än för bara några år sedan, men antal BM är nog detsamma nu som då. Och även fler läkare skulle behöva anställas på Kvinnohälsan tycker jag. Bra att du blivit sjukskriven nu iaf.

Suzzi, hur går det med sammandragningarna nu?

Jag vet inte än om jag kan på måndag. Kan vi inte träffas på förmiddagen istället så Suzzi kan följa med?

Ha nu en trevlig helg alla!

• hot fuss

Mallan76

varför blir det op för dig? har jag missat ngt här? här blir det op om förlossningen "startar i fel ände" står det i min journal. :D

• Mallan76

Tror jag har skrivit om detta förut i tråden, men jag kan ta det igen...
    Jag kommer få ett planerat snitt denna gång. Arvid togs ut med akut kejsarsnitt pga sjunkande hjärtslag. Han sjönk aldrig ner i bäckenkanalen trots att jag hade intensiva och regelbundna värkar i två dygn och jag öppnade mej inte heller tillräckligt bra. Någon månad efter förlossningen fick jag röntga bäckenet och då kunde man se att jag hade för trångt bäcken för så stora barn som Arvid (han vägde 4280 gram).
    Risken att även nästa förlossning slutar med akut kejsarsnitt är 50 % enligt läkarna, om jag provar den naturliga vägen. Den risken tar INTE jag!!
    Så det blir ett planerat snitt i Norrköping i v. 38-39. Kommer få veta det exakta datumet för operationen framåt vecka 30. Så även om jag har BF 28/2 kommer nog mitt barn ut ungefär samtidigt som för er som har BF 1-2 veckor före mej.
    Nu vet du det!

• suzzi66

Mallan: Mina sammandragningar har minskat till nästan inga. Det är så skönt!
    Jag är lite orolig att börja jobba igen men jag hoppas det går bra.
    Det fanns ju en anledning till sammandragningarna och nu ska medicinen ha fixat det.
    Men det är klart att jag är lite nervös. Har dragit ner dagarna själv med tre timmar per långdag så då jobbar jag inte mer än 6.5 timmar per dag. Jag hoppas det ska räcka!

Jag kan träffas på förmiddagen på måndag om vi träffas på Ikano så jag inte behöver stressa till jobbet.
    Annars hänger jag på nästa gång. för det lär väl bli fler fikaträffar .

Kram Susanne

• mammsan2

När dags kan vi ses då på IKEA ???

Verkar ju som om alla kan på FM då. Jag tror jag kan oxå då å du - suzzi ta med din mamma då så kan vi ju alla få reda på vad det blir ;0)

Hejsvejs på er, kollar in i möra å ser om det blir nået !!!

• suzzi66

Vi kanske kan ses kl 11.00 , så får vi ändå lite sovmorgon?
    En fika och prat på chili ?

Utan min mor den här gången

• mammsan2

oj oj ingen här hur blir det då????
    Kollar senare igen.

Svar på tråden Februarimammor i Linköping!!!