• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Kaxelina

Nä man skall inte amma om man upplevde sin förra eller förrförr gång. Då spänner man sig mera och då går det inte alls bra.

• Garageänkan

Kaxelina skrev 2009-02-22 17:52:20 följande:

Nä man skall inte amma om man upplevde sin förra eller förrförr gång. Då spänner man sig mera och då går det inte alls bra.
    Jag får ju inte jobba med armarna uppåt, får inte bära ryggsäckar eller axelväskor osv. Mina axlar är överrörliga och så har jag böjda nyckelbensspetsar som kommer att opereras nångång i livet. Förhoppningsvis. Men då är det skena 3 månader minst på varje axel och det är ju inget man gör med småbarn hemma...
  • Kaxelina

Nä det låter ju inget vidare. Bättre att både du och bebis mår bra än att amma.

• Garageänkan

Kaxelina skrev 2009-02-22 18:09:23 följande:

Nä det låter ju inget vidare. Bättre att både du och bebis mår bra än att amma.
    Ja det blir lite knspigt när man har som jag har. Nå ja försökte ju förra gången så. Ingen kan klaga
  • Kaxelina

Exakt. :D Jag stod ut i fyra månader (sista flickan) av smärta för att min man ville att jag skulle amma (det var billigast så)

• Emilia82

kikar in....nu ha T fått feber:( men men så länge det ej är kräksjukan så går det ganska bra ändå:)

• Trollvinter

Garageänkan skrev 2009-02-22 18:16:05 följande:

Kaxelina skrev 2009-02-22 18:09:23 följande:
    Ja det blir lite knspigt när man har som jag har. Nå ja försökte ju förra gången så. Ingen kan klaga
    Man e inte sämre för att man inte / aldrig ammar. Punkt.
  • Garageänkan

Trollvinter skrev 2009-02-22 21:03:40 följande:

Garageänkan skrev 2009-02-22 18:16:05 följande:
    Man e inte sämre för att man inte / aldrig ammar. Punkt.
    Försök få vissa som jobbar på BB och halva Fl att förstå det bara
  • Garageänkan

Jag vet ju hur det ligger till, men jag fick tom en massa förslag om att jag skulle knyta in M i en sjal och ha honom fast i bröstet osv bara för att han skulle amma! Helt wierd.
    Stackars M som fått bli matad av både pappa samt farmor/farfar/mormor/morfar som fick avlasta mig i etapper den som kunde

Nu kommer ju guben att va hemma mera så det kommer att gå bättre nu när han får pappaledigt men jag kan säga att detta är den enda orsaken till varför jag bara velat ha ett barn men nu är det ju ingen återvändo direkt, får klara detta på bästa sätt Kommer nog att gå bra, jag klarade det ju förra gången också nätt och jämt

• Emilia82

Garage: enligt mej får var och en bestämma själv hur de vill göra,vill man amma 6 år så fine! gör det bara jag ej behöver, eller vill man ge flaska från början,då gör man det! (det sista alternativet valde jag då det ej funka alls när T föddes...mjölken rann ej till,hon var hungrig och jag trött,jag valde ersättning trots att mååånga tyckte man var knäpp...men hellre en glad mätt bebis och en piggare glad mamma men som sagt,alla är olika,kan ej upprepas för många gånger speciellt på fl och sen tyckte/tycker jag att det är så mycket 'skönare' med flaska..slippa klä av mej typ,jag veeet man klär ej av sej,men man 'ska' ha amningskläder osv för att det skua funka smidigt...jag var bara nöjd att jag slapp amma framför min och peters pappa,JO man KAN gå in i ett annat rum,men dessa ursäkter hade jag och jag kunde åka och tex handla utan en bebis som sku ha maaaat varannan timme.....för de flesta av mina väninnor har ej amningen funkat så jättebra....jag sku aldrig orka försöka som endel...men men detta blev lång sorry
    alltid intressant att läsa vad andra tycker

Svar på tråden Ålandstråd 8