• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Trollvinter

Quiet: Fina! Mamma plocka gullvivor i fredags, svärmor hade oxå hittat, helt underbart, snart e d sommar!!!

• Quiet thoughts
    Trollvinter skrev 2009-04-30 20:52:59 följande:
    Quiet: Fina! Mamma plocka gullvivor i fredags, svärmor hade oxå hittat, helt underbart, snart e d sommar!!!
    Ja det är otroligt när jag var liten kom de i maj när man skulle sluta skolan
  • Trollvinter

Quiet thoughts skrev 2009-04-29 15:26:17 följande:

hahaha simmat på så vis. Gud nejSimmat,busat i vatten.I Gölby träsk (hästberget) o i gamla idrottsgården. Helt och fullt oskyldigt. Inte ens en kram.
    Det är väl med honom man kan köra raggningsrepliken "Vill du komma med hem till mig och se på nåt din pappa sett flera gånger"? typ på Arken vid stängning...
    Sku va praktiskt med en svärfar som är musforskare? Så har man nåt att prata om vid frukostbordet, diskutera svamp, ägglossningar och sånt.
  • Quiet thoughts
    Trollvinter skrev 2009-04-30 22:34:05 följande:
    Quiet thoughts skrev 2009-04-29 15:26:17 följande: Det är väl med honom man kan köra raggningsrepliken "Vill du komma med hem till mig och se på nåt din pappa sett flera gånger"? typ på Arken vid stängning... Sku va praktiskt med en svärfar som är musforskare? Så har man nåt att prata om vid frukostbordet, diskutera svamp, ägglossningar och sånt.
    Hahahaha...

JAAA jag vill gärna se det pappa sett ... hmm eller också inte
    Pappas kolleger kanske.

Undrar om de undersöker sina egna fruar? Tja varför inte... eller jag vet inte...
  • Nilam 84

Morning! Uppe me tupppen, kan fasen inte sova. Melinda å K sover som stockar ännu. Låg vaken en bra stund i sängen, men tänkte att ja precis lika bra kan stiga upp å få ngt gjort. Ska städa lite tror ja.

Va ska alla göra idag då? E d nå happenings på holmen?

• Jillsan80

Här ska vi bara röja på gården. Pappa kommer hit o leker med grävmaskin, så snart kanske det blir ordning o reda här

• Me81

hallo!
    Sitter framför datorn en liten stund..Bella gick just ut o titta på när pappa skruvar på jordfräsen..ska sås lite grönsaker inför sommaren..
    Sen tänkte vi åka in till bp-kiosken o köpa glass..jobba ju valborg så tar premiär bollglassen nu istället..
    Har ju nu börjat jobba på riktigt o har en hektiskt helg bakom mig och en hektisk vecka framför mig..men skoj att jobba igen nog..känns lite konstigt bara..

• Garageänkan

Suck, jag höll på att förlösa idag på sparis-parkeringen. Hade SD och var grymt pissnödig och så var det värsta bilkön när jag skulle hem bakom min bil. Kom inte ut från parkeringen. Sen nrä det lugnat sig lite och jag backade ut såg jag att nåt rikspucko hade parkerat men inte dragit i handbromsen eller satt i växel så deras bil hade rullat in i en annan och blockerade hela vägen liksom.

Snyggt jobbat! Det blev ju tryn-kalas då för alla Ålänningar som måste tryna så de backade rakt ut, trots köbildning bakom, körde 3 km i timmen och tittade på bilen och inte på medtrafiken så det var skitmånga som höll på att krocka. När jag äntligen lirkat mig förbi denna bil så kom det en jubelidiot med nån stor slangtrumma bakom bilen och backade rakt ut utan att titta så jag höll på att få med mig en fiesta hem med sidodörren. Men det gick bra, kan inte ha varit många cm emellan iaf...

Nu ska jag lägga mig och lugna nerverna lite. Kan folk inte koncentrera sig på trafiken och kolla i backspeglarna eller så när de backar. Shit alltså. Tur att jag inte börja förlösa till på köpet

• ina2girl

Garage: ja men då skulle de ju verkligen ha fått måndagsunderhållningen räddad o du blivit första sidesstoff i ålandsbladet

• Garageänkan
    ina2girl skrev 2009-05-04 20:23:52 följande:
    Garage: ja men då skulle de ju verkligen ha fått måndagsunderhållningen räddad o du blivit första sidesstoff i ålandsbladet
    Haha ja då skulle man blivit kändis. Så kunde bebisen kallas för "sparis-mirakelbebisen" eller nåt. Kanske skulle fått sponsorering också haha
Svar på tråden Ålandstråd 8