• Stoffe76

Amwayare!

Hej!

Ni som är med i Amway, hur mycket tjänar ni på det per månad och hur länge har ni varit med? Jag menar alltså inte hur mycket ni sparar på att köpa deras produkter, utan hur mycket ni drar in. Skriv om det är före eller efter skatt.

Jag lägger detta i känsliga rummet, eftersom jag vet att många inte vill tala om hur mycket de tjänar. För dem som är med i Amway, kanske ämnet är ännu känsligare?

Hoppas på svar (och att tråden inte blir bortplockad eller flyttad, för under allmänna rubriker får man nog inga svar).

/Stoffe76

• Svar på tråden Amwayare!
  • TigerLinn
    VulgusProfanum skrev 2009-04-07 15:14:58 följande:
    Nej men vari ligger skillnaden? Om man som säljare har tillgång till en produkt så innebär det ju också att OM man får en ökad efterfrågan p.g.a. bra reklam för produkten att man tar in den i sitt eget sortiment.Nog gör man väl ändå det?Självklart skulle jag plocka hem produkter om jag insåg att det fanns en efterfrågan för det. Självklart!
    jag tar aldrig hem produkter för att sälja dom alltså jag lägger aldrig ut pengar och köper et 10 liter mjölk för att sedan sälja till grannarna.. vill någon köpa så betalar dom och får varan hemlevererad som jag får... :) jag ligger aldrig ute med pengarn själv...
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 15:16:37 följande:
    jag tar aldrig hem produkter för att sälja dom alltså jag lägger aldrig ut pengar och köper et 10 liter mjölk för att sedan sälja till grannarna.. vill någon köpa så betalar dom och får varan hemlevererad som jag får... :) jag ligger aldrig ute med pengarn själv...
    *S*
    Nu tror jag faktiskt att du förstår hur jag menar för visst gör du väl det?

Om någon frågar mig om jag kan ta hem produkt x så gör jag ju det. Annars vore jag ju dum

Så självklart är det av vikt att pusha en vara som man som säljare sedan har möjlighet att sälja. Att skapa en efterfrågan.

Det är väl grunden i allt säljande?
    Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • TigerLinn
    VulgusProfanum skrev 2009-04-07 15:20:23 följande:
    *S*Nu tror jag faktiskt att du förstår hur jag menar för visst gör du väl det? Om någon frågar mig om jag kan ta hem produkt x så gör jag ju det. Annars vore jag ju dum Så självklart är det av vikt att pusha en vara som man som säljare sedan har möjlighet att sälja. Att skapa en efterfrågan.Det är väl grunden i allt säljande?
    jag förstår hur du menar men det fungerar inte så för mig..
    om någon vill ha en vara beställer dom den själv.. eller så beställs den hem till mig för att få billigare frakt... men jag lägger själv inte ut några pengar för att en "kund" om nvi nu ska kalla dom så det gör inte jag.. men jag lägget inte ut en enda krona för att dom ska få varor.. det gör dom själva..
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 15:23:35 följande:
    jag förstår hur du menar men det fungerar inte så för mig.. om någon vill ha en vara beställer dom den själv.. eller så beställs den hem till mig för att få billigare frakt... men jag lägger själv inte ut några pengar för att en "kund" om nvi nu ska kalla dom så det gör inte jag.. men jag lägget inte ut en enda krona för att dom ska få varor.. det gör dom själva..
    Nej det gör inte jag heller i den verksamhet jag befinner mig i. Det är kunden som beställer, betalar och jag tar hem.
    MEN- grundprincipen är ju densamma.
    Skapas ett behov så finns det ju en efterfrågan och t.ex jag som säljare har ju möjlighet att svara på eller få utkomst ifrån den efterfrågan i och med att kunderna beställer, eller hur?
    Det är ju så det fungerar.
    SÅ det är ju lite av att kacka i eget bo som vi säger här i norr att prata ner en produkt.
  • Neelah

Skillnaden mellan Amways tandkräm och den tandkräm man köper i affären är att Amways tandkräm inte innehåller slip-partiklar som repar emaljen. Eftersom emaljen inte repas så fastnar inte plack och tandsten lika lätt och därför blir munhälsan bättre. Det finns forskning om detta, men eftersom tandläkare inte får sälja Amways tandkräm så gör de naturligtvis inte reklam för dem.

Sen är det ju svårt att sätta ett procenttal på hur mycket munhälsan förbättras...

