• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Garageänkan

MammaEmmaLina skrev 2009-02-23 12:54:23 följande:

Garage: Vi var med i Barnens Bokklubb förut och det var ju kul när det kom hem en ny bok i postlådan en gång i månaden, men så himla billigt tyckte jag inte det var och för det mesta glömde jag bort att avbeställa månadsboken om jag inte ville ha den, så jag valde att gå ur den klubben för ett tag sen. Visst hittade man ju förmånliga böcker också där, men jag vill gärna bläddra lite i böckerna innan jag köper.Nu lånar vi mycket från bibban istället.
    Okej, jag funderade lite så också. Vi har massor av böcker från Disneys bokklubb som fanns när jag var liten samt ungefär ett halvt bibliotek här hemma och hos farmor
    Gillar också att låna från bibblan när M älskar att läsa böcker. Det är väl det att man får en månadsbok jag inte gillar. Så det blir nog inget.
  • Me81

ok tack för era svar..ja alltså grejen e att hon e vaken o int sover..gnälla kan hon nog göra också men då e d bara att stoppa om henne lite..men d e just detta m vakandet..

Får väl ta o pröva ha henne o sova mindre på dagarna men d hjälpte ju int sist vi banta av sovtiden på dagarna heller..hon gnäller ofta om välling nattetid men även om hon får välling så är hon ändå vaken så vi försöker att hoppa över den..
    Men hon e ju så fruktansvärt trött när man tar upp henne ur vagnen men d borde ju iofs bli bättre bara hon sover nattetid..
    Just det där m att sova länge på morgon fungerar ej för oss heller för då blir dagsvilan lidande o den behöver hon nog ännu ändå..så som Lewisia heltst int längre än 8.00..

Nåja..vi får pröva oss fram..fortsättningsvis..hon har ju aldrig sovit bra heller för den delen men man tror/trodde ju nog att d sku bli bättre när hon blev äldre..

• Garageänkan
    Svar på #262
    M sover ännu på dagen ungefär 45 minuter fast han är över två år. Om han missar vilan blir han helt galen om kvällen, övertrött och bråkar och är omöjlig att söva. Eller så däckar han vid sextiden och det är ju inte heller bra. Vissa barn behöver vilan om dagen för att sova gott om nätterna.
  • Lewisia

Me81 skrev 2009-02-23 13:12:21 följande:

..hon har ju aldrig sovit bra heller för den delen men man tror/trodde ju nog att d sku bli bättre när hon blev äldre..
    Äldsta sover idag iaf bra men har han inte alltid gjort nu är han 11 ½ och hör inte ens väckarklockan så nog blir det bättre... . Klen tröst jag vet, men skojar lite i allt elände för jag vet hur det är att vara dödstrött...
    Men Ar är den som sovit sämst av alla som liten men jag är tacksam han inte är uppe vid senast 06.00 som äldsta sonen alltid var, det har nog räddat mig från avgrunden !
  • Me81

lwisia: Jo ja vet att den dan kommer när man troligtvis får släpa dom ur sängen för att komma i tid..självj´klar får man skoja till det lite..
    Ja B verkar ju va en sån som vaknar halv 6 nu för tiden..vilket gör att hon blir jättetrött innan hon fått i sig frukost ens..så d e nog int meningen att hon ska vakna så tidigt ändå..

• Garageänkan

Nu har jag lite dåligt samvete, har bokat tid för snipp-snipp på katten

• ina2girl

Garage: Jo vi e medlemmar i barnens bokklubb, de har nog helt ok böcker men nu när hon e 7 år tycker jag att böckerna inte e så kul, lite för svårt för henne själv att läsa, mera tjocka böcker som inte mamma orkar traggla sig igenom, så vi har nekat flera gånger nu, tror man försvinner som medlem efter typ 8 gånger på raken av neknade till månadens bok.

• Jillsan80
    Garageänkan skrev 2009-02-23 12:24:13 följande:
    Hej, jag skickades hem idag jag. Kan knappt gå på mitt högra ben. Inget verkar hjälpa mot denna foglossning, kanske man sku ta fram motorsågen? Tror ni det funkar ?? Nu ska jag bädda åt mig på soffan och ha benen uppåt. Borde skicka guben och köpa en vetekudde, du sa väl att det hjälpte Jillsan? Bälte, aku, osv funkar tydligen inte alls åtminstone inte om jag måste göra något annat än ligga stilla. Prövade dammsuga lite i söndags och nu e jag såhär trasig. Men jag vet att jag inte "får" städa men vad gör man när dammråttorna är så stora att man inte ser skillnad på katten och dem (ok, nu överdrev jag lite) Vi ska flytta rum åt M han ska få det lilla rummet nu så kommer hans stora rum bli hobby/gäst rum. M har inte så stort behov av att ha ett stort rum direkt. Han är ju bara där när han sover typ
    Vetekudden va skön jo. Om du vill kan du få låna våran? Jag ska till stan ikväll på träning, ska jag komma med den då?
  • Jillsan80
    Garageänkan skrev 2009-02-23 12:38:57 följande:
    Är det någon här som beställt från barnens boklubb? Fick hen nån reklam i brevlådan idag (eller nåt, ha inte hämtat posten på nån dag)
    Vi är medlemmar där, ibland känns det väldigt dyrt de där månadsböckerna, men jag betalar nog o ser glad ut ändå Fast snart stoppar vi nog, börjar få en hel del
  • Jillsan80

Me81: Felix sover vissa dagar o vissa dagr är han vaken hela dagen, spelar inte så stor roll längre så han behöver nog inte sova mer verkar det som. Dock somnar han alltid kl 20 och sover till 8 vare sig han sovit eller inte.

Svar på tråden Ålandstråd 8