• Stoffe76

Amwayare!

Hej!

Ni som är med i Amway, hur mycket tjänar ni på det per månad och hur länge har ni varit med? Jag menar alltså inte hur mycket ni sparar på att köpa deras produkter, utan hur mycket ni drar in. Skriv om det är före eller efter skatt.

Jag lägger detta i känsliga rummet, eftersom jag vet att många inte vill tala om hur mycket de tjänar. För dem som är med i Amway, kanske ämnet är ännu känsligare?

Hoppas på svar (och att tråden inte blir bortplockad eller flyttad, för under allmänna rubriker får man nog inga svar).

/Stoffe76

• Svar på tråden Amwayare!
  • TigerLinn
    Lourdes73 skrev 2009-04-07 12:28:23 följande:
    "OCH både min och min sambos tand och munhälsa har blivit mer än 40% bättre på mindre än 3 månader enligt tandläkare"hur kom tandläkaren fram till 40% månntro? jag har aldrig hört dem använda procentsatser...förutom i reklam serru
    det får du fråga men antar att de tiaf i sambon fall handlar om att han hade ett visst del av munnen som alltid hade tandsten oavsett hur han skötte munnen... och nu har han ingen alls när han är hos tandläkaren.. du får gärna ringa min tandläkare och fråga de hur de kom fram till det. dock kan du nog inte få fram våra "journaler" så det hjälper kanske inte.

men om jag kommer ihåg kan jag kolla det med de när vi ska dit nästa ggr... :) inga problem bara jag kommer ihåg det...
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 14:13:05 följande:
    det får du fråga men antar att de tiaf i sambon fall handlar om att han hade ett visst del av munnen som alltid hade tandsten oavsett hur han skötte munnen... och nu har han ingen alls när han är hos tandläkaren.. du får gärna ringa min tandläkare och fråga de hur de kom fram till det. dock kan du nog inte få fram våra "journaler" så det hjälper kanske inte. men om jag kommer ihåg kan jag kolla det med de när vi ska dit nästa ggr... :) inga problem bara jag kommer ihåg det...
    Sanningen med tandkräm är att du i princip kan använda vilken typ som helst så länge den innehåller fluor. Allt annat är reklamtrick

Vi använder en billig tandkräm Stomatol för lite och ingenting och vår tandhälsa är toppen

Jag är 40 år och har inte lagat en enda tand förutom en som jag slog sönder. Är uppväxt med Stomatol. Vi använder i princip inget annat tandkrämsmärke.
    Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • TigerLinn
    VulgusProfanum skrev 2009-04-07 14:32:14 följande:
    Sanningen med tandkräm är att du i princip kan använda vilken typ som helst så länge den innehåller fluor. Allt annat är reklamtrick Vi använder en billig tandkräm Stomatol för lite och ingenting och vår tandhälsa är toppen Jag är 40 år och har inte lagat en enda tand förutom en som jag slog sönder. Är uppväxt med Stomatol. Vi använder i princip inget annat tandkrämsmärke.
    kanske är din /er sanning.
    detta med mun/tand hälsa är så olika och handlar inte om reklam. beror på förutsättningarna man har. min sambo tex har haft skit dålig mun/tand hälsa. fast han borstat två ggr om dagen ordentligt.. använt tandtråd m.m. gjort som man ska helt enkelt men när han bytte till den tandkräm m.m. av de märke vi använder nu så har även tandläkaren blivit förvånad... och frågat vad han har gjort.. dom trodde först att han varit hos någon annan tandläkare innan och fixat med tandsten m.m. innan besöket men inte det... har gått hos samm tandläkare i många år så för oss handlar det om vad han använde har även använt den tankdkräm som du beskriver... och resultatet för mig slutade i väldigt dålig andedräkt m.m. och närjag kom till tandläkaren så hade ajg tandsten i massor.. och detta försvann helt när jag bytte till den andra...

