• cirkel

Minnas XI

Hur blev kalaset, Joffe?

• cirkel

Grattis Leon!

Här skiner solen och äntligen lite napp på vår Blocket-annons. Hoppas bara att de köper grejerna. Vi behöver få bättre plats i förrådet.

Ska på promenad med en annan mamma idag och Emma får vara med sin stora kusin.

Essi: Hur går det med amningen nu? Håller du på att fasa bort den eller går det bättre utan sår nu?

Maja: Kul med mässan!

• cirkel

Essi: Nej, jag känner inte alls att det är varken ljuvligt eller lyckorusigt att amma. Jag känner mig lite som en fånge och avskyr att jag blir så bunden när jag ammar att jag inte kan hämta vatten när jag vill, krångligt att svara i telefon om jag inte har lagt den brevid mig mm... Jag blir väldigt irriterad på T om han retas och håller vattenglaset utom räckhåll för mig när han ska ge mig det.

Men ibland är det praktiskt med amningen: "Opps, nu vill hon ha mat så DU får laga maten åt oss!"

Roligt att det funkar bättre för er nu iaf! Har BVC sagt ngt om amningsmaratonen till dig? MEd Emma sa de att det räckte med att amma max 30 min åt gången. Fast jag vet ju inte hur det är med Luna, det kanske inte funkar alls att avbryta efter den tiden?

Labi: Vi var inne på en sån vagn först, men sen tyckte jag att det nog är roligare om de kan sitta brevid varandra Hur är det i nya lgh? Har ni kommit i ordning och boat in er?

Idag har jag varit ute och gått i över 2 timmar, inte så smart när man är otränad efter graviditeten & förlossningen... Nu känns det i fogarna...

• cirkel

Essi: Jag ska tillägga att jag inte har haft några som helst problem med amningen, är lyckligt lottad och har aldrig haft ont eller sår. Jag tycker som Joffe att det är praktiskt men ibland kan jag känna mig låst och frustrerad.
    Ibland är det mysigt också och det son förundrar mig mest är att hela det Sofia är, det har kommit ur min kropp.

Förväntan: Underbart att badrummet snart är helt färdigt!!! Vi saknar fortfarande element, för rörläggaren fick influensa när han äntligen skulle ha kommit...

Joffe: Jobbigt att Leon stretar emot att gå till dagis.
    Idag var jag tveksam till om jag skulle låta Emma gå, hon var så kinkig på morgonen och kändes lite varm men hade ändå mindre än 37 grader. När hon hade gått in kom hon springande tillbaka och ropade mamma, och det har inte hänt förut. Jag har väntat på att de ska ringa från dagis och be mig hämta henne, men det tycks ha gått bra ändå.

• cirkel

Hoho?

Förväntan: Vad knepigt att du bar får halv HP. Hur hade Pess det? Hoppas att blodtrycket bara var tillfälligt högt.

Meleah: Håller tummarna för att det ionte blir likadant igen.

Glad påsk på er! Imorgon åker vi ut till mina föräldrars stuga och träffar även mina syskon med respektive. Det blir kul!

• cirkel

Öz: Inget fel alls! Det är nog inte så många som känner det.

Fisk: Fy fasen vad ni får gå igenom mycket. KRAM på dig! Hoppas att allt är bra med Olivia nu!

Essi: Hoppas att Mio mår mycket bättre nu! Allergimedicin kan minska klådan för honom. Vi fick Tavegyl i flytande form till Emma när hennes hud var som värst, hon hade eksem på fötterna som hon låg och skavde mot lakanen.

Minna: Härligt att komma till lite värme! Fast påsken var ganksa varm och solig här också.

Hoppas att ni har haft en bra påsk!

Nu mpste jag väcka lillan och ge henne mat. Så himla dumt att inte kunna promenera med vagnen till dagis, då hade jag inte behövt väcka henne. Nåja, till hösten måste vi ha fått plats på det näsmaste dagiset iaf, då blir allt mycket lättare.

• cirkel

Maja: Härligt med sandlåda! Emma ska också få en, fast bara en mini för vi har inte så mycket gräsmatta. Hon älskar att greja i sand.

• cirkel

Grattis till vinsten, Maja! Vad roligt!

Minna: Wow, bankett, kul!

Labi: Oj, jag avundas INTE 40 grader... Tur att ni har pool! Vad roligt med en ny bästis som dessutom har en bästis till Adam!

Joffe: Vi har Trygg Hansa. Vilka idioter som vägrar försäkra Eddie! Tråkigt att Leon är så negativ innan han kommer till dagis. Han kanske har superkul där, fast han inte vill avslöja det?

Förväntan: Håller tummarna för ett bättre BT imorgon. Jag var också trött under graviditeten, det kanske blir så när man redan har ett barn? Har du kollat sköldkörteln?
    Jag får fortfarande äta medicin för den, ska boka tid hos VC för att kolla värdena igen.

Essi: Kan det vara så att L har gaser i magen? S har fortfarande det, men hon har inte lika ont nu när vi börjat med Sempers magdroppar. Började dessutom med Minifom idag efter råd från BVC. Gaserna stör henne när hon ska sova på dagen.
    Det dröjde ett tag innan jag kom på att hon hade så ont i magen.
    Hoppas att ni hittar nyckeln till L snart!

Naffe: Prata du med din BM. Hoppas att det blir som med Öz att du kommer att må mycket bättre denna ggn.

Sen en helt otrolig länk. Titta även om det är 7 minuter långt, man får sig en överraskning.

• cirkel

Fisk: Om du orkar får du gärna tala om vad det är för mat som du ska undvika. JAg tänkte försöka undvika en del för Sofia har massor av gaser i magen också...
    Skönt att det ni är på väg upp till ytan igen. Stackars lilla O som har så jobbigt. Kanske ett besök till hos akupunktören hjälper?

Maja: Ja, en sån sandlåda är det vi har tänkt oss. Hur mycket sand behövde ni till den?

Natti! Jag är supertrött för natten var inget vidare, massa mer amning mot vad det brukar vara.

Svar på tråden Minnas XI