• cirkel

Minnas XI

Sov gott och kram på dig! Hoppas att det ordnar upp sig snart iaf.
    Dax för sängen här också.

• cirkel

Joffe: Fy 17 för sambons kompisar och deras gliringar! Har de inga barn själva? Skulle också varit minst sagt irriterad om jag hade fått vara ensam med barnen så mycket. Vad säger sambon? KRAM på dig!

Nu är det ju underbart vårigt ute! 11,5 grader här på em. Jag har börjat få lite färg i ansiktet av att vara på lekplatsen.

Imorgon ska vi åka och klämma på lite vagnar.

• cirkel

Nu har vi 14 grader! Sol och l´klarblå himmel. T är pappaledig på onsdagar så vi ska ut i trädgården och greja nu efter lunch.

Det blir troligtvis en Carena Babytravelvagn. Den var lättkörd och smidig. Vekrar gå åt som smör på Blocket, för jag ringde på en som var utlagd sent igår kväll och det fanns redan 4 köpare på tur...

• cirkel

Joffe: Vilken syskonvagn är det som ni har köpt?

Någon annan som har hunnit köpa syskonvagn än?

• cirkel

Maja: Liggdelen för BT var pytteliten, smal fast rätt lång. BT var den populäraste vagnen sa tjejen på Babyproffsen.

• cirkel

Maja: Jodå, de hade UJ där också och BT är väl Carena?

Essi: Vad gulligt av Mio! Det verkar som att alla våra barn uppskattar sina syskon enormt! ♥
    Emma är också väldigt förtjust i Sofia och ropar efter "Sia" när hon inte vet vart hon är. Hon är expert på att väcka henne... Hon ska pussa och klappa och tar tag i våra händer för att vi ska klappa Sia.

• cirkel

Betty: Roligt att jobbet är roligt och spännande! Oj, vilken tidig väckning du måste ha! Turas ni om med att lämna och hämta eller måste du upp lika tidigt varje dag?
    Tack för infon om vagnar! Vi kommer att köpa en Baby travel, kanske redan imorgon. De går som smör på blocket verkar det som så det kanske blir en ny fast i en utgående färg. Då kostar det 3995 kr för vagnen, men liggdelen fanns inte kvar i utgående färg, så den kostar 995 kr. Sen hoppas jag att jag kan få regnskyddet på köpet!

Jag känner att jag vill ha vagnen nu! Det är ju så fantastiskt väder ute och Emma är lite långsam när hon ska gå, hon hittar på allt möjligt att göra på vägen.

Pikku: Visst är det jobbigt också att vara 2-barnsmamma, det kanske blir jobbigare när lillan är lite större?

Förväntan: vad blev det för vårskor?

Joffe: När är nästa tid för att kolla Eddies öron? Fasen vad besvärligt att vagnen inte går in i hissen! Och himla trist att ni har blivit tvugna att gå dit så många gånger. Hoppas att ni får ett bra besked snart!

Hurra iaf för att Emma inte har behövt oss på natten 5 nätter i streck!

• cirkel

Maja: vad mumsigt med smörgåstårta! Bra att du lyxar till det när du är ensam!
    Vet inte ngt bra svar på din fråga, tyvärr...

Öz: Grattis! Hur mycket fyller du?

Förväntan: Vi har en Mazda 626 kombi. Vi har inte testa hur det är med vagnen i bilen, men vår Brio Nova går in på längden.

Betty: Jag såg bara Baby walker liggdelar och de fanns i Onsala, så det stämmer väl inte? Än har vi inte köpt ngn men imorgon kanske. Vet inte riktigt hur det passar med rött till vagnen, men om det gör det så vill jag gärna ha det! Vad tar du för en?

Är det någon mer knatte som gillar att leka bjärnen sover? Vi gjorde det flera ggr igår och Emma sa "Mamma sjunga björnen sover".

Idag har jag varit hos läkaren med Sofia för BVC ville att vi kollade upp hennes förkylning ifall det var rs-virus. Hon låter slemmigare denna förkylningen och kräks en del slem, men det var ingen fara idag. Lungorna lät bra och syresättningen var 99%. Däremot kan det vända väldigt snabbt varnade läkaren mig om.

• cirkel

Maja: Kul med inlärningen!
    Det verkar som att Elvira och Emma är rätt lika i utvecklingen. Emma räknade till 5 idag när vi frågade om hon kunde räkna, sen när jag sa sex sa hon 7, jag sa 8 och hon 9.
    Om man frågar henne vilken färg ngt har är standardsvaret blå. Hon kan namn på flera färger men allt är blått.

Natti!

• cirkel

Linda: Ja, det är lurigt med kläder! Jag har lyckats ta på Emma så att hon är helt genomsvettig när hon kommer in...

Idag har Sofia äntligen börjat ta nappen!

Igår köpte vi syskonvagnen! Den är väldigt lättkörd och jag tror det är bra att inte Emma når/ser Sofia, annars skulle hon nog väcka henne hela tiden.
    Tyvärr passade det inte med röd liggdel till, utan det blev en tråkig svart...

Svar på tråden Minnas XI