men det är personliga erfarenheter.. :)
    säker olika för alla... och tur är väl det eftersom om alla skulle ha en produkt som fungerade för dom skulle det ju inte går så bra för konkurenterna.. :D
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 14:40:00 följande:
    kanske är din /er sanning. detta med mun/tand hälsa är så olika och handlar inte om reklam. beror på förutsättningarna man har. min sambo tex har haft skit dålig mun/tand hälsa. fast han borstat två ggr om dagen ordentligt.. använt tandtråd m.m. gjort som man ska helt enkelt men när han bytte till den tandkräm m.m. av de märke vi använder nu så har även tandläkaren blivit förvånad... och frågat vad han har gjort.. dom trodde först att han varit hos någon annan tandläkare innan och fixat med tandsten m.m. innan besöket men inte det... har gått hos samm tandläkare i många år så för oss handlar det om vad han använde har även använt den tankdkräm som du beskriver... och resultatet för mig slutade i väldigt dålig andedräkt m.m. och närjag kom till tandläkaren så hade ajg tandsten i massor.. och detta försvann helt när jag bytte till den andra... men det är personliga erfarenheter.. :) säker olika för alla... och tur är väl det eftersom om alla skulle ha en produkt som fungerade för dom skulle det ju inte går så bra för konkurenterna.. :D
    Ändå så finns det väldigt liten forskning som motiverar att man ska köpa en snordyr tandkräm från Amway.
    Du får ursäkta mig men de priserna är rena ockret!
    Och vill man ha bra och billiga tandkrämer så är det bättre att vända sig tandläkaren för råd och tips.

Det är mitt absolut bästa råd att ge!
  • TigerLinn
    VulgusProfanum skrev 2009-04-07 14:49:34 följande:
    Ändå så finns det väldigt liten forskning som motiverar att man ska köpa en snordyr tandkräm från Amway. Du får ursäkta mig men de priserna är rena ockret!Och vill man ha bra och billiga tandkrämer så är det bättre att vända sig tandläkaren för råd och tips.Det är mitt absolut bästa råd att ge!
    japp vi som du sälert förstår har testat det mesta... både billiga och dyra tandkrämer men om du anser att en tandkräm där EN tud räcker lika länge som 5 st unegfär lika stora tuber är dyr? då vet jag itne vad du tänker med.
    om man dtruntar i alla rabatter och bonusar då tjänar vi mer än 50% på den tandkräm vi köper i dag bara rent på priset om man jämnför med det vi använde tidigare och den vi använde sist av alla de tandkrämer var inte alls så dyr på ica men man man räknar ut hur många tuber vi fick köpa för att ha lika lång tid som den vi använder nu så tjänar vi 85 kr per tub.. från de märke vi vänder nu jämnfört med om vi skulle köpa 5 tuber på samma tid av de andra märket som man akn köpa på ica.. :D

det är en del pengar om man sedan slår ut det på ett år.. :)
    alltså blir tandkrämen på ica som vi köpte förr dyrare... och den gav oss sämre munhälsa... :D men det handlar inte om forskning för mig del. det handlar om personlig erfarenhet.. och det är iaf för mig viktigare med vad jag själv upplever av en produkt än vad forskarna säger...
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 14:54:16 följande:
    japp vi som du sälert förstår har testat det mesta... både billiga och dyra tandkrämer men om du anser att en tandkräm där EN tud räcker lika länge som 5 st unegfär lika stora tuber är dyr? då vet jag itne vad du tänker med. om man dtruntar i alla rabatter och bonusar då tjänar vi mer än 50% på den tandkräm vi köper i dag bara rent på priset om man jämnför med det vi använde tidigare och den vi använde sist av alla de tandkrämer var inte alls så dyr på ica men man man räknar ut hur många tuber vi fick köpa för att ha lika lång tid som den vi använder nu så tjänar vi 85 kr per tub.. från de märke vi vänder nu jämnfört med om vi skulle köpa 5 tuber på samma tid av de andra märket som man akn köpa på ica.. :D det är en del pengar om man sedan slår ut det på ett år.. :) alltså blir tandkrämen på ica som vi köpte förr dyrare... och den gav oss sämre munhälsa... :D men det handlar inte om forskning för mig del. det handlar om personlig erfarenhet.. och det är iaf för mig viktigare med vad jag själv upplever av en produkt än vad forskarna säger...
    Vilket innebär att man rent krasst enligt den uträkningen överhuvudtaget inte behöver lägga någon tandkräm på tandborsten

