• Stoffe76

Amwayare!

Hej!

Ni som är med i Amway, hur mycket tjänar ni på det per månad och hur länge har ni varit med? Jag menar alltså inte hur mycket ni sparar på att köpa deras produkter, utan hur mycket ni drar in. Skriv om det är före eller efter skatt.

Jag lägger detta i känsliga rummet, eftersom jag vet att många inte vill tala om hur mycket de tjänar. För dem som är med i Amway, kanske ämnet är ännu känsligare?

Hoppas på svar (och att tråden inte blir bortplockad eller flyttad, för under allmänna rubriker får man nog inga svar).

/Stoffe76

• Svar på tråden Amwayare!
  • TigerLinn
    tandmaja skrev 2009-05-08 10:40:57 följande:
    Glömde TigerLinn : Det är DU som patient som bestämmer vad som ska göras med dina journalanteckningar.Vill du lägga ut dem på nätet så är det upp till dig.
    jag som jag skrev så antar jag att om du är en hyfsat bra tandläkare så föstår du varför man inte skriver ut sina journeler.
    men vill du titta så är du välkommen.
    skrev även att jag missförstått detta med %en
    just för att vi hade pratat om det och jag hade frågat i % för att förstå.
    och snäll som min tandläkare är och förstående så hade han förklarat.
    det var missförståndet... :) men det det ag läser i journelen visar att det är ännu bättre än dessa 40%
  • Nicke
    Det är förstås inte okey att diskutera produkterna om ni är säljare (eller något liknande) i en tråd som handlar om Amway även om ni inte nämner några namn på produkterna.

Standardpåföljden för reklam är varning. Vänligen se reglerna.

/moderator
  • TigerLinn
    anmara skrev 2009-05-08 09:50:17 följande:
    Vet. Har faktiskt använt båda. Så jag VET.
    jo jag med och smaken är som jag skrev tidigare i nått inlägg delad.
    de nackdelar jag anser finns med Yes är
    * tar inte bort fettrester som är längre än 1 dygn(om man av nån anleding inte hunnit diska.)
    * men får använda dubbelts så mkt för att få rent glasen den lämnar en hinna om har har för mkt och har man för lite blir gla flåttiga (hade dessa problem med alla handdiskmedel jag använt sedan jag flyttat hemifrån) men inte nu mer med det jag använder nu
    * dyrt då man måste använda så mkt och det räcker inte alls så länge som jag vill.
    *man märker snabbt hos vänner OM domanvänder yes (utan att behöva se flaskan man behöver bara känna på proslinet dom har.)
    * har man extra ingrodda fläckar så måste iaf jag och dom jag känner diska flera gång låta de ligger i blöt i vatten m.m. innan Yes tar bort det (detta gäller inte alla billigare diskmedel) som tur är.

plus med yes
    *finns i flera dofter så man kan variera. men doften tar inte bort fettresten eller beläggningarna... men iaf man vill lukta godare om händer efteråt :)

jag har min upplevelser och accepterar att du har dina. tänk om alla tyckte om diskmedel då skulle man bara kunna köpa yes.

sedan beror all även på vad man har för vatten i sin kran på vad man tycker om för diskmedel..

anledingen till att jag kommenterade med "tror de" eller liknaande
    var inte för att ifråga sätta dig. utan för att så snabbt någon säge ri denna tråd att d gillar en produkt från A**** så kritiseras människan och dumförklaras. (många utanför tråden som läser den man inte kommenterar som uppmärksammat de även..
    ville bara visa att du får gillar yes om du vill jag vet skillnaderna själv och accepterar att du gillar den bättre. tänker inte argumentera för varför du borde byta eller så. för jag vet inte och bryr mig inte varför du blev missnöjd eftersom du inte är min kund vill bara visa att iaf jag som diskrubotör för företaget inte tänker hoppa på nån som inte är nöjd för det har man rätt att vara... det var nån som kallade oss som disutrubitörer för nått sjukligt. nu är beviset frammet för vilka som egentligen är det. (menar inte du som enskild ) utan de som hoppar på och inte kan acceptera andras val.
  • TigerLinn
    Nicke skrev 2009-05-08 13:43:34 följande:
    ni(inte du men några med samma satus) har ju sagt till mig i SD att det är ok att skriva om produterna så länge jag inte skriver nått namn

tex: jag använder ett diskmedel som enligt mig är bättre än icas. för den tar bort de och de och de...

