anmara skrev 2009-05-08 09:50:17 följande:
Vet. Har faktiskt använt båda. Så jag VET.
jo jag med och smaken är som jag skrev tidigare i nått inlägg delad.
de nackdelar jag anser finns med Yes är
* tar inte bort fettrester som är längre än 1 dygn(om man av nån anleding inte hunnit diska.)
* men får använda dubbelts så mkt för att få rent glasen den lämnar en hinna om har har för mkt och har man för lite blir gla flåttiga (hade dessa problem med alla handdiskmedel jag använt sedan jag flyttat hemifrån) men inte nu mer med det jag använder nu
* dyrt då man måste använda så mkt och det räcker inte alls så länge som jag vill.
*man märker snabbt hos vänner OM domanvänder yes (utan att behöva se flaskan man behöver bara känna på proslinet dom har.)
* har man extra ingrodda fläckar så måste iaf jag och dom jag känner diska flera gång låta de ligger i blöt i vatten m.m. innan Yes tar bort det (detta gäller inte alla billigare diskmedel) som tur är.
plus med yes
*finns i flera dofter så man kan variera. men doften tar inte bort fettresten eller beläggningarna... men iaf man vill lukta godare om händer efteråt :)
jag har min upplevelser och accepterar att du har dina. tänk om alla tyckte om diskmedel då skulle man bara kunna köpa yes.
sedan beror all även på vad man har för vatten i sin kran på vad man tycker om för diskmedel..
anledingen till att jag kommenterade med "tror de" eller liknaande
var inte för att ifråga sätta dig. utan för att så snabbt någon säge ri denna tråd att d gillar en produkt från A**** så kritiseras människan och dumförklaras. (många utanför tråden som läser den man inte kommenterar som uppmärksammat de även..
ville bara visa att du får gillar yes om du vill jag vet skillnaderna själv och accepterar att du gillar den bättre. tänker inte argumentera för varför du borde byta eller så. för jag vet inte och bryr mig inte varför du blev missnöjd eftersom du inte är min kund vill bara visa att iaf jag som diskrubotör för företaget inte tänker hoppa på nån som inte är nöjd för det har man rätt att vara... det var nån som kallade oss som disutrubitörer för nått sjukligt. nu är beviset frammet för vilka som egentligen är det. (menar inte du som enskild ) utan de som hoppar på och inte kan acceptera andras val.