• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Garageänkan

Troll: vi fick så bra inbyte mot vår gamla bil och så... Vi har nog lån på vår bil så gratis va den inte. Men jag är nöjd. Har kört skrotbilar hela livet så någon gång ska väl jag unna mig nån kul bil Finns inget jag är missnöjd med, kanske lite att firman jag köpte den av hör av sig hela tiden och vill att vi ska byta till nån annan typ en 6:a osv. Men då ska de ha en lika snabb och nyare isåfall. För jag gör mig int av med den i första taget. Va ju bara en ägare innan oss så den va ju som ny fast den är en 05a.

• Garageänkan

Trollvinter skrev 2009-02-21 21:11:32 följande:

Lite habegär: www.rge.nu/index.php...
    Fint men det skulle inte passa hos oss. Skulle bli svårstädat där nere inne i liksom. Katterna fäller och så blir det dammigt på typ en dag när jag inte har klädrummet i skick ännu. (väntar på en liten ändring jag inte kan göra själv) Så när jag stryker osv viker kläder blir det i vardagsrummet och det märks på dammet.
  • Trollvinter

Garageänkan skrev 2009-02-21 22:42:44 följande:

Trollvinter skrev 2009-02-21 21:11:32 följande:
    Fint men det skulle inte passa hos oss. Skulle bli svårstädat där nere inne i liksom. Katterna fäller och så blir det dammigt på typ en dag när jag inte har klädrummet i skick ännu. (väntar på en liten ändring jag inte kan göra själv) Så när jag stryker osv viker kläder blir det i vardagsrummet och det märks på dammet.
    Jag hatar att städa, blir sååå galen, vårt badrum (speciellt) blir dammit på nolltid! Och då har jag inga nå extra kläder där att jag torkar eller viker där eller så, måste va handdukarna bara...
    Måste städa lite idag o lite imorn, tar emot. Men vi ska ha lite kalas här på tisdag o fredag.

Tror att jag ska skicka ut E och D en sväng o bygga en snölykta.
  • Garageänkan

Trollvinter skrev 2009-02-22 14:36:56 följande:

Garageänkan skrev 2009-02-21 22:42:44 följande:
    Jag hatar att städa, blir sååå galen, vårt badrum (speciellt) blir dammit på nolltid! Och då har jag inga nå extra kläder där att jag torkar eller viker där eller så, måste va handdukarna bara... Måste städa lite idag o lite imorn, tar emot. Men vi ska ha lite kalas här på tisdag o fredag. Tror att jag ska skicka ut E och D en sväng o bygga en snölykta.
    Samma här, vet inte vart allt damm komme ifrån i badrummet, har inga extra-saker där utom handdukar osv. Allt är ganska slitet (ska bytas ut i sommar och renoveras) och de som bodde här innan tvättade allt med VIM så all ytbeläggning är borta verkar det som. för allt skit fastnar direkt och det blir dammigt på fem minuter. Suck.
  • Garageänkan

Idag blir det middag på Dinos tror jag. Gobben är bakis från igår och M hoppar på hans mage. Jag orkar inte laga mat så M ville till Dinos och äta. Det är hans favoritställe.

• Jessys

Hade glömt bort hur ont det gjorde när mjölken rann till. Ajj! Stenhårda så lillkillen har supersvårt att få grepp o äta, ha kämpat hela dagen idag. Han är duktig som ej ger upp utan fortsätter o försöker.
    men oj va ledsen han varit idag

• Quiet thoughts
    Jessys skrev 2009-02-22 14:58:59 följande:
    Hade glömt bort hur ont det gjorde när mjölken rann till. Ajj! Stenhårda så lillkillen har supersvårt att få grepp o äta, ha kämpat hela dagen idag. Han är duktig som ej ger upp utan fortsätter o försöker.men oj va ledsen han varit idag
    oj.Jo det kan va lite jobbigt de där...

ibland hjälper det ju att mjölka ur lite så de får grepp om de blir för överfulla
  • Garageänkan

Tror inte jag tänker amma denhär gången. Vill inte få komplikationer i axlarna som förra gången Försökte ju förra gången men det slutade i ett helvete.

Svar på tråden Ålandstråd 8