de har ni sagt när har reglerna ändrats?
  • Nicke
    TigerLinn skrev 2009-05-08 13:52:32 följande:
    ni(inte du men några med samma satus) har ju sagt till mig i SD att det är ok att skriva om produterna så länge jag inte skriver nått namn tex: jag använder ett diskmedel som enligt mig är bättre än icas. för den tar bort de och de och de... de har ni sagt när har reglerna ändrats?
    Detta är inget nytt. Denna tråd handlar om amway och då ter det sig självklart att det inte är tillåtet för säljare att framhäva amways produkter.

Om du vill säga att du använder ett annat diskmedel i någon annan tråd så kan du göra det utan att nämna namnet eller på något sätt locka medlemmen till kontakt.

Vill du diskutera detta vidare så är du välkommen till Slutna Dialoger.
    Jag har framfört vad som gäller.

/moderator
  • Roisin Dubh
    Neelah skrev 2009-05-07 20:07:21 följande:
    Men du, min "masspsykos" gör att min man slutar jobba i juni och jag själv i oktober och det tycker jag är skönt! Vi går i pension när vi är 40 istället för 65. Nu lämnar jag den här tråden. Om någon vill mig nåt så är det bara att inboxa eller skriva i min gästbok. Ha ett gott liv allihop! :)
    Låter bra det. Så länge ni kan betala era räkningar och leva bra så good for you. {#lang_emotions_smile}
  • TigerLinn
    Nicke skrev 2009-05-08 13:59:00 följande:
    Detta är inget nytt. Denna tråd handlar om amway och då ter det sig självklart att det inte är tillåtet för säljare att framhäva amways produkter.Om du vill säga att du använder ett annat diskmedel i någon annan tråd så kan du göra det utan att nämna namnet eller på något sätt locka medlemmen till kontakt.Vill du diskutera detta vidare så är du välkommen till Slutna Dialoger.Jag har framfört vad som gäller./moderator
    ja aj som vanligt på FL... *asg*
  • Neelah

Kunde inte låta bli att titta in här och såg detta inlägg. Jag tycker jag har svarat riktigt öppet och ärligt på alla frågor jag har hunnit. Läs tråden så ser du att jag har skrivit ganska mycket här. Jag tycker inte heller att jag har fått mothugg, utan det har varit en helt normal forumdiskussion och precis som i de flesta sådana har människor olika åsikter.

Nu ska jag göra ett nytt försök att lämna tråden. :)

anmara skrev 2009-05-07 21:09:56 följande:
    Varför ska amwayare alltid lämna tråden när de får mothugg och någon i frågasätter? Vad är ni rädda för? Att bli avslöjade? Eller vad?
  • Waldo
    Neelah skrev 2009-05-07 20:07:21 följande:
    Men du, min "masspsykos" gör att min man slutar jobba i juni och jag själv i oktober och det tycker jag är skönt! Vi går i pension när vi är 40 istället för 65.
    Herregud, det kan vi också, ALLA kan det. Det säger inte ett jota om några försäljningsframgångar.

Men om det är så att ni kan leva gott resten av livet gratulerar jag. Men det måste betyda att du står högt upp i pyramiden och tittar ner på alla din försäljare eller vad ni nu kallar alla dessa livegna
    Men behöver inte vara skarpaste kniven i lådan för att förstå att något någonstans inte stämmer.
  • Neelah

Har man inte fakta så är det lätt att se det så...

Jag är långt ner i det du kallar pyramid och många "över" mig tjänar betydligt mindre än jag, men det kommer inte spela någon roll hur många gånger jag än säger det, för du och många andra har bestämt er för att tro det ni tror. Jag vet vad jag har gjort, jag vet vad det har givit och jag vet precis hur mitt företag fungerar. Jag har också erbjudit mig att berätta om det utan krav på att någon ska starta en egen verksamhet, men det vore kanske farligt eftersom det skulle kunna rubba er tro.

