• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Trollvinter
    Garageänkan skrev 2009-03-19 16:28:52 följande:
    Jämfört med vår så är det ju massa space i CRV från 05 där bak, alltså lastutrymmet är ganska samma jag snacker benutrymmet här.
    Ahaaa... Ja, jag sku iallafall gärna ha en bil med fler säten så man kan åka fler än typ bara familjen... I Volvon e d kanska kackigt med utrymme med 2 bilstolar bak, iallafall sen när d ska va två vanliga o "nån" ska försöka ta sig in i mitten o sitta...
    Sku va najs med en sprillans bil iallafall, om man hade pängar...
  • beavies

jag vill oxå ha ny bil... nån som vill ha en gammal merca

• Jillsan80

Vi vill sälja vår vi, men än så länge har ingen nappat.... Egentligen vill jag ha båda bilarna, men det blir lite för dyrt

• Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-03-19 16:32:57 följande:
    Ahaaa... Ja, jag sku iallafall gärna ha en bil med fler säten så man kan åka fler än typ bara familjen... I Volvon e d kanska kackigt med utrymme med 2 bilstolar bak, iallafall sen när d ska va två vanliga o "nån" ska försöka ta sig in i mitten o sitta... Sku va najs med en sprillans bil iallafall, om man hade pängar...
    Jag gillade Mazda 5 och tipsar om den. Men men... Vi vet inte ännu vad vi vill ha, eg vill vi ju inte byta och det är så kort tid som kidsen sitter bakåtvända så.

Men vi hade Hondan på test idag en längre stund och den verkade uppfylla våra krav. Desutom var den ju lätt beggad så man behöver inte gräma sig om det blir nån liten repa inne i bilen eller nån glassplupp på säkerhetsbältet

Får se va banken säger imorgon bara

Har haft tre intressanter på vår bil privat och en som int provkört ännu. Fast den int varit tillsalu egentligen
  • Garageänkan

Taskigt läge att man är så bilintresserad och inte vill ha nån suktig och trött familjebuss...

Jag vill få samma känsla med nya bilen som med min gamla. Att man sätter sig in och kör iväg med ett leende.

• Trollvinter

Jag e inte bilintresserad mer än så att jag helst vill ha en bil med snygg färg , praktisk och utan att betala en massa massa massa tusenlappar för trots allt e bilaffärer dom affärer man förlorar mest på för dom förlorar i värde så fort den rullat ut från firman...
    Jag skulle gärna ha en sprilli bilo xå för dom drar mindre soppa o förstör vår stackars natur mindre än gamla härkar som luktar sätan när man kör bakom dom...

• Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-03-19 17:54:52 följande:
    Jag e inte bilintresserad mer än så att jag helst vill ha en bil med snygg färg , praktisk och utan att betala en massa massa massa tusenlappar för trots allt e bilaffärer dom affärer man förlorar mest på för dom förlorar i värde så fort den rullat ut från firman... Jag skulle gärna ha en sprilli bilo xå för dom drar mindre soppa o förstör vår stackars natur mindre än gamla härkar som luktar sätan när man kör bakom dom...
    Så är det, har ännu inte hittat en miljöbil som rymmer tre normalstora personer Kackigt.

En annan sak som suger är att det int finns nån etanolmack på Åland. Tänk om alla bilar här skulle konverteras, det går jäkligt lätt. Vad bra det skulle vara. Eller elbilar, Det är väl typ 60 km rakt över så man sku kunna köra på en laddning lätt, men det är ju oljebolagen som regerar världen.
  • Quiet thoughts

Hemma från spa...
    mmm så skönt de var kurbad och massage o frukter o grejjer

på tal om det i allt bilbabbel...

• AasaC
    Quiet thoughts skrev 2009-03-19 18:35:45 följande:
    Hemma från spa... mmm så skönt de var kurbad och massage o frukter o grejjer på tal om det i allt bilbabbel...
    Vad skönt.
Svar på tråden Ålandstråd 8