• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • isee

Ja fy.. jag har provat alla järntabletter som finns tror jag. Och mitt HB har sjunkit ändå, nu har dom ordinerat 80 droppar järn (maltofer) per dag, får se om det hjälper nu. Hoppas hoppas.
    Ja fy, hoppas dina "måsten" börjar ta slut snart. Du måste varva ner lite om du ska orka med en förlossning snart!

Trollvinter skrev 2009-02-26 19:01:35 följande:
    isee skrev 2009-02-26 18:52:55 följande:
    Mitt hB låg på 98, har nu börjat ta lite obsidan då o då.Nej, har inte tid att sitta här egentligen, ska städa o baka tills imorn (har sån sa*ans ångest att jag tacka ja till karonkafixet imorn, hoppas d går snabbt!!!)E har kompis här så honom behöver jag inte roa alls nu, dom har så kul, bara att kolla lite att dom inte skadar sig. Han ska få va ledig från dagis imorn på sin födelsedag.
  • Quiet thoughts

tipsar om att dricka de där järntabetterna med apelsinjuice eller svartavinbärssaft.
    På 2 veckor höjde jag mitt enormt mkt.
    dock ska man undvika järn i kombination med mjölk då det i sin tur hämmar.
    men testa med svartvinbärrsaft, det hjälper att uppta järnet.

• isee

Japp, apelsinjuice säger dom är jätte bra.
    Har tyvärr inte gjort någon nytta för mig än så länge. Blandar dock järn-dropparna i apelsinjuice nu så, får väl se vad som har hänt nästa vecka.

• Quiet thoughts
    isee skrev 2009-02-26 20:45:06 följande:
    Japp, apelsinjuice säger dom är jätte bra. Har tyvärr inte gjort någon nytta för mig än så länge. Blandar dock järn-dropparna i apelsinjuice nu så, får väl se vad som har hänt nästa vecka.
    hoppas det ökar lite. I jämförelse med er hade jag ju bra järnvärden

men åt ju iallafall,hade lite väl högt med Lova å de är ju inte heller bra.
    men hursomhelst värt att testa med juice

båda har funkat för mig
    jucie o svartvinbärsblandsaft.
  • LuMa

Det är ju c-vitaminen man vill åt, då fastnar järnet bättre i kroppen.

• Garageänkan

Nu har äntligen T:s nybakade bröd kommit ur ugnen *har väntat* ska provsmaka nu om det är ätligt

Jag har jättebra HB värde som tur är men jättelågt blodtryck.

• Quiet thoughts
    LuMa skrev 2009-02-26 20:59:46 följande:
    Det är ju c-vitaminen man vill åt, då fastnar järnet bättre i kroppen.
    hmm jo.
    Det är därför jag babblar om apelsinjuice och svartvinbärssaft.

Därförråkade jag UPS h 142 i järn med Lova helt plötsligt.
    Då blev det nästans för högt men hon kom ut sen
  • Quiet thoughts

Var ju o klippte o färgade håret idag så nu är man fin igen. Jag har ju t.om ganska fina naglar nu just. Var o fixade dom med i måndags, är lääääänge sen man gjorde det.
     sen efter friss var det pizza till middag
    vi hade ju typ 12årskalas på kotipzza haha

Svar på tråden Ålandstråd 8