VulgusProfanum skrev 2009-04-07 14:49:34 följande:
    Ändå så finns det väldigt liten forskning som motiverar att man ska köpa en snordyr tandkräm från Amway. Du får ursäkta mig men de priserna är rena ockret!Och vill man ha bra och billiga tandkrämer så är det bättre att vända sig tandläkaren för råd och tips.Det är mitt absolut bästa råd att ge!
  • VulgusProfanum
    Neelah skrev 2009-04-07 15:35:16 följande:
    Skillnaden mellan Amways tandkräm och den tandkräm man köper i affären är att Amways tandkräm inte innehåller slip-partiklar som repar emaljen. Eftersom emaljen inte repas så fastnar inte plack och tandsten lika lätt och därför blir munhälsan bättre. Det finns forskning om detta, men eftersom tandläkare inte får sälja Amways tandkräm så gör de naturligtvis inte reklam för dem. Sen är det ju svårt att sätta ett procenttal på hur mycket munhälsan förbättras...
    Stomatol har inga slippartiklar heller och det finns bra tandkrämer hos din lokala tandläkare som inte innehåller slipmedel. Så det berättigar ju inte prisskillnaden kan jag tycka rent krasst.
  • sasssyy

Det JAG skräms av är den hjärntvätt som säljarna tycks utsättas för. Jag har flera vänner som fallit in i Amways nät och jag märker direkt på dem när de har varit på ett möte eller pratat med någon upliner eller vad det heter...

När de försöker värva folk så låter de som en taskig skiva som hakat upp sig och lite av det bästa jag vet är att försöka hitta ett argument som de garanterat inte stött på tidigare för det har de inte svar på.

Om något låter för bra för att vara sant så är det förmodligen det.

När jag frågade min senaste vän som försökte värva mig vad företaget hette så vägrade hon (liksom alla andra som försökt värva mig) att svara.. hon gick runt ämnet och svarade till slut "vi är i samarbete med svensk direkthandel men det spelar egentligen ingen större roll".. nää sant.. för det är jag redan iom att jag arbetar med homepartyförsäljning på annat håll.

Sen argumenten..att få oss att känna oss speciella och värdefulla
    #vi har tänkt på dig
    #vi vill ha intelligenta och ambitiösa människor att samarbeta med
    #vi håller på med ett jättespännande projekt (sen när blev hemförsäljning jättespännande projekt??) och vill gärna ha med dig på ett hörn

nää.. sorry.. det ÄR pyramidspel och det är olagligt. Efter en statlig undersökning i USA för ett antal år sedan förändrades bonussystmen inom Amway så att det inte gick att kalla för pyramidspel.
    Känner jättemycket folk i just USA som blivit utblottade och där vet folk över lag vad det är för "skit".. som någon skrev finns inget som visar att Amways äckliga (jaa jag har testat den) tandkräm är bättre än någon av de som finns på ica för ett par tior, de finns jättemånga tandkrämer idag utan slipmedel, faktiskt de flesta. ..

• Neelah

Min tandläkare har inte rekommenderat några sådana tandkrämer utan tycker att jag ska fortsätta med min tandkräm eftersom mina tänder har blivit så mycket bättre - och jag har riktiga problemtänder.

Sedan tjänar jag ju faktiskt på att handla i min egen butik istället för att handla i någon annans butik. Jag tror inte att ICA-handlaren går till Konsum och handlar heller.

VulgusProfanum skrev 2009-04-07 15:37:30 följande:
    Stomatol har inga slippartiklar heller och det finns bra tandkrämer hos din lokala tandläkare som inte innehåller slipmedel. Så det berättigar ju inte prisskillnaden kan jag tycka rent krasst.
  • Neelah

På vilket sätt är det ett pyramidspel? Det är ju inte så att den som kom in först tjänar mest - tvärtom! I Amway tjänar den mest som jobbar hårdast. Jag har många personer ovanför mig som tjänar mycket mindre än jag gör.

TBS skrev 2009-02-21 19:20:27 följande:
    AmWay är ett pyramidspel!De uppfyller alla kriterier och de som går med kommer med största sannolikhet att förlora pengar på sitt medlemsskap.
  • Neelah

Jag tjänar bra på min Amway-verksamhet och om man ska räkna ut en timpenning idag så är den hög. Men naturligtvis var det så att i början fick jag investera ganska mycket tid (men faktiskt inte pengar) för att bygga upp företaget. Så är det med alla företag.

Hur länge man har varit med påverkar inte alls hur mycket man tjänar. Man kan ha varit med i 10 år utan att tjäna någonting och man kan ha varit med i 10 månader och tjäna massor. Det beror ju på vad man gör av det.

Stoffe76 skrev 2009-02-21 19:15:35 följande:
    Hej!Ni som är med i Amway, hur mycket tjänar ni på det per månad och hur länge har ni varit med? Jag menar alltså inte hur mycket ni sparar på att köpa deras produkter, utan hur mycket ni drar in. Skriv om det är före eller efter skatt.Jag lägger detta i känsliga rummet, eftersom jag vet att många inte vill tala om hur mycket de tjänar. För dem som är med i Amway, kanske ämnet är ännu känsligare?Hoppas på svar (och att tråden inte blir bortplockad eller flyttad, för under allmänna rubriker får man nog inga svar)./Stoffe76
Svar på tråden Amwayare!