• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Emilia82

jag sku vilja ha memma...och semla(fastlagsbulle) dock ej samtidigt...om jag bara sku bli frisk...satan va jag fryser och mår jobbigt nu,de 2 små med,men hålla ut en timme till så ska de förhoppningsvis i säng sen och sen kommer P hem....klaga klaga

• Me81

Trollvinter skrev 2009-02-23 17:15:16 följande:

Garageänkan skrev 2009-02-23 17:12:29 följande:
    Häpp häpp häpp, du ska inga köpa, gå till Hälsokostbutiken o köp dig helt vete o sen typ ta lite linnetyg o sy dig en!!! MYCKY BILLIGARE!
    jo linnetyget e int så dyrt..min vetepåse har blivit använd så mycket att ja sytt nytt tyg runt 2 ggr!
    Kostar int många ? att köpa tyget..
    Fick dock kudden från början nog men iaf!
  • Me81

Emilia82 skrev 2009-02-23 17:18:50 följande:

jag sku vilja ha memma...och semla(fastlagsbulle) dock ej samtidigt...om jag bara sku bli frisk...satan va jag fryser och mår jobbigt nu,de 2 små med,men hålla ut en timme till så ska de förhoppningsvis i säng sen och sen kommer P hem....klaga klaga
    usch int kul o va sjuka..krya på er!
  • Garageänkan
    Svar på #278
    Var köper man vete? I lösvikt? Nån som känner en bonde?
  • Trollvinter

Garageänkan skrev 2009-02-23 17:21:45 följande:

Svar på #278Var köper man vete? I lösvikt? Nån som känner en bonde?
    Den där i MAgazin har... Där till höger lixom, eller fråga i kassssan, d gjorde jag, men uttala tydligt HELT vete, han trodde jag ville ha en påse helvete.
  • snöfall

me81: angående sovandet på nätterna. Malvina sover mestadels bra, förutom när hon har tänder på gång och öroninflammation (som hon har haft 3 gånger på ½år..) o jag fattade inte att hon hade ont i öronen, så tror det gick månda dygn innan jag ens for till läkare me henne..
    Hur är det om ni inte ger välling till henne, blir hon bara arg då eller? eller om ni låter henne vara ensam i rummet? om man "struntar" i att malvina "nojsar" brukar hon tröttna efter ett tag o somna om, när hon märker att mamma o pappa inte tänker komma rusande.. Hon hade här för nån vecka sedan fått för sig att hon sku ha typ 5 tuttar/nappar med sig i sängen när hon sku sova men sen lyckades hon inte få dem i munnen själv utan ville att vi sku stiga upp o ge den, men efter några nätter så tänkte jag "men herregud hon kunde ju stoppa tutten i mun själv för ett år sen varför ska jag börja ge den nu", så jag sa åt henne "ta tutten själv eller va utan, o efter 10 minuters "klagande" tog hon den själv o somnade...

• Trollvinter

Jag har tyvärr inge smart att komma med, E har mestadels sovit helt bra... Han slutade sova dagtid när han vart 2. Vilket innebar att han somnade tidigare på kvällarna och sov lite längre på mornarna. Vi lägger honom just nu vid 21 och han sover till halv 10. Det är hyfsat lätt att justera hans rutiner för då när jag jobbade o han skulle till dagis tidigt såg d annorlunda ut.
    Nu när han vaknar om nätterna e d för att han e kissnödig. Men då tidigare när han hade blöja o så så lät vi nog honom ligga kvar o när han märkte att inge kul hände så somna han om. Precis som Stjärnstig sa. Man kan ju säga bara att man e där så dom vet. Tycker nog att dom ska sova hyfsat vid 2...

• SmillaMilla

Hihi får man skryta lite här? Svea är jätte duktig på att bygga torn Hon är 17 månader och klarar av att bygga 10 klossar på hög Jag är en stolt mor nu

DSC08158.JPG

Svar på tråden Ålandstråd 8