• AEL

Aborter på flickfoster upprör

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=1445650&lid=puff_1445785&lpos=lasmer

När jag har skrivit i diskussionsforum här på familjeliv har jag blivit hånad när jag tagit upp det negativa med att det är så lätt att kolla vilket kön barnet har och att det finns många länder t ex Indien mfl där abort görs endast av orsaken att det är en flicka.
    Många vill låtsas som att de inte berör dem så länge det inte sker i den del av världen som man själv bor i. Men nu händer det alltså och har hänt även i Sverige. Vad var det jag sa..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-18 18:14
    Intressant inlägg som berör debatten
    newsmill.se/artikel/2009/02/16/den-schizofrena-abortkulturen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-26 13:51
    Jag vet att det här tråden börjar ha något år på nacken men ämnet är ju detsamma och det är intressant att se hur det hela utvecklar sig. Tyvärr verkar det inte gå åt det bättre hållet när vem som helst kan ta reda på barnets kön redan i vecka 7 :/
    svt.se/2.22620/1.2339871/konstest_via_postorder_vacker_kritik

• Svar på tråden Aborter på flickfoster upprör
  • Ablan
    Svar på #40
    Jag förstår inte varför de inte bara ändrar det?
    Viewsonic skrev 2009-02-20 14:15:31 följande:
    Ablan skrev 2009-02-20 14:14:29 följande: Det var det jag skrev flera ggr att man inte ska få könsbestämma under den tid man kan få göra abort.
  • Viewsonic

Ablan skrev 2009-02-20 14:19:00 följande:

Svar på #40Jag förstår inte varför de inte bara ändrar det?
    Nä det borde ju inte vara så svårt.
  • Rosenöga

Ablan skrev 2009-02-20 14:14:29 följande:

Svar på #31Är det inte bara att låta bli att berätta vilket kön det blir försen i vecka 18-20?
    Ja, det skulle nog vara det bästa.
  • Åsa

Viewsonic: Också jag tycker att det är olustigt men vari ligger den stora skillnad mellan aborter p g a att det är "fel tillfälle" och att det är "fel" kön som skulle motivera förbud mot just det senare?

• Viewsonic

Åsa skrev 2009-02-20 16:21:14 följande:

Viewsonic: Också jag tycker att det är olustigt men vari ligger den stora skillnad mellan aborter p g a att det är "fel tillfälle" och att det är "fel" kön som skulle motivera förbud mot just det senare?
    fel tillfälle?
  • PixieApa

Tycker ni kanske att det är bättre att barnet kommer oönskat till världen?

• Viewsonic

PixieApa skrev 2009-02-20 16:22:33 följande:

Är det fel kön så får de adoptera bort det.
  • PixieApa

Viewsonic skrev 2009-02-20 16:23:04 följande:

Är det fel kön så får de adoptera bort det.
    Men vad är problemet med att göra abort om det är "fel" kön?
  • PixieApa

Jag tycker att den anledningen är lika god som någon annan. Eller lika dålig.

• AEL

Barn som kommer till världen är ju i princip aldrig oönskade. När man väl har barnet så brukar man ju vilja ha det oavsett kön eller omständigheter. Folk tror så mycket, att de inte kan, att andra saker är viktigare osv Men i slutändan visar det sig att allt funkar.

Det är lättare för människor att döda något de inte ser än något de ser.

Vad problemet är? Ja det är väl bara att se på de länder där fenomenet är som störst. Kvinnobrist. Män som vill ha en fru men det finns inga och de får leva ensamma och en stor prostitutionsmarknad växer fram istället, vacker värld.. Inte!

Kan rekommendera filmen: "Ett land utan kvinnor"
    En indisk film från 2004
Svar på tråden Aborter på flickfoster upprör