• Stoffe76

Amwayare!

Hej!

Ni som är med i Amway, hur mycket tjänar ni på det per månad och hur länge har ni varit med? Jag menar alltså inte hur mycket ni sparar på att köpa deras produkter, utan hur mycket ni drar in. Skriv om det är före eller efter skatt.

Jag lägger detta i känsliga rummet, eftersom jag vet att många inte vill tala om hur mycket de tjänar. För dem som är med i Amway, kanske ämnet är ännu känsligare?

Hoppas på svar (och att tråden inte blir bortplockad eller flyttad, för under allmänna rubriker får man nog inga svar).

/Stoffe76

• Svar på tråden Amwayare!
  • VulgusProfanum
    Neelah skrev 2009-04-07 15:50:19 följande:
    Min tandläkare har inte rekommenderat några sådana tandkrämer utan tycker att jag ska fortsätta med min tandkräm eftersom mina tänder har blivit så mycket bättre - och jag har riktiga problemtänder. Sedan tjänar jag ju faktiskt på att handla i min egen butik istället för att handla i någon annans butik. Jag tror inte att ICA-handlaren går till Konsum och handlar heller.
    Nej självklart inte och det är ju lite det jag vill få fram
    Som säljare tjänar du på att dina produkter säljs, så är det.
    Och som säljare använder man gärna sina egna produkter dels så ger det provision och dels kan det upplevas som smidigt. Det råder det ju ingen tvekan om.

Det jag påpekar är att man som säljare givetvis vill framhäva den egna produkten. Allt annat vore ju kontraproduktivt och allt annat än säljsmässigt. Du vill ju få till ett "sälj" och då är det ju det man promotar.

Men- rent krasst en tandkräm till det priset är ju rena ockret. Det vore en sak om det följde med någon som borstade tänderna åt en men så är ju inte fallet. Utan man betalar för en tandkräm.
    Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • VulgusProfanum
    Neelah skrev 2009-04-07 15:57:28 följande:
    Jag tjänar bra på min Amway-verksamhet och om man ska räkna ut en timpenning idag så är den hög. Men naturligtvis var det så att i början fick jag investera ganska mycket tid (men faktiskt inte pengar) för att bygga upp företaget. Så är det med alla företag. Hur länge man har varit med påverkar inte alls hur mycket man tjänar. Man kan ha varit med i 10 år utan att tjäna någonting och man kan ha varit med i 10 månader och tjäna massor. Det beror ju på vad man gör av det.
    Och också hur många du rent fysiskt rekryterar.
    I och med att du som säljare får procent på allt det de under en i pyramiden säljer för.
  • Neelah

Kan du förklara HUR man blir utblottad av Amway. Om man bara har 1000 kr och blir utblottad av att betala startpaketet så är det en möjlighet, men man har ju 90 dagar på sig att skicka tillbaka grejerna om man inte vill ha dem och då får man tillbaka varenda öre. Man måste ju inte köpa något eller gå på möten. Det finns verkligen inga sådana krav.

Jag vet att olika Amway-grupper jobbar olika, men ytterst lite av det du skriver låter bekant för mig och jag har ändå drivit min Amway-verksamhet i några år nu...
    Något av det borde jag ju ha hört.

sasssyy skrev 2009-04-07 15:46:26 följande:
    Det JAG skräms av är den hjärntvätt som säljarna tycks utsättas för. Jag har flera vänner som fallit in i Amways nät och jag märker direkt på dem när de har varit på ett möte eller pratat med någon upliner eller vad det heter...När de försöker värva folk så låter de som en taskig skiva som hakat upp sig och lite av det bästa jag vet är att försöka hitta ett argument som de garanterat inte stött på tidigare för det har de inte svar på.Om något låter för bra för att vara sant så är det förmodligen det.När jag frågade min senaste vän som försökte värva mig vad företaget hette så vägrade hon (liksom alla andra som försökt värva mig) att svara.. hon gick runt ämnet och svarade till slut "vi är i samarbete med svensk direkthandel men det spelar egentligen ingen större roll".. nää sant.. för det är jag redan iom att jag arbetar med homepartyförsäljning på annat håll.Sen argumenten..att få oss att känna oss speciella och värdefulla#vi har tänkt på dig#vi vill ha intelligenta och ambitiösa människor att samarbeta med#vi håller på med ett jättespännande projekt (sen när blev hemförsäljning jättespännande projekt??) och vill gärna ha med dig på ett hörnnää.. sorry.. det ÄR pyramidspel och det är olagligt. Efter en statlig undersökning i USA för ett antal år sedan förändrades bonussystmen inom Amway så att det inte gick att kalla för pyramidspel.Känner jättemycket folk i just USA som blivit utblottade och där vet folk över lag vad det är för "skit".. som någon skrev finns inget som visar att Amways äckliga (jaa jag har testat den) tandkräm är bättre än någon av de som finns på ica för ett par tior, de finns jättemånga tandkrämer idag utan slipmedel, faktiskt de flesta. ..
  • VulgusProfanum
    Neelah skrev 2009-04-07 15:57:28 följande:
    Jag tjänar bra på min Amway-verksamhet och om man ska räkna ut en timpenning idag så är den hög. Men naturligtvis var det så att i början fick jag investera ganska mycket tid (men faktiskt inte pengar) för att bygga upp företaget. Så är det med alla företag. Hur länge man har varit med påverkar inte alls hur mycket man tjänar. Man kan ha varit med i 10 år utan att tjäna någonting och man kan ha varit med i 10 månader och tjäna massor. Det beror ju på vad man gör av det.
    www.familjeliv.se/Forum-5-89/m41184268.html

