• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • SmillaMilla

Garageänkan: Jag var o tittade på dockvagnen i dag. Supersöt o i lagom storlek. Men jag blev lite snål. 45 e kostade den. Är det mycket?

• Emilia82

me81:nej jag tycker båda kan sova:D C sku ej sova i vagnen heller....måste ta en fight när jag är piggare med henne....speciellt på natten,dagen kan hon få va vaken om hon är glad,men gnäller hon så måste hon sova i vagnen en gång iaf!

• Me81

jo d va d ja mena..att bara för att Bella har sovit bra behöver ju ej c ta över..

• Me81

haha..ja ingen fara..nu ska ja ta upp B ur vagnen *intresseklubben antecknar*

• Trollvinter

isee skrev 2009-02-26 08:25:05 följande:

Trollvinter skrev 2009-02-25 22:25:13 följande:
    Ja jag förstår dig, jag är lite likadan själv så har väl inte rätt att komma med någe moral-predikningar om den saken Man sätter andra framför sig själv lite. En smäll på käften borde man ha. Nu om inte annars borde man vara lite ego och sätta sig själv i första hand. Jag har gått med jobbig foglossning på jobbet ett tag nu, men först nu, efter denna helvetes-natt på jobbet, så har jag fixat sjukskrivning. För jag orkar fan inte. Folk frågar hur man mår, så är det lättare att bara säga "Bra", än att dra upp hur skit allt känns för stunden.
    Jag håller helt med, jag svarar oxå alltid "bra" om nån frågar hur d e, jag vet inte om d e en reflex eller om d e så att man tror folk inte förväntar sig annat än att man ska svara bra...
    Jag vågade inte sjukskriva mig från jobbet eftersom d första dom sa när jag berätta att jag va gravid va lixom lite suckandes: "Jaha, nu ska du va sjukskriven då oxå..."
    Nu klara jag d hyfsat, eller d gick, men ändå.
    Man vill lixom inte "vara till besvär".

Jag ha börjat känna av bussig trötthet nu...
  • isee

Jag svarar nog "bra" för att jag inte orkar säga något annat. Det kommer tusen följd frågor sen, om man vill inte heller känna sig som en otacksam, klagande surf*tta.
    Jag har inte varit borta en enda dag denna graviditet tills nu, dels för att jag är för envis och inte vill lämna arbetskamraterna i skiten (inte för att någon tackar en, men ändå), och dels för att jag vet hur det snackas sen. Som att man automatiskt skulle bli sjukskriven för att man är gravid. Nåja.
    Har nu blivit sjukskriven en vecka iaf. Var tydligen inte foglossning utan läkaren trodde mera på ischias och inflammation i ryggen, och ingen medicin kunde jag få i sista trimestern heller för det kunde ha negativ påverkan på utvecklingen av bebis lungor. Suck. Så nu ska man gå hemma en vecka. Får se vad BM säger på tisdag... att jobba natt inom vården är ingen höjdare när man har såhär sjukt i ryggen.
    Att du börjar bli trött är inte så konstigt. Det börjar nu närma sig

Trollvinter skrev 2009-02-26 12:38:01 följande:
    isee skrev 2009-02-26 08:25:05 följande:
    Jag håller helt med, jag svarar oxå alltid "bra" om nån frågar hur d e, jag vet inte om d e en reflex eller om d e så att man tror folk inte förväntar sig annat än att man ska svara bra...Jag vågade inte sjukskriva mig från jobbet eftersom d första dom sa när jag berätta att jag va gravid va lixom lite suckandes: "Jaha, nu ska du va sjukskriven då oxå..."Nu klara jag d hyfsat, eller d gick, men ändå.Man vill lixom inte "vara till besvär".Jag ha börjat känna av bussig trötthet nu...
  • Garageänkan
    Svar på #381
    Nje. Eller kanske. Jag tippade på det att den skulle kosta ca 40 men de är inte helt omöjliga att pruta heller. Jag köper massor där och prutar alltid De ringer mig när de hittat det jag söker. Senast (igår) ett skrivbord från 60 talet av string-märket i jättefint skick. Hoppas gubben minns att hämta det idag eftersom de har stängt nu flera dagar... fick inte plats i min bil

Smilla: jag har en ljusblå i plysch som eg inte används om du är intresserad.
  • ina2girl

hmm presse till syskon på bebis, har funderat på det , eftersom syrran ska få när som helst nu, var till o me bokad som barnvakt i eftermiddag men de fick åka hem igen för det har inte öppnat sig "bara" slemmisen som gått och så hade hon sd....spännande nu

• Emilia82

ina2gilr:pännande! min en barndomsvän fick en pojke igår! längtar tills jag blir frisk och kan hälsa på dem!

Svar på tråden Ålandstråd 8