Synd att en person som jag respekterar så mycket p.g.a. att jag tidigare har jobbat med samma sak som du (FR) inte kan respektera mig och det jag gör. Amway var mitt sätt att ta mig ur skiten (överskuldsatthet) och om det vore som många här tror så borde jag ju haft större skulder nu istället för ett tryggt liv. Jag har aldrig utnyttjat någon, utan jag gör vad vilken butiksägare som helst gör - skapar omsättning i min butik och om någon vill öppna en filial till min butik så är det helt okej. Men de flesta är kunder och den största skillnaden mellan min butik och t.ex. ICA är att min butik inte är fysisk, utan kunderna beställer sina varor via en webbsida och får dem hemlevererade. Varför ska jag få skit för att jag har byggt upp ett framgångsrikt företag och någon annan misslyckats? Så är det inom alla brancher - en del lyckas och andra inte. Om företaget är kopplat till Amway är det okej att vara otrevlig, men om det hade varit ett företag kopplat till ICA så är det skillnad???

Nu har jag förklarat det här så många gånger och svarat på så många frågor att det inte känns som att jag har något mer att säga...

Waldo skrev 2009-05-10 11:07:26 följande:
    Herregud, det kan vi också, ALLA kan det. Det säger inte ett jota om några försäljningsframgångar.Men om det är så att ni kan leva gott resten av livet gratulerar jag. Men det måste betyda att du står högt upp i pyramiden och tittar ner på alla din försäljare eller vad ni nu kallar alla dessa livegnaMen behöver inte vara skarpaste kniven i lådan för att förstå att något någonstans inte stämmer.
  • Ari Gold

Om det nu är så enkelt som att dina kunder beställer på nätet och får varorna hemskickade...vad ska de då med dig och alla andra fjortonhundratusen försäljare till?

Om hela affärsidén var att erbjuda så suveräna produkter att folk inte kunde motstå dem och erbjuda bekväma beställningar på nätet med fri hemleverans. Då skulle de göra det. Vad hindrar dem? Och vad i all världen skulle de då med denna gigantiska pyramid av säljare till?

Hela den här pyramiden av försäljare och återförsäljare bygger ju på att vinsten (för dem högst upp) kommer ur att värva nya säljare som värvar nya säljare som värvar nya säljare... och det meata som säljs säljs till sådana som själva värvats som säljare och känner sig tvugna att köpa för att uppnå oliak nivåer. Givetvis är det inte som Neelah påstår att ala eller 4ens de flesta i pyramiden tjänar pengar. Vad skulle då pengarna komma från? Amway kan inte göra pengar av luft mer än n¨ågra andra. Givetvis är det i slutänden någon som förlorar på det hela.

Och för KUNDEN är det givetvis ingen fördel att deras svindyra tandkräm inte bara ska finansiera varan och leveransen utan ocks en högst onödig kedja av tusentals mellanhänder som alla vill ha procent på vinsten.

Om ni vill sälja varor på nätet så starta en webbshop! Är varon så jäkla bra som ni påstår skulle de sälja sig själva.

Vill ny syssla med pyramidspel så gör det men kom inte och påstå att et ni sysslar med är något annat.

• Waldo
    Neelah skrev 2009-05-11 20:03:58 följande:
    Har man inte fakta så är det lätt att se det så...
    Men det är just det jag har!
  • TigerLinn

bra skrivit.
    vi vet båda två varför människor i denna trådn och allmänt reagerar så kraft fullt som vissa gör i denna tråd.
    vill bara säga gratis till din framgång. sluta bry dig om de i denna tråd som tror sig veta saker om dig och din verksamhet som dom inte vet.
    du har och kommer ha det bättre än dom ändå.

ha det bäst :)

