• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Trollvinter

Emilia82 skrev 2009-02-25 21:56:43 följande:

kom på en grej,funderar alltid mycket på kvällarna speciellt:Dvarför ska barn på barnkalas alltid måste få en stor godispåse med sej hem efter kalaset??? vill man ge med dem en avskedspresent kan man väl ge en ballong eller klistermärken eller vad som helst...!?och samma detta med att ge presenter till födelsedagsbarnets alla syskon med??? är jag en av få som tycker att födelsedagen är ens egen dag,alla har ju lixom en födelsedag!när man däremot får ett syskon (som också är den bebisens födelsedag då ) så då kan jag tycka det är en bra grej att ge den som blivit storasyskon en liten sak också, man ger ju mamman&pappan saker då också...nå nu ska jag dricka upp finrexinet...sedan sova...hoppas på att va pigg imorgon....
    Jag tycker att d e dumt att bara bebisen får paket på BB, d e ju lixom JAG som ha träsat i 9 månader (PLUS varit nykt o levt sunt och inte kunnat göra dittan o dattan under den tiden) och sen slitit som fan ett par timmar på BB!!! Så får bara bebisen grejer, som lixom bara glidit ut och dessutom inte jobbat nånting under dom 9 månaderna förutom lite kickar och svälj-övningar...
    Fusk...

Vi ger inte presenter åt syskon! Har aldrig hänt i min släkt heller.

Fast E försökte få d som hans födelsedag igår när jag fick paket. Nå, han får snällt vänta till fredag.

Ikväll har jag varit på möhippa, lite slött att va nykter, men d va fler som va d iom att d e onsdag, e duktigt mätt o trött. Vissa drog vidare till Dinos men jag kände att jag gärna åkte hem, hade inge mer att bidra med...
    Trevliga människor va d iallafall fast jag inte hade träffat alla förut.
    Nu ska jag inta sängläge och ladda inför morgondagen, fullt schema igen som vanligt.
    Nästa vecka ska bli sååå soft!
  • Emilia82

Troll:jag blev jätteglad över de små presenter jag fick på bb...örhängen...tidningar,vin som jag dock skulle spara till efter BB choklad m.m. men sablar nu ska jag sova!

Troll:vad fick du för presenter!!:)?

• Trollvinter

Förresten:

Isee: Asså jag har så svårt att säga nej, därför åtar jag mig så mycket mer än vad jag egentligen skulle hinna/orka/vilja. Men jag kan inte, hjärnan kan skrika nej nej nej men munnen ler och säger javisst!!! D e jättejobbigt för d innebär ju istället att jag inte hinner med sånt jag vill göra...

LindaMa: Nej inte alls lika graciös o lika snygga moves, hihi!

• Trollvinter

Emilia82 skrev 2009-02-25 22:25:07 följande:

Troll:jag blev jätteglad över de små presenter jag fick på bb...örhängen...tidningar,vin som jag dock skulle spara till efter BB choklad m.m. men sablar nu ska jag sova!Troll:vad fick du för presenter!!:)?
    Asså på BB fick jag ingenting förutom korv m. bröd från rökka om d räknas. Inge annat.
    Igår fick jag pengar av föräldrarna (standard), film och blommor och lite smått (servetter o ljus o sånt). Ha inte haft kalas ännu...
  • Emilia82

Troll. sorry är förvirrad,kalaset sku va i helgen?=) snart är jag frisk,inbillar mej att jag är mindre förvirrad då sov gott!

• Emilia82

godmorgon.vad ska ni göra idag?
    jag dricker mer finrexin...någon som vill ha en liten C på nätterna jsut nu,sku man få sova kanske man blev frisk....hon va vaken 3 timmar minst,sen sjöng(läs:viska kraxande) hesa jag för henne och DÅ somnade hon! ojoj....nå det går väl över...........är så trött bara

• Quiet thoughts

Gomorron

Suck.....nu är Alvin förkyld igen. Han blir aldrig frisk känns det som.
    Han har så svagt immunförsvar just nu.

Sen januari har Alvin haft magsjuka och är nu inne på förkylning 3 och äter sin sista dos antibiotika idag.
    Jag brukar inte vara gnällig men nu tycker jag verkligen synd om vår lilla familj. Och speciellt Alvin som hunnit va frisk en vecka, sjuk en vecka,frisk osv....

Jag skall låsa in oss i ett vitt tomt rum kanske

• isee

Trollvinter skrev 2009-02-25 22:25:13 följande:

Förresten:Isee: Asså jag har så svårt att säga nej, därför åtar jag mig så mycket mer än vad jag egentligen skulle hinna/orka/vilja. Men jag kan inte, hjärnan kan skrika nej nej nej men munnen ler och säger javisst!!! D e jättejobbigt för d innebär ju istället att jag inte hinner med sånt jag vill göra...LindaMa: Nej inte alls lika graciös o lika snygga moves, hihi!
    Ja jag förstår dig, jag är lite likadan själv så har väl inte rätt att komma med någe moral-predikningar om den saken Man sätter andra framför sig själv lite. En smäll på käften borde man ha. Nu om inte annars borde man vara lite ego och sätta sig själv i första hand.
    Jag har gått med jobbig foglossning på jobbet ett tag nu, men först nu, efter denna helvetes-natt på jobbet, så har jag fixat sjukskrivning. För jag orkar fan inte. Folk frågar hur man mår, så är det lättare att bara säga "Bra", än att dra upp hur skit allt känns för stunden.
  • Me81

vi brukat inte heller ge present åt syskonen vid födelsedagarna..paller..de har ju egna som sagt..men de där på bb när de blir syskon tror ja e bra..då får de också lite uppmärksamhet..för de har ju trots allt blivit storasyskon!
    Ja fick nog blommor o lite smått på bb men mest till bebis förstås..men helt ok m mig

• Me81

Inatt sov B helt ok förresten..lite gnäll men hon fick ligga för sig själv o gnälla..inge desto mera skrik direkt..va upp o bytte blöja o då börja hon ju snacka..men ja sa att sen när Bella fått ny blöja ska du sova i din säng igen..inge mer nojs..steg upp kl 8 sen cirka..så kanske d e på rätt väg?Löna sig kanske att ha henne o skrika natten innan..hope so

Emilia:Int behöver ju C va vaken istället för Bella..

Svar på tråden Ålandstråd 8