• Stoffe76

Amwayare!

Hej!

Ni som är med i Amway, hur mycket tjänar ni på det per månad och hur länge har ni varit med? Jag menar alltså inte hur mycket ni sparar på att köpa deras produkter, utan hur mycket ni drar in. Skriv om det är före eller efter skatt.

Jag lägger detta i känsliga rummet, eftersom jag vet att många inte vill tala om hur mycket de tjänar. För dem som är med i Amway, kanske ämnet är ännu känsligare?

Hoppas på svar (och att tråden inte blir bortplockad eller flyttad, för under allmänna rubriker får man nog inga svar).

/Stoffe76

• Svar på tråden Amwayare!
  • Nixx
    Neelah skrev 2009-04-07 16:34:29 följande:
    Fast jag har byggt upp min verksamhet så att jag inte behöver arbeta mer när jag fyller 40 - då har jag en tillräckligt stor inkomst för att leva gott utan att behöva gå upp och gå till jobbet varenda morgon. Jag kommer nog att fortsätta jobba ändå bara för att det är så kul, men jag måste inte för att ha råd att leva och min inkomst kommer inte att försvinna när jag går i pension. Men kortsiktigt håller jag med om att det är enklare att plugga och skaffa ett jobb. Det ÄR tufft att starta eget oavsett vilken typ av verksamhet man väljer.
    Ska jag anta att du drar in över 100k per månad innan skatt då?
  • sasssyy

de bekanta jag har som fallit in i Amway är helt olika människor... de kommer från olika städer och har blivit inlockade av helt olika människor helt oberoende av varnadra.... så då finns det ändå ganska många som använder sig av dessa metoder.. plus att ett tiotal har försökt värva mig.. vid olika tillfällen under 10 års tid ungefär och alla har kört samma metod och samma repliker...

• Nixx

Kanske lite är som pokerspel, av de som säger sig tjäna pengar på sitt pokerspelande gör bara 5% utav dem det faktiskt. Men alla är övertygade om att de tjänar pengar.

• TigerLinn
    VulgusProfanum skrev 2009-04-07 15:31:10 följande:
    Nej det gör inte jag heller i den verksamhet jag befinner mig i. Det är kunden som beställer, betalar och jag tar hem.MEN- grundprincipen är ju densamma.Skapas ett behov så finns det ju en efterfrågan och t.ex jag som säljare har ju möjlighet att svara på eller få utkomst ifrån den efterfrågan i och med att kunderna beställer, eller hur?Det är ju så det fungerar.SÅ det är ju lite av att kacka i eget bo som vi säger här i norr att prata ner en produkt.
    jag förstår hur du menar men det är inte det som jag menar...
    vill de som du vill kalla kunder att jag ska beställa hem så kan jag göra det men i mitt fall så väljer alla att handla själv.. ibland kan vi ta hem i samma beställning typ sambeställning för att minska kostnaderna.. men dom betalar själv och beställningen får via deras kundnummer...
  • Jenniiz

Jag har precis gått med i Amway, och var på mitt först BBS i helgen. Roligare seminarium har jag då inte varit på.

jag gick med för min egen del, för att få tillgång att köpa produkterna billigt!!

• TigerLinn
    Jenniiz skrev 2009-05-05 17:07:19 följande:
    Jag har precis gått med i Amway, och var på mitt först BBS i helgen. Roligare seminarium har jag då inte varit på.jag gick med för min egen del, för att få tillgång att köpa produkterna billigt!!
    var själv på ett fantastiskt bbs i lördags
  • Neelah

*skrattar* Ja, sådär var det faktiskt när jag bodde i USA (för många år sedan). Amway-försäljare gick från dörr till dörr precis som dammsugarförsäljare. Men tiderna ändras och det är väldigt annorlunda nu. Nu får kunderna ett kundnummer (precis som på Konsum eller ICA), loggar in på Internet och handlar själva det de vill ha. :)

Roisin Dubh skrev 2009-05-06 14:36:56 följande:

Svar på tråden Amwayare!