• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • LindaMa

Emilia82 skrev 2009-02-22 21:45:07 följande:

kaxelina:jag och mina syskon har nog mycket gemensamt,även om uteseendet har jag mer fått från pappas sida och mina 2 systrar från mammas:)Quiet:jag ringer nog han imorgon,ska man gå kan man gå till en som är bra och ser trevlig ut fast kanske ej finns otrevliga kiropraktorer här:D?
    Min svägerska är utbildad naprapat men hon jobbar inte som det nu mer. Nu tar hon endast emot lite patienter på sin fritid. Bra är det i alla fall att ha en naprapat i släkten och tvärs över åkern! Är bara att kila över till henne om man har tokigt så fixar hon det. Var och fick behandling några gånger under graviditeten också mot foglossningen och det var verkligen toppen! För mannen är det perfekt då han jobbar som elektriker och ständigt har ont i axlar och skuldror.
  • Jillsan80
    Emilia82 skrev 2009-02-22 21:48:34 följande:
    Quiet:ja ha typ aldrig hört någon gå till någon annan:) hoppas han har plats åt mej.. nej nu:sova god natt!
    Joe Karlsson är också himla bra. Eller förresten, han bytt väl efternamn, men kallas iaf Joe (heter Johan).
    Kaxelina skrev 2009-02-22 21:41:42 följande:
    Ja verkligen. Det gäller i stort sett mina syskon. Jag är mittenbarn jag med och inte alls som min storasyster och lillebror. Dom är långa och "smarta" jag är kort och osmart känns det som nu iaf. Jag var sportig medan dom inte alls var det. Båda mina syskon har varit "feta" och gjort Gastric Bypass operation men inte jag. Jag kan rabbla upp hur mkt som helt om hur olika jag är mot mina syskon och det verkar ha gått vidare till mina barn. :p
    Har också 3 barn, men här är det minstingen som har varit helt olik de andra, men nu tycker jag faktiskt att han o äldsta börjar mer bli lik varann till sätt, utseende, ja nästan allt och mellersta är en outsider Så stämmer ganska bra här med det du beskriver, mellersta är mest lik mig på alla sätt
  • Emilia82

Nilam:me too...eller Corinne,Tuwa och vi vuxna håller på och blir sjuka....trist

• Emilia82

man kanske sku klara sej undan förkylning om man kunde sova på nätterna,P ha sovit med C och jag med T,som bökat hela natten suck...

• Nilam 84
    SmillaMilla skrev 2009-02-23 07:57:11 följande:
    Nä fy! Krya på dig!
    tack tack
    Emilia82 skrev 2009-02-23 09:17:03 följande:
    Nilam:me too...eller Corinne,Tuwa och vi vuxna håller på och blir sjuka....trist
    Inge vidare K var sjuk förra veckan, å nu jag. M har klarat sig *peppar peppar*. Hon e faktiskt hos dagmamman idag fastän ja e hemma, hon har roligare där å ja får vila ifred. Sov till 12-det behövdes nog verkligen, känner mig redan lite bättre. Finrexin, panadol+burana och sömn gör nog susen
  • Me81

jag har också gått till han kiropraktorn..e nog vanligt att man har mer ont direkt efteråt men sen blir d ´bra..

ang amningen..än en gång
    Ja amma ju Bella men om nästa barn skulle vara lika jobbigt o amma skulle ja nog välja flaskan..spec med tanke på att man har ett syskon o se efter också..men d visar väl sig nån vacker dag..?!?

• Me81

alltså hur sover era barn på nätterna?
    Känns som att man e enda som har en snart 2-åring som int sover vettigt på nätterna ännu..
    Hon vakna tex inatt 3.40 o somna om först vid 6..sen vill hon ju sova länge på morgonen så idag somna hon int ens ute i vagnen..sen lär hon ju bli trött vid middagen o hela kvällen typ..ja blir så trött på detta..d har hållit på bra länge nu som hon vaknat typ halv 6 o ej somnat om mer..så har man legat o vilat o till sist stigit upp för att äta frukost o då mitt i frukosten blir hon jättetrött o vill gå å sova..ej så smidigt att börja gå o lägga sig när man normalt borde stiga upp..typ..

• Nilam 84
    Me81 skrev 2009-02-23 11:47:09 följande:
    alltså hur sover era barn på nätterna?Känns som att man e enda som har en snart 2-åring som int sover vettigt på nätterna ännu..Hon vakna tex inatt 3.40 o somna om först vid 6..sen vill hon ju sova länge på morgonen så idag somna hon int ens ute i vagnen..sen lär hon ju bli trött vid middagen o hela kvällen typ..ja blir så trött på detta..d har hållit på bra länge nu som hon vaknat typ halv 6 o ej somnat om mer..så har man legat o vilat o till sist stigit upp för att äta frukost o då mitt i frukosten blir hon jättetrött o vill gå å sova..ej så smidigt att börja gå o lägga sig när man normalt borde stiga upp..typ..
    Jobbigt M somnar typ 8 i sitt rum, vid 4-5 tiden kommer hon till oss, då vill hon ha välling, äter det å sen somnar hon om direkt å sover till halv 8 ca. Hon e rätt morrontrött. Hon ligger gärna vaken i sängen till 9-10 på helgerna. Och skulle hon få välja skulle hon nog vara uppe längre på kvällen och sova längre på morronen. Precis som sin far!
  • LindaMa

Ja, Elvira har ju alltid sovit bra. Hon sover från 20-08 och det har hon gjort sedan hon var ett halvt år ungefär.

Svar på tråden Ålandstråd 8