• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Foxx
    Garageänkan skrev 2009-03-18 22:26:14 följande:
    Ingen fara jag bryr mig inte vad folk har för vagnar faktiskt. Tycker bara det är en sån jääävla hype med sånt, alltså det ska va dyrt och rätt märke, för annars kan ju bebisen bli mobbad utanför bagarstugan när den sover. Eller nåt haha patetiskt
    Håller med totalt, även fast jag (trodde att jag!) inte är lagd åt lika gamla vagnar som du. Som att folk tror att det är skadligt att ha barn i en begagnad vagn ungefär. Bara för att det är sproilans och kostar mycket betyder inte att det är bra.
    Mitt kräkobjekt nr 1 är dom där höga, rankiga trendvagnarna. Bugaboo kanske det är? Ser ut att välta om man kör på ett gruskorn ungefär.
  • LuMa
    Lewisia skrev 2009-03-19 19:25:37 följande:
    Vi har en Ford Galaxy, men VW sharan har kompisar o är supernöjda . Sen har seat en liknande modell (alhambra tror jag). Är 7 sitsiga dessa bilar då och ingen har särskillt dyra reservdelar o så. Det jag hört om chrysler är att dom är dyra i drift (dyra o köpa med..), svåra o mecka på ( o dyra delar) samt ofta lite dumt indelade stolar ( men inte alla).
    Galaxy har vi lurat på också.
    Det är ett helskota i V70:n när man ska vara fler än oss fyra. Det går att klämma sej mellan stolarna i baksätet men man ska inte vara bred över röva då..
    Det tar nog inte så länge heller innan något av barnen (eller båda) vill ha nån kompis med sej när vi ska till tex stugan och då är det ju kört med en gång.
    Känns rätt värdelöst att sitta och köra två bilar efter varandra när man ska till samma ställe..

Har hört samma om Chrysler också, tyvärr eftersom jag tycker dom är snygga och gärna annars skulle vilja ha en sån själv..
  • Foxx

Troll, jag hittade en fin lista med mer eller mindre beprövade knep för att få bebbo vräkt, kul att läsa om inte annat

"Färdknäppen - förlossningen startar efter samlag då mannen komkommit i kvinnan.
    Hallonbladste-ska tydligen starta förlossningen
    Färsk ananas - man ska äta många, då ska det tydligen komma igång.
    ricinolja-sätter fart på tarmarna som i sin tur orsakar sammandragningar ...
    Massera bröstvårtorna. Ska härma amningen som i sin tur verkar sammandragande på livmodern...
    Ett glas vin - minns inte vart jag läste det.. men tydligen bara ett glas, alltså inte tillräckligt för att vara roligt ens, hur det skulle fungera dock har jag ingen aning om..
    Tvätta fönster - vet inte om det har me rörelserna man gör att göra..
    Att ta en snaps - lite väl mycket alkohol tycker jag, skulle inte prova själv
    Gå i trappor
    Maginfluensa - uuäck
    Mirakeldryck - citron, cayenn, ingefära och honung tror jag det var
    Hinnsvepning- Fungerade på mig
    LÅNGpromenad - vet inte exakt hur det funkar men det har väl något med rörelserna att göra, att kroppen arbetar."

Du ska alltså nuppa, massera pattarna och brusa vin och öl.

• Lewisia
    Foxx skrev 2009-03-19 19:39:38 följande:
    [cita Mitt kräkobjekt nr 1 är dom där höga, rankiga trendvagnarna. Bugaboo kanske det är? Ser ut att välta om man kör på ett gruskorn ungefär.
    [/citat]
    men buggan är inte hög vad jag sett, måste vara stokke du sett dom är iaf höga (o fula ;))
  • Trollvinter

Thääänks Fox! Jag ska beta av dom en efter en! Eller nja, vissa hoppar jag, gillar inte snaps
    Färdknäppen - Sambon vill inte... = Kört...
    Hallonbladste: Funderar på att inhandla d!
    Ananas: Drack en tetra ananasjuice bara för att häromdagen, tror man ska äta typ 12 kg ananas för att d ska verka...
    Ricinolja: Har obehag för skitränna...
    Massera tissarna: Känns stört, men kan prova under täcket ikväll, eller ha D o göra d helst...
    Vin: Ska testa en alkofri öl iallafall, en flarra vin ork jag inga öppna för bara ett pluttit glas.
    Tvätta fönster: ASTRÅKIGT!!! Men men, får väl göra d imorn då...
    Snaps: Nej...
    Gå i trappor: Gör jag ju lite hela tiden...
    Maginfluensa: Se ricinolja.
    Mirakeldryck: Testar ölen först.
    Hinnsvepning: Ska imorn 13:30!!!!
    Långpromenad: SKu ha vart på d idag men d blåste så sablarns!!!

