intressant..
du menar alltså att det detta företag inte har med sina prosukter i oberoende tester. varför finns det då prodkuter främst inom hudvård/smink/hälsa/kosttillkott m.m. i bla tidiningar var och varannan vecka? jag läser själv inte vecko tidningar eller andra sådana saker av olika skäl men har sett detta flera gånger då både människor i min verksamhet visat tidigning och undersökningat samt att människor som sagt nej till verksamheten kommit i efterhand och visat undersökningar. så den ståd punkten är fel.
gällande prislistan förstår jag inte sanningen i ditt påstående. så jag så gott som varje vecka lämnar ut prislistor till människor utanför verksamheten. sedan om det finns andra OBEROENDE företagare i andra team som inte gör det så skyll på dom inte på detta företag. ni kan tex inte skylla på att freataget inte vill berätta vad ett tvättmedel kostar till en icke medlem om det tex är jag som vägar säga det. bara ett exempel.
innehåll är det inge problem att få tag i heller allt beror på vem du frågar... alltså hur den enskilda distrubitören vill lämna ut uppg eller. så även där kan du inte beskylla företaget för vad en enskild person gör.
när det gäller drygheten kvalite m.m. på produkter i denna butik så är det samma där som i gäller överallt. det spelar ingen roll hur bra produkten är oavsett om du köper den på ica eller vart som helst annrs. smaken är som baken. delat allt tycker olika. all utifrån vad man ahr för krav och behov.
sedan vet jag att det gjordes en undersökning av nått sydsvenska universitet(minns inte om det var lund eller uppsala eller vilket det är kanske 1½ år sedan) just angånede detta med priser på produkter alltså konsumtions varor. det var över 80% av svenska folket(som deltog i undersökningen) som gick på pris mer än tex hur länge podukten håller. alltså man köpte hellre 2st schampoo och 3balsam på en månad som höll endast en månad( summan ca 100kr)=1200kr /år
än 1 schampoo flska och en balsam flaska av bätre kvalite typ frissan eller andra likvärdig produkter för 200kr/kvartal 0 800kr/år
(ex med schampoo är tagit från hur jag använde innan jag gick med i detta företag det är ett märke från ica och ett märke som min frisör i umeå säljer)
när det gäller prosukterna.. jag tror jag skrev de i ett inlägg somblev borttaget men spelar roll kan skriva det igen.
det spelar ingen roll hur mycket jag förestårkar hur bra de produkter jag använder ur butiken är... eller vilken förändring många av produkterna gjort för mig.
för kunden har alltid rätt att prova alla produkter i 90 dagar och är man inte nöjd skickar man tillbaka. det är väldigt liten % av de produkter som säljs som skickas tillbaka. har ingen exakt siffra men kan ta reda på det i mån av tid om någ0n vill veta.(det kommer inte ske i morgon men nästa gång jag pratar med kontoret när det blir vet jag inte.
det finns ett exempel på en produkt spolarvätskan som jag är lite missnöjd med.
produkten i isg fungerar exakt som han ska men förpackningen (fast den är koncentrerad) är för liten tycket jag men då tillhör jag dom som vill ha 4-8 liter färdigblandad spolarvätska i bilen på vintern.
är lite jobbigt att bland så man har det i ½ liter flaskor så har löst det igenom att blanda i 4 liter dukar som man köper på vilket gubbdagis som helt :D
ri Gold skrev 2009-05-07 13:17:52 följande:
Med rabatt på ica menade perosnen att det är mycket billigare att handla på tex ica maxi in the first place, därför är det ointressant att man får bonus hos amway efterosm de onekligen är dyrare ändå.Jag tycker att fakta kan tala för sig självt. Det är ju liksom inte Herr Amway som sitter och tillverkar alla prylarna i sin grotta utan de köps in från olika tillverkare precis som hos alla andra företag. Låt nu säga att just Amway skulle ha råkat få tag på dessa superkvalitetprylar som är så dryga att man i princip inte behöver använda dem alls och ger bättre hälsa, renare hy och ett brett amerikanskt leende på köpet... hur kommer det sig då att de inte vågar gå ut offentligt med priser och innehåll? Hur kommer det sig att de aldrig låter sina produkter vara med i oberoende tester? hur kommer det sig att de har så fruktansvärt liten omsättning jämfört med kedjor som säljer motsvarande utbud?Om tandkrämen var så suverän att de löste alla ens munproblem och var så dryg att dne blev hälften så billig som colhgate...då skulle alla som använde den fortsätta med det, sprida det vidare och till slut skulle hela världen använda denna fantastiska produkt. Så ser ju inte verkligheten ut, amway växter int eoch lika många nya som börjar använda deras varor - lika många slutar använda dem.Det är lite som med bantningspiller som utlovar revolutionerande effekt över natten. Skulle de vara sanna så skulle du känna till dme redan - och ha fått dem utskrivna hos din doktor. Ärligt talat är ni amwayförsäljare inte särkilt bra förespråkare för era egna varor heller. Vi vet ju att ni inte är opartiska så ni lurar ingen med att säga att "allt är jättebra". Men ska jag ge er ett litet tips? OM ni vill verka trovärdiga så kan det vara lyckat att ge en lite mer nyanserad bild tex "deras tvättmedel är verkligen jättebra men fläckborttagningsmedlet är väl sådär" osv. Det framstår som lit emer trovärdig liksom...