Jag förstår att du anser att produkten är bra. Självklart gör du det du säljer den!
    Men rent kritiskt så vad kan motivera en sådan kostnad för simpel tandkräm?
  • TigerLinn
    VulgusProfanum skrev 2009-04-07 14:57:01 följande:
    Vilket innebär att man rent krasst enligt den uträkningen överhuvudtaget inte behöver lägga någon tandkräm på tandborsten Jag förstår att du anser att produkten är bra. Självklart gör du det du säljer den!Men rent kritiskt så vad kan motivera en sådan kostnad för simpel tandkräm?
    denna åsikt kom jag fram till lång innan jag valde att ta ett eget kund nummer. och jag säljer inte denna tandkräm ta reda på fakta innan du uttrycker dig... eller fråga mig iaf.. ifall jag säljer den innan du kläcker ur dig någonting sådant *haha*

jag använde denna tandkräm i 4 månader innan jag själv valde att köpa den direkt från tillvekraren för att spara ännu mera pengar än jag gjorde när jag köpte den via en distrubitör...
    nu köper jag den för eget bruk säljer den inte.. gör ingen reklem om den för mig vänner mer än att dom ser den när de lånar våran toalett om de är på besök... frågar nån svara jag vad jag tycker men säljer den inte och utövar ingen försäljning på den just för att jag inte är någon tandkräms försäljare.. :D

och det handlar enkelt om att dom som velat prova den köpt den själva...
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 15:02:32 följande:
    denna åsikt kom jag fram till lång innan jag valde att ta ett eget kund nummer. och jag säljer inte denna tandkräm ta reda på fakta innan du uttrycker dig... eller fråga mig iaf.. ifall jag säljer den innan du kläcker ur dig någonting sådant *haha* jag använde denna tandkräm i 4 månader innan jag själv valde att köpa den direkt från tillvekraren för att spara ännu mera pengar än jag gjorde när jag köpte den via en distrubitör... nu köper jag den för eget bruk säljer den inte.. gör ingen reklem om den för mig vänner mer än att dom ser den när de lånar våran toalett om de är på besök... frågar nån svara jag vad jag tycker men säljer den inte och utövar ingen försäljning på den just för att jag inte är någon tandkräms försäljare.. :D och det handlar enkelt om att dom som velat prova den köpt den själva...
    Jag antar rent krasst att du som återförsäljare för just det MLMföretaget givetvis har tillgång till hela deras produktlista?
    Något annat vore ju konstigt, eller hur?

Så det är inte ett långsökt antagande från min sida
  • TigerLinn
    VulgusProfanum skrev 2009-04-07 15:05:08 följande:
    Jag antar rent krasst att du som återförsäljare för just det MLMföretaget givetvis har tillgång till hela deras produktlista?Något annat vore ju konstigt, eller hur?Så det är inte ett långsökt antagande från min sida
    klart jag har tillgång men jag säljer inte.. det är skillnad.. säljer inte tandkräm... :) där är skillnanden...
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 15:06:28 följande:
    klart jag har tillgång men jag säljer inte.. det är skillnad.. säljer inte tandkräm... :) där är skillnanden...
    Nej men vari ligger skillnaden? {#lang_emotions_undecided}

Om man som säljare har tillgång till en produkt så innebär det ju också att OM man får en ökad efterfrågan p.g.a. bra reklam för produkten att man tar in den i sitt eget sortiment.

Nog gör man väl ändå det?

Självklart skulle jag plocka hem produkter om jag insåg att det fanns en efterfrågan för det. Självklart!
Svar på tråden Amwayare!