• cirkel

Minnas XI

Betty, vad jobbigt med sjuklingar som avlöser varandra... Det blir itne mycket valuta för dagisavgiften..

Sen ett nödrop. Hur sjutton lär man Emma att sova?! Nu har hon fått som vana att vakna på natten också, T sa att det var säkert 2 timmar som hon var vaken i natt. Hon vaknade sen kl 6 och hon somnade vid 19.20. På dagis (men inte hemma) sover hon middag, men oftast max 1 tim. Det innebär att hon inte på långa vägar får ihop 13,5 timmars sömn, inte ens 12 timmar. Vad ska man göra?!

Hon blir ju gnällig eftersom hon är trött, men sova, NÄ det vill hon inte.

Imorse testade vi med att hon fick komma till vår säng med vällingen, men hon försökte inte ens somna.

I höstas och i början av jan sov hon gärna till 8-8.30 efter vällingen vilket var superbra! Men sen slutade hon med det...

• cirkel

Minna: Jasså, Öki sover inte mer?! Skönt att höra att det är fler småttingar som inte sover enligt "reglerna".

Jag vet itne riktigt vad som har tagit åt Emma, för hon brukade ju alltid sova hela nätter förut + sovmorgon och då fick hon ju 13 timmar. Nu har det nog bara varit 2 hela nätter denna veckan...

Öz: Spännande! Hoppas att det har satt igång av sig självt nu! Hoppas att det blir en fin förlossning!

• cirkel

Tack för alla kloka svar om sömnen! Proppens: Särskillt tack för inhoppet!

Oftast är ju Emma go och glad, men ibland otroligt gnällig och nej-sägande.
    Det är säkert så att Sofia påverkar och så är hon fortfarande snorig (4 veckor nu). Vi får hoppas att det vänder snart!

En kompis fick barn för ett tag sen, 5100 gram!

Sotaren kom idag, han var jättesnäll! Det stod att han skulle komma kl 10-13, vilket saboterade mina sömnplaner, så jag ringde honom lite efter kl 9. Då kom han med en gång så att jag kunde sova sen! Hemskt bussigt!
    Sen att Sofia gjorde sitt bästa för att sabotera min planer är en annan sak. FIck till sist sova ca 2 timmar iaf, så det var ju bra!

• cirkel

Betty: Jodå, vi tittade på och somnade framför melodifestivalen. Hann med juryröstningarna, sen vaknade jag kl 22.20 och så var det ngt annat på tv'n. Ooops! Vi fick kolla text-tv för att se vem som vann.
    Inte min favorit heller, men jag är glad att inte Snälla snälla vann iaf.

Jobbigt med sådana raseriutbrott... Emma skriker väldigt gällt så fort ngt går henne emot. En gång blev hon hysterisk när jag skulle sköta iordninggörandet inför kvällen. T gör oftast det. Då tog det rätt lång tid innan hon hade lugnat sig.

Betty: Du får rapportera om boken är bra, jag har planer på att köpa den.

Naffe: Grattis till fint KUB! Krya på dig!

• cirkel

Ja, det ska bli jättespännande att se vad Öz får för bebis! Nu borde den ha kommit iaf!

Rossy: Vi har ännu inte köpt ngn syskonvagn, men vi funderar på om det inte är roligast om de får sitta brevid varandra. Annars var vi inne på en P&T innan. Ska få testa en sån som en på T's jobb har.
    Annars var det ju en smart lösning som du har hittat.

Essi: Skönt att sista tabletten är tagen och att illamåendet är borta.
    "Ligger och föder i ett hörn" Gulligt!

Själv känner jag mig sjuk på kvällarna, febrig och svag, men mår bättre när morgonen kommer. Har en bihåleinflammation på G, men hoppas att det försvinner av sig självt. Tar massor av nässpray på den sidan.

Inatt sov Emma hela natten! Hurra! Men vaknade kl 6.05. En förbättring iaf!

• cirkel

Grattis till den lille killen, Öz!!!
    Hoppas att ni mår riktigt bra allihop!

• cirkel

Maja: Eländes elände! Hoppas, hoppas att Skalman hittar ett nytt och kanske tom bättre jobb innan augusti! Och lilla Viran som är så sjuk... Hon får krya på sig!

JJ: Härligt att allt är så mycket bättre nu och att du har kontroll!
    Jag har också tagit mig ut ur nymammaskalet och träffat folk (hemma hos oss) 2 dagar i rad. Och nästa måndag är det också inbokat.

Emma sov en hel natt igen, hurra! Men vaknar kl 6.05, piiip!
    Igår sov Sofia knapp ngt sammanhängande alls på dagen, men det har hon tagit igen med råge idag. Hon har i stort sett bara varit vaken nu på kvällen... Men nu ligger hon i sin säng.

Imorgon måste jag shoppa tröjor till Emma, hon börjar växa ur 80 nu.

Någon som vet hur Lindex överdragsbyxor är i storlekarna?
    Tänkte köpa ett par. Kan man köpa 86 eller kommer hon att drunkna i dem? (Hon är smal, skulle tippa på max 10,5 kg och ca 83 cm. )

• cirkel

Oj, vad Viran pratar långa haranger!
    Min har E också börjat med och hon bubblar på för fullt. Jag har hon inte sagt, men hur ska hon eg lära sig det när man säger "mamma kommer, mamma ska äta" och aldrig säger jag själv. När brukar de lära sig det?

Igår fick vi roliga paket på posten, varav ett innehöll 6 djurpussel med 2 bitar i varje pussel. Perfekt för Emma! Knopp-pusslen är ingen utmaning alls för henne längre. Dessvärre blir det ännu mer grejer som hon kan vispa ner på golvet och vägra plocka upp... Får plocka undan lite av de andra sakerna nu.

• cirkel

Kära Kun! Roligt att se dig igen, men tråkigt att du inte mår bra.
    KLART att du är en toppenmamma! Och det är lika bra att du vänjer dig med att det blir en del tv-tittande, för det blir det när lillan/lillen har tittat ut!
    Emma får se mycket mer på TV nu än innan.

Så jobbigt att mannen är bortrest. Jag kan säga att det är T som har tagit mest hand om E på kvällar, helgen och nätter när jag var gravid. Man ORKAR inte mycket när man har en stor mage, är gravidtrött och dessutom sjuk, så det så!
    Hoppas att PC gör susen snabbt!

Maja: Usch för öroninflammation... KAn man ha det utan att ha feber? Emma har ju varit snorig i 4½ vecka och hon drar sig lite i ena örat då och då. MEn det borde väl märkas tydligare?
    GRATTIS till KUB !

JOffe: Vad mysigt det lät med picknickkorgen! Och vilket bra tag Leon har om Eddie! Jag har bara låtit Emma hålla Sofia när hon har amningskudden runt sig.
    Hoppas att röntgen har gått bra idag!

Essi: Härligt med slemproppen! Då blir det lite spännande ändå! OCh kanske inte så lång väntan.

Vi vad på BVC idag och Sofia växer så det knakar. Snart spränger hon 4 kg.
    Passade på att handla lite gott också. Ska baka tårta till helgen och tänkte göra en med nougatfluff. Vet inte riktigt vad jag ska ha i det andra lagret.

Svar på tråden Minnas XI