• SmillaMilla
    Trollvinter skrev 2009-03-19 21:35:31 följande:
    Thääänks Fox! Jag ska beta av dom en efter en! Eller nja, vissa hoppar jag, gillar inte snaps Färdknäppen - Sambon vill inte... = Kört... Hallonbladste: Funderar på att inhandla d! Ananas: Drack en tetra ananasjuice bara för att häromdagen, tror man ska äta typ 12 kg ananas för att d ska verka... Ricinolja: Har obehag för skitränna... Massera tissarna: Känns stört, men kan prova under täcket ikväll, eller ha D o göra d helst... Vin: Ska testa en alkofri öl iallafall, en flarra vin ork jag inga öppna för bara ett pluttit glas. Tvätta fönster: ASTRÅKIGT!!! Men men, får väl göra d imorn då... Snaps: Nej... Gå i trappor: Gör jag ju lite hela tiden... Maginfluensa: Se ricinolja. Mirakeldryck: Testar ölen först. Hinnsvepning: Ska imorn 13:30!!!! Långpromenad: SKu ha vart på d idag men d blåste så sablarns!!!
    Åhhh nej inte mirakeldrycken, den smakar apa!!!! FY fan vad äcklig den var!
  • Trollvinter
    Lewisia skrev 2009-03-19 19:25:37 följande:
    Vi har en Ford Galaxy, men VW sharan har kompisar o är supernöjda . Sen har seat en liknande modell (alhambra tror jag). Är 7 sitsiga dessa bilar då och ingen har särskillt dyra reservdelar o så. Det jag hört om chrysler är att dom är dyra i drift (dyra o köpa med..), svåra o mecka på ( o dyra delar) samt ofta lite dumt indelade stolar ( men inte alla).
    Galaxy ha jag läst att e den säkraste bilen! Men om du ursäktar så tycker jag att (dom jag ha sett) e lite fula...
    Ska googla sharan o Alhambra! Vill gärna ha 7-sitsig.
    Chryslern lär inte ska ta så mkt mer än vår volvo, och det finns ju endel som e lite billigare (i sverige). Min pappa e bilmekaniker så jag hoppas han fixar småfelen iallfall... Tyvärr e dom snyggast av alla 7-sitsar jag sett hittills...
  • Trollvinter
    LuMa skrev 2009-03-19 19:45:23 följande:
    Galaxy har vi lurat på också.Det är ett helskota i V70:n när man ska vara fler än oss fyra. Det går att klämma sej mellan stolarna i baksätet men man ska inte vara bred över röva då..Det tar nog inte så länge heller innan något av barnen (eller båda) vill ha nån kompis med sej när vi ska till tex stugan och då är det ju kört med en gång.Känns rätt värdelöst att sitta och köra två bilar efter varandra när man ska till samma ställe..Har hört samma om Chrysler också, tyvärr eftersom jag tycker dom är snygga och gärna annars skulle vilja ha en sån själv..
    D e lite samma som jag tänker på här, vi har ofta en extra med oss, vilket nu kommer bli bökigt... Brorsan har ju tre ongar o dom tar alltid sin "buss" (VW transporter) när dom e hela familjen och CRV:n dom har e när dom bara e själva nånstans. Och jag vill helst ha en bil som man kan få med lite saker med sig oxå. Jag vill inte ha en sån buss som dom har trots att man får med ett helt fotbollslag i den (d e en som ha varit ålands taxi vetni) SAMT 2-3 får därbak.
  • Trollvinter
    SmillaMilla skrev 2009-03-19 21:37:16 följande:
    Åhhh nej inte mirakeldrycken, den smakar apa!!!! FY fan vad äcklig den var!
    Har du testat?
Svar på tråden Ålandstråd 8