Du är gärna välkommen in i den tråden för att hjälpa oss att förstå hur det räknas. För vi får inget riktigt svar
  • Neelah

Jag kan rekrytera 100 personer utan att tjäna ett öre och person nr. 100 kan rekrytera 6 personer och tjäna miljoner. Det beror helt på hur man arbetar och har inte med ens position i gruppen att göra. Mindre pyramid än ett vanligt jobb alltså - där tjänar ju alltid chefen mest och den på golvet minst.

VulgusProfanum skrev 2009-04-07 16:02:01 följande:
    Och också hur många du rent fysiskt rekryterar.I och med att du som säljare får procent på allt det de under en i pyramiden säljer för.
  • ewis1
    sasssyy skrev 2009-04-07 15:46:26 följande:
    [citat]
    Det JAG skräms av är den hjärntvätt som säljarna tycks utsättas för. Jag har flera vänner som fallit in i Amways nät och jag märker direkt på dem när de har varit på ett möte eller pratat med någon upliner eller vad det heter...När de försöker värva folk så låter de som en taskig skiva som hakat upp sig och lite av det bästa jag vet är att försöka hitta ett argument som de garanterat inte stött på tidigare för det har de inte svar på.Om något låter för bra för att vara sant så är det förmodligen det.

Jag håller verkligen med dig om ditt inlägg.
  • VulgusProfanum
    Neelah skrev 2009-04-07 16:08:22 följande:
    Jag kan rekrytera 100 personer utan att tjäna ett öre och person nr. 100 kan rekrytera 6 personer och tjäna miljoner. Det beror helt på hur man arbetar och har inte med ens position i gruppen att göra. Mindre pyramid än ett vanligt jobb alltså - där tjänar ju alltid chefen mest och den på golvet minst.
    Om du har rekryterat låt oss säga 100 personer så tjänar du ju givetvis på deras försäljning. Det är ju så det fungerar.
    Är de dåliga säljare så blir din andel mindre men om du pushar på så att de säljer bättre så tjänar du också mer.

Det är ju också det som dessa möten är tillför och då menar jag inte endast amways utan alla former av pyramidspel. De högre upp i linan jobbar ju stenhårt för att du ska sälja. Eftersom att de tjänar mera.
    Och räknar man då i procent så blir den slutliga förtjänsten för den lågrangade säljaren försumbar.
  • Neelah

Det behöver jag inte göra eftersom jag bara får mellanskillnaden som blir över efter att alla som är under mig har fått sin del. Om jag t.ex. har nått en nivå på 18% tack vare att en person som jag har rekryterat har byggt sin verksamhet till 18% så tjänar jag ingenting eftersom jag bara kan tjäna om det blir en mellanskillnad mellan oss. Om jag, å andra sidan, hade rekryterat fler och haft en omsättning utöver den personens gruppomsättning så hade jag tjänat på det.

VulgusProfanum skrev 2009-04-07 16:15:32 följande:
    Om du har rekryterat låt oss säga 100 personer så tjänar du ju givetvis på deras försäljning. Det är ju så det fungerar.Är de dåliga säljare så blir din andel mindre men om du pushar på så att de säljer bättre så tjänar du också mer.Det är ju också det som dessa möten är tillför och då menar jag inte endast amways utan alla former av pyramidspel. De högre upp i linan jobbar ju stenhårt för att du ska sälja. Eftersom att de tjänar mera.Och räknar man då i procent så blir den slutliga förtjänsten för den lågrangade säljaren försumbar.
  • Nixx

Låter betydligt enklare att plugga och skaffa ett vanligt jobb.

• Neelah

Fast jag har byggt upp min verksamhet så att jag inte behöver arbeta mer när jag fyller 40 - då har jag en tillräckligt stor inkomst för att leva gott utan att behöva gå upp och gå till jobbet varenda morgon. Jag kommer nog att fortsätta jobba ändå bara för att det är så kul, men jag måste inte för att ha råd att leva och min inkomst kommer inte att försvinna när jag går i pension.

Men kortsiktigt håller jag med om att det är enklare att plugga och skaffa ett jobb. Det ÄR tufft att starta eget oavsett vilken typ av verksamhet man väljer.

Nixx skrev 2009-04-07 16:28:25 följande:
    Låter betydligt enklare att plugga och skaffa ett vanligt jobb.
Svar på tråden Amwayare!