• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Garageänkan
    Svar på #180
    Jag vet inte, alltså ingen har sagt någpt eller så men jag tror
  • Garageänkan

Jag blir galen, har näsblod alla dagar nu. Måste ha snutit slut på något kärl i näsan....

• Trollvinter

Igår va vi o provåkte nya bilen (Daniel körde, jag fick inte ens testa för honom). Den gick jättebra o så tyst så E somna på en gång. Har så mkt funktioner så vi blev svettiga. Ju högre man varvar desto mer låter stereon, d e bara att klicka på en knapp på nyckeln inne så kan man värma bilen färdigt medan man äter frulle o om man vill kan man starta den färdigt sen oxå. Har man bilbarnsstol i framsätet så känner den av det och stänger av airbagen (litar dock inte på sånt). Börjar d regna så startar vindrutetorkarna automatiskt osv... Mkt som kan krångla.

E trodde d stod hans namn på sidan på bilen (det stod ellegance eller nåt sånt) och jag sa att d betydde nästan samma.

Det roligaste tyckte jag va att den va så fräsch, lite annat än vår med en massa skräp o matrester i.

• Trollvinter

Garageänkan skrev 2009-02-21 10:45:27 följande:

Svar på #180Jag vet inte, alltså ingen har sagt någpt eller så men jag tror
    Haha, nej ingen kan ha sagt nåt heller eftersom vi inte sagt åt nån eftersom dom inte kunnat se helt säkert på UL:et heller då den ligger knas. Så vi vet inte ens så mkt att jag skulle våga gå o köpa nå klänningar eller kostymer eller blått eller rosa. Utan här e d neutralt som gäller än så länge. Och E´s gamla då så lite pojkigt e d. Men iallafall så ha jag tvättat alla babykläder nu. Så sen kan jag ev. packa BB väska om jag minns hur man gör.
  • Garageänkan
    Svar på #183
    Vindrutetorkare som tänker har vi också, det är jättebra men man hoppar till lite om man har på det läget och så mitt i allt får den för sig att torka om det kommer nåt stänk eller så.
    Stereon som sänker ljudet brukar vara standard på bilar numera. Så man har samma volym hela tiden (tror det fanns i vår gamla volvo tom) också en bra funktion!

Vad är det för en bil? Låter jättefin!
  • Garageänkan
    Svar på #185
    Vet du? Konstigt för vi vet ju int 100% säkert så
  • Trollvinter

Garageänkan skrev 2009-02-21 10:53:42 följande:

Svar på #183Vindrutetorkare som tänker har vi också, det är jättebra men man hoppar till lite om man har på det läget och så mitt i allt får den för sig att torka om det kommer nåt stänk eller så.Stereon som sänker ljudet brukar vara standard på bilar numera. Så man har samma volym hela tiden (tror det fanns i vår gamla volvo tom) också en bra funktion!Vad är det för en bil? Låter jättefin!
    D e lite skillnad mot vår gamla volvo (med LÅST stereo och KASSETTspelare) när tom farsan kan ha i 10 skivor (som inte ens äger en skiva)...
    Han va så stolt över att han kunde koppla in mobilen i GPS:en på nå sätt oxå men asså han har en Nokia från typ 1100-talet utan bluetooth och sånt...
    Det är en Mercedes Benz - vinrödaktig. D e allt jag vet, haha... Dom hade tagit bort den från blocket sa dom så jag kan inga länka.
    Färra ägaren va så extrempedant att han har samlat allt om bilen i en skolpärm med plastfickor och foton osv.
  • Trollvinter

Nu ska vi åka till Alfons en sista gång. Daniel e så tråkig så vi lämnar huset ett tag. (Hatar vintersport och skidåkning o allt va d nu e.)

• Me81

Jessys:ja av såna bilder blir man ju inte mindre bebissjuk..söt..o grattis än en gång!

Trollvinter:d slog mig just att vi faktiskt betala bilen i euro även om d va svensk som sålde..så d e väl lite skillnad..plus att den där låter expensive!Sån skulle man ha!

Svar på tråden Ålandstråd 8