Har man inte fakta så är det lätt att se det så...Jag är långt ner i det du kallar pyramid och många "över" mig tjänar betydligt mindre än jag, men det kommer inte spela någon roll hur många gånger jag än säger det, för du och många andra har bestämt er för att tro det ni tror. Jag vet vad jag har gjort, jag vet vad det har givit och jag vet precis hur mitt företag fungerar. Jag har också erbjudit mig att berätta om det utan krav på att någon ska starta en egen verksamhet, men det vore kanske farligt eftersom det skulle kunna rubba er tro.Synd att en person som jag respekterar så mycket p.g.a. att jag tidigare har jobbat med samma sak som du (FR) inte kan respektera mig och det jag gör. Amway var mitt sätt att ta mig ur skiten (överskuldsatthet) och om det vore som många här tror så borde jag ju haft större skulder nu istället för ett tryggt liv. Jag har aldrig utnyttjat någon, utan jag gör vad vilken butiksägare som helst gör - skapar omsättning i min butik och om någon vill öppna en filial till min butik så är det helt okej. Men de flesta är kunder och den största skillnaden mellan min butik och t.ex. ICA är att min butik inte är fysisk, utan kunderna beställer sina varor via en webbsida och får dem hemlevererade. Varför ska jag få skit för att jag har byggt upp ett framgångsrikt företag och någon annan misslyckats? Så är det inom alla brancher - en del lyckas och andra inte. Om företaget är kopplat till Amway är det okej att vara otrevlig, men om det hade varit ett företag kopplat till ICA så är det skillnad???Nu har jag förklarat det här så många gånger och svarat på så många frågor att det inte känns som att jag har något mer att säga...
  • Jenniiz
    Neelah skrev 2009-04-07 15:52:16 följande:
    På vilket sätt är det ett pyramidspel? Det är ju inte så att den som kom in först tjänar mest - tvärtom! I Amway tjänar den mest som jobbar hårdast. Jag har många personer ovanför mig som tjänar mycket mindre än jag gör.
    Tänk det har jag oxå undrat, hur de kan få att vara ett pyramidspel eller en sekt. Allt man gör inom Amway är ju av egen fri vilja.
  • Jenniiz
    Amway var mitt sätt att ta mig ur skiten (överskuldsatthet) och om det vore som många här tror så borde jag ju haft större skulder nu istället för ett tryggt liv. Jag har aldrig utnyttjat någon, utan jag gör vad vilken butiksägare som helst gör - skapar omsättning i min butik och om någon vill öppna en filial till min butik så är det helt okej. Men de flesta är kunder och den största skillnaden mellan min butik och t.ex. ICA är att min butik inte är fysisk, utan kunderna beställer sina varor via en webbsida och får dem hemlevererade. Varför ska jag få skit för att jag har byggt upp ett framgångsrikt företag och någon annan misslyckats? Så är det inom alla brancher - en del lyckas och andra inte. Om företaget är kopplat till Amway är det okej att vara otrevlig, men om det hade varit ett företag kopplat till ICA så är det skillnad???Nu har jag förklarat det här så många gånger och svarat på så många frågor att det inte känns som att jag har något mer att säga...
    Längtar tills jag hamnar där du är, och ta mej ur skiten jag med (Är skuldsatt). Vill kunna leva tryggt med mina döttrar....
  • Roisin Dubh
    Har man inte fakta så är det lätt att se det så... Jag är långt ner i det du kallar pyramid och många "över" mig tjänar betydligt mindre än jag, men det kommer inte spela någon roll hur många gånger jag än säger det, för du och många andra har bestämt er för att tro det ni tror. Jag vet vad jag har gjort, jag vet vad det har givit och jag vet precis hur mitt företag fungerar. Jag har också erbjudit mig att berätta om det utan krav på att någon ska starta en egen verksamhet, men det vore kanske farligt eftersom det skulle kunna rubba er tro. Synd att en person som jag respekterar så mycket p.g.a. att jag tidigare har jobbat med samma sak som du (FR) inte kan respektera mig och det jag gör. Amway var mitt sätt att ta mig ur skiten (överskuldsatthet) och om det vore som många här tror så borde jag ju haft större skulder nu istället för ett tryggt liv. Jag har aldrig utnyttjat någon, utan jag gör vad vilken butiksägare som helst gör - skapar omsättning i min butik och om någon vill öppna en filial till min butik så är det helt okej. Men de flesta är kunder och den största skillnaden mellan min butik och t.ex. ICA är att min butik inte är fysisk, utan kunderna beställer sina varor via en webbsida och får dem hemlevererade. Varför ska jag få skit för att jag har byggt upp ett framgångsrikt företag och någon annan misslyckats? Så är det inom alla brancher - en del lyckas och andra inte. Om företaget är kopplat till Amway är det okej att vara otrevlig, men om det hade varit ett företag kopplat till ICA så är det skillnad??? Nu har jag förklarat det här så många gånger och svarat på så många frågor att det inte känns som att jag har något mer att säga...
    Hur stor är omsättningen?
Svar på tråden Amwayare!