• cirkel

Minnas XI

FISK: Tack så mycket för svaren! Du får gärna dela med dig av länkar!
    Sofia tycker iaf om minifom, hon tystnar och smaskar i sig.

Joffe: Hoppas att undersökningen gick fint idag och att Eddie har fått ok-stämpel.

Emma har också undantag för torr hud och mjölkallergi (som hon aldrig hade) i sin försäkring. Vi har nyss skickat in papper för att bli av med allergibiten.

Nu är jag supertrött... Kram på er alla!

• cirkel

Joffe: Usch vad tråkigt att det inte gick helt bra. KRAM!

• cirkel

Öz: Fy vilken hemsk upplevelse! Stackars M och dig! Jag känner igen det där med att man känner sig som om man ska misstänkt för att mishandla barnet pga alla blåmärken och skrapsår som de får...

Joffe: Vad kul med killen som du raggade upp! Roligt med en sån bra helg och kul att trädgården snart blir klar! Jag blev väldigt sugen på att göra snirkliga gångar här pga av reklam som kom i lådan, men det är inte aktuellt i år iaf.

Det här med sandlåda: Vi har köpt en, men jag funderar på hur man ska göra. Ska man gräva så att den blir djupare eller kan man bara ställa den på gräsmattan med presenning under?
    Och hur/var köper man smidigast sandlådesand? Hittade sand 25 kg för 50 kr. Det låter som att det blir rätt dyrt... Vi köpte en 1,2*1,2 låda med bänklock på K-rauta.

• cirkel

Maja: HÄR är jag iaf! Frågade grannen om var de köpte sand och fick reda på ett ställe alldeles i närheten där mankan hämta med släp. Vad smidigt att ni får hämta gratis!
    Vilken rolig helg!

Essi: Fy 17, stackars Luna och stackars er! Ska ni inte testa akupunktur?
    Vad bra att det funkade med ståbräda för er! Superfina kort!

Naffe: Krya på ryggen!

Emma har blivit omöjlig att ta med till affärer nu. När vi skulle köpa sandlåda berättade vi det för henne. Hela vägen dit gnällde hon "Emma köööpa låååda!" hela tiden. Väl där var det nära att vi inte kunde köpa ngn pga av henne eftersom hon var helt hopplös. Hon gråter/skriker, vägrar gå, springer iväg, sjunker ihop på golvet, vill inte åka vagn...

• cirkel

Maja: Det har du rätt i att de har svårt med att förstå tid. Emma förstår dock "sen" och brukar kontra med det när vi vill att hon ska äta ngt och hon vill äta ngt annat först.

Blöjbyte och påklädning är ingen favorit här heller. Man får lirka med henne. Byxorna kan hon ta på själv om man hjälper henne att dra upp dem över baken.

Hon säger mycket "jag kunde själv" nu, fast hon säger det innan hon har gjort något.

Minna: Skönt att det gick bra! Ska bli roligt att höra om det. .-)

Förväntan: Hu vad jobbigt med sd och trötthet. Hoppas att det ordnar sig så att du inte behöver jobba mer.

Sofia har börjat komma in en del rutiner nu, hon sover 4 timmar mitt på dagen och lägger sig kl 20. Tyvärr upptäckte T igår att hon har glömt hur man använder nappflaska. Jag var iväg för att köpa lite blommor till trädgården mm och hade sparat ihop en massa mjölk. Hon fick inte i sig många droppar och när jag kom hem var det maratonamning.

• cirkel

Maja, vad bra, nu förstod jag också! Förra ggn du skrev trodde jag det var barnets ben som man skulle greja med.

Essi: Hoppas att akupunturen gör susen för Luna också!

Mirren: Tack för tipset! Vi har ingen mjuk nappflaska, men vi får väl köpa en om hon inte lär sig igen.
    Tvätta med tvål gör jag och har inte varit rädd för att använda nappflaska, men sa blev det väl lite för glest. Hon har nog bar ätit 2 ggr ur nappflaska, med Emma så gav vihenne spillmjölken nästan varje kväll för att göra henne nöjdare.´

Nu har vi varit och hälsat på kompisar och Emma slocknade på 3 minuter i bilen hem. Bra, för det är bara 3,5 km hem.

• cirkel

Morrn!

Verkligen tråkigt att Luna har fått kolik, stackars liten. Det gör så ont i en och man känner sig så totalt maktlös när man ser hur ont de har.

Förväntan: Hur har det gått hos doktorn idag?

Maja: vad härligt med en resa! Får du fortfarande flyga då? Jag vill SÅÅÅ gärna åka till ngt varmt ställe och bada massor! Får se om det blir ngn höstresa kanske.

• cirkel

Men, Maja usch vad tråkigt! Men en liten tröst är att jag hade det lite grann likadant med graviditeten. T verkade inte bry sig om barnet i magen och det gjorde mig ledsen, samtidigt som jag själv inte heller hade lika mycket fokus på graviditeten som förra gången. Hoppas att allt blir bättre för er snart!

Måste bara berätta om min lilla lilla goa tjej. Hon har börjat ta ögonkontakt för att få snackstunder nu, det är såååå himla mysigt! Hon tittar på mig och svara med små ljud och ler med hela ansiktet. Hon har så glada fina ögon. ♥

Natti!

• cirkel

Grattis i efterskott till Adam och Freja!
    Vilken dag Adam fick med apor och strutsar!
    Emma var i Slottskogen och tittade på djur i lördags, det var kul! Hon klappade bockarna Bruse och trippade över trollebro.

Maja: Vad spännande! Vad blir det, vad blir det?! JAg gissar på en syster, för det är så många som får samma sort andra ggn nu.

Labi & Rossy: vad tråkigt med män som missar poängen...
    Labi : Ska ni flytta utomlands eller stannar ni där ni bor? KOmmer din man att resa mindre ngn gång?

Essi: Hur mår Luna nu?

Es & Ss mormor och morfar är här nu och sover över till imorgon, härligt!!!
    Nu med Emmas trots fasar jag för måndagarna när jag är ensam med mina tjejer hela dagen. Imorgon är ju T hemma också, så det blir massor av folk att ty sig till för Emma. Hon har blivit lite mammig nu och de berättade på dagis att hon vill bli buren mer och sitta i knä mer än vanligt.

• cirkel

Och så måste jag säga att det är tråkigt att höra att ni känner er stora och får dumma kommentaren... KRAM på er! Ni är jättevackra!

Svar på tråden Minnas XI