Emilia82 skrev 2009-02-25 21:56:43 följande:
kom på en grej,funderar alltid mycket på kvällarna speciellt:Dvarför ska barn på barnkalas alltid måste få en stor godispåse med sej hem efter kalaset??? vill man ge med dem en avskedspresent kan man väl ge en ballong eller klistermärken eller vad som helst...!?och samma detta med att ge presenter till födelsedagsbarnets alla syskon med??? är jag en av få som tycker att födelsedagen är ens egen dag,alla har ju lixom en födelsedag!när man däremot får ett syskon (som också är den bebisens födelsedag då ) så då kan jag tycka det är en bra grej att ge den som blivit storasyskon en liten sak också, man ger ju mamman&pappan saker då också...nå nu ska jag dricka upp finrexinet...sedan sova...hoppas på att va pigg imorgon....
Jag tycker att d e dumt att bara bebisen får paket på BB, d e ju lixom JAG som ha träsat i 9 månader (PLUS varit nykt o levt sunt och inte kunnat göra dittan o dattan under den tiden) och sen slitit som fan ett par timmar på BB!!! Så får bara bebisen grejer, som lixom bara glidit ut och dessutom inte jobbat nånting under dom 9 månaderna förutom lite kickar och svälj-övningar...
Fusk...
Vi ger inte presenter åt syskon! Har aldrig hänt i min släkt heller.
Fast E försökte få d som hans födelsedag igår när jag fick paket. Nå, han får snällt vänta till fredag.
Ikväll har jag varit på möhippa, lite slött att va nykter, men d va fler som va d iom att d e onsdag, e duktigt mätt o trött. Vissa drog vidare till Dinos men jag kände att jag gärna åkte hem, hade inge mer att bidra med...
Trevliga människor va d iallafall fast jag inte hade träffat alla förut.
Nu ska jag inta sängläge och ladda inför morgondagen, fullt schema igen som vanligt.
Nästa vecka ska bli sååå soft!