• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Garageänkan

Hej, jag skickades hem idag jag. Kan knappt gå på mitt högra ben. Inget verkar hjälpa mot denna foglossning, kanske man sku ta fram motorsågen? Tror ni det funkar ??

Nu ska jag bädda åt mig på soffan och ha benen uppåt. Borde skicka guben och köpa en vetekudde, du sa väl att det hjälpte Jillsan? Bälte, aku, osv funkar tydligen inte alls åtminstone inte om jag måste göra något annat än ligga stilla. Prövade dammsuga lite i söndags och nu e jag såhär trasig. Men jag vet att jag inte "får" städa men vad gör man när dammråttorna är så stora att man inte ser skillnad på katten och dem (ok, nu överdrev jag lite)

Vi ska flytta rum åt M han ska få det lilla rummet nu så kommer hans stora rum bli hobby/gäst rum. M har inte så stort behov av att ha ett stort rum direkt. Han är ju bara där när han sover typ

• MammaEmmaLina

Emilia: Min korsrygg brakade när vi var på semester och gick barfota i sanden ca 7km en eftermiddag, men jag har just varit till naprapaten Carina Fellman och fixat till det. Första gången jag var dit knäckte hon hela ryggen på rätt och andra gången masserade hon, sen blev det bra!

• Garageänkan

Är det någon här som beställt från barnens boklubb? Fick hen nån reklam i brevlådan idag (eller nåt, ha inte hämtat posten på nån dag)

• Lewisia

Me81 skrev 2009-02-23 11:47:09 följande:

alltså hur sover era barn på nätterna?Känns som att man e enda som har en snart 2-åring som int sover vettigt på nätterna ännu..
    Oj...jadu du är absolut inte ensam!! Ar har nog inte sovit en hel natt och varit tyst vad jag minns, är ju 2 år han med.

Ar vaknar ofta första gången vid 23 kanske ( lägger sig 20) men nöjer sig med att man går in o stoppar om typ.

Sedan hinner jag sova ½ timme, timme alltså typ 00.30-01 så ropar han. Guben går ofta då o lägger om han, ibland blir han galen o ska sova i mammas säng redan den tiden och det går absolut inte o övertala honom då han kommit på det.
    Annars kommer han till vår säng vid 04 ungefär. Sparkas och pratar i sömnen en dålig natt men kan även sova stilla o fint i vår säng, är lite olika.
    Är iaf inte vaken långa perioder men vaknar ofta. Sällan sover jag mer än 2-3 h i stöten.

Vaknar också gärna sent han, typ 8.30-9.30 men jag vill helst inte att han sover så länge för då sover han inte heller på dagen, ska helst upp vid 8 a för att han ska sova på dagen vid 12.30.

Så ensam är du absolut inte, om det är någon tröst..
  • Emilia82

sablar va trött jag är...vill ej bli sjuk...vet ej hur jag ska överleva till halv 21 när P kommer hem,men men man måste ju....

• Emilia82

sorry för klgandet....men vissa dagar sku jag helst slippa,men såhär är det ju att ha barn:)

• Lewisia

Garageänkan skrev 2009-02-23 12:38:57 följande:

Är det någon här som beställt från barnens boklubb? Fick hen nån reklam i brevlådan idag (eller nåt, ha inte hämtat posten på nån dag)
    jo många gånger ( böcker då, leksakerna dyra i frakt) men har slutat nu då jag tycker portot är så dyrt. Finns visst andra billigare ställen har jag läst bla här på forumet, adlibris kanske det var?
  • Garageänkan

M sover inte vettigt och har inte gjort det sen han fick så många öroninflammtioner när han var lite på ett år. Innan dess sov han hela nätter som en stock. Nu kan man ställa klockan efter hans vaknande. Vid två och vid fem oftast båda. Då försöker han snika sig i vår säng så man får stiga upp och brottas med en trotsig sur och trött fis. Han är ganska lätt att lägga så länge han får saga och ett litet glas vatten. Men i perioder måste han hitta på typ 100000 ursäkter för att inte somna men det funkar med läggning vid 8 är det tidigare funkar det inte, och senare blir för sent liksom.

• beavies
    Svar på #247
    grabben sov ju oxå dåligt på natten för ett tag sen, men efter att jag minska ner dagssömnen så sov han bättre på natten. Nu har han börjat vakna igen på natten, oftast vid 2 och ska till oss o gnäller om välling... sen tar det nån timme innan han somnar om. Så börjar väl bli dags att minska ännu mer på sovandet på dagen. Hur mycket sover b på dagen?
  • MammaEmmaLina

Garage: Vi var med i Barnens Bokklubb förut och det var ju kul när det kom hem en ny bok i postlådan en gång i månaden, men så himla billigt tyckte jag inte det var och för det mesta glömde jag bort att avbeställa månadsboken om jag inte ville ha den, så jag valde att gå ur den klubben för ett tag sen. Visst hittade man ju förmånliga böcker också där, men jag vill gärna bläddra lite i böckerna innan jag köper.Nu lånar vi mycket från bibban istället.

Svar på tråden Ålandstråd 8