• cirkel

Minnas XI

Grattis Maja till den kommande flickan! Kul att jag hade rätt.

Fisk: stackars er och lilla O... Skönt att hon mår bättre nu iaf. Kram!

Kun: Hoppas att det löser sig på ett bra sätt. Om du inte blir sjukskriven så hoppas jag att förskolan har förståelse iaf.

Här har det varit superväder igår och idag. Shortsväder!

Tyvärr ha Emma fått ögoninflammation... Är det torkning med saltvatten som gäller, ni som har erfarenhet? .-?

Intressant att läsa om bordskick! Vi har samma problem här och inte blir det lättare av att jag ibland måste gå ifrån bordet och amma... Vår nya taktik är att ge en varning och sen ta bort maten.
    Innan har vi gjort helt fel och gått med på att ge henne mat när hon inte är vid bordet men nu ska det bli andra bullar!
    Hon har haft en period (vet inte om den är över än) med att hälla ut glas och plaska med handen i det.

Glad valborg på er!
    Kram!

• cirkel

Tack för tipsen Maja! Går det fortare över om man torkar ofta?
    Emma är inget fan av torkande... Nu har äver T fått det på ena ögat.

Idag åker vi hem från svärföräldrarna. Igår hittade vi en brant rutchkana som Emma älskade. Hon åkte minst 20 ggr! Det var rolig klättring för att komma dit också.

Hoppas att ni har haft en mysig helg!

• cirkel

Naffe: tridt med dagiset. Hoppas att det dyker upp en annan plats innan hösten.

• cirkel

Hoho?! Vore roligt omdet blev liiite mer fart på tråden!

Förväntan: Oj, vill du ha båda barnen hemma heltid?! Vilken tuffing du är!

Jag tycker just nu att det är rätt jobbigt de dagar Emma inte är ngt alls på dagis. Särskillt kring lunchtid är det kaos och jag blir frustrerad.
    Det är rätt jobbigt när jag försöker få Sofia att somna och hon skriker för att hon är trött samtidigt som Emma skriker för att jag inte kan ägna mig åt henne eller att hon vill hjälpa till att vagna Sofia (vilket inte blir tillräckligt effektivt) samtidigt som jag försöker laga mat åt mig och Emma i tid. (idag var en sån dag)

Jag ska se om jag inte kan hitta några bättre rutiner som att komma ut tidigare på dagen så att Emma kan vara i sandlådan och jag kan få Sofia att somna utomhus i vagnen.

• cirkel

Joffe: vilken modig och duktig kille du har! Jag kan tänka mig att du satt med tårarna nära. Och vad glad Eddie är, wow vilket leende!

Dagen idag har gått både bra och dåligt. E fick vara hemma idag också och tyvärr visade det sig att ögonen inte är bra än. Jag hoppas innerligt att de är bra till på torsdag som är nästa dagisdag.
    Det blev ingen sömn för Emma idag så på kvällen var det hysteriska utbrott och gallskrikande. När T väl kom hem mycket senare än vanlig var hon enormt mammig.
    Är era små också mammiga nu eller har det med detnya syskonet att göra?

En annan fråga: Hur länge kan man eg ha halsont?! Jag har haft det sedan torsdag em... Brukar ju vara max 2 dagar, iaf för mig.

• cirkel

Grattis Edwin, Jonathan, Alexander och Mio!

Öz, vad roligt att se dig! Hur är livet som 2-barnsmamma? Har ni börjat komma in i ngn slags rutin?

Joffe: Åh, vad skönt att Leon gillar sitt dagis mer nu!

Jag har fortfarande ont i halsen. Så illa att jag är tvungen att ta värktablett på kvällen för att kunna sova igår och idag.
    Maja: Hur länge hade du ont?

Idag har jag varit och shoppat. Jag skulle ha tag på ngt att ha på mig på dopet, men jag hittade ingenting jag tyckte var snyggt, så det blev en del kläder till Emma och en solhatt till Sofia.
    Usch, jag kände mig hopplöst ful i provhytterna. Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra med mitt trista hår så nu åker det av nästa gång jag ska till frissan!

• cirkel

Åh, vad bra att bt var normalt igen, Förväntan! Det hade ju varit illa om det blev havandeskapsförgiftning.
    Syskonvagnen är kanon! JAg tycker att det är en fördel att inte syskonet kan nå den lilla som ligger och sover för annars skulle E nog göra allt för att väcka S.

• cirkel

Minna: Tack för tipset! Hmmm... Jaghar kännt mig lite varm/svettig då och då, men jag tror inte att jag har haft riktig feber. Jag tog tempen nu och hade ca 0,5 grader mer än jag brukar. Jag får ringa sjukvårdsupplysningen och fråga. Det går ju aldrig över!

Inatt hade jag grus i ögonen och tänkte "NÄE, inte ögoninflammation också!". Jag vet inte om jag har fått det, har inte sett ngt var i ögonen än. Jag är så trött på att familjen är sjuk nu.

Nästa söndag är det dop och innan dess kommer min syster hem från Australien (hon bor där) så då vill jag att vi är friska!

• cirkel

Minna: På dagarna är halsen hyfsat bra, men på kvällen gör det superont och då drar man sig för att svälja. Ibland är det bara ena sidan av halsen som gör ont.
    På sjukvårdsrådgivningen sa hon att jag skulle vänta en vecka (!) till om jag inte får riktigt feber, innan jag söker hjälp. Låter länge tycker jag...

Maja: Japp, en BT. Superlättkörd! Bra pris ja, de går åt som smör på blocket och ofta ligger de runt 3000 kr där.

• cirkel

Joffe: Hur länge satt ditt halsonda i? (så jag vet vad jag har att vänta mig.)
    Tråkigt att behöva ta sig in till Gbg i ösregn när det inte gav ngt...

Jo, det blir väl inte så hiskeliga kombinationer av pojkkläder kanske. Värre kanske om pojken har en syster och vill låna kläder!

Just nu är jag sur på dagis... Jag ska vara med i en föräldragrupp på BVC för att lära känna folk eftersom vi är ganska nyinflyttade. det är till en början 3 ggr babymassage som börjar kl 13.30. Emma slutar dagis kl 14 så jag frågade om hon kan vara kvar max 1 tim. Det gick inte. Det verkade dock som att de inte fattade att det var BVC som anordnade babymassagen så jag hoppas att de ändrar sig.

• cirkel

Hej Meleah! Hur mår du?

Emma har fått ögoninfl igen. Sofia har också det och jag har en light-version. Jag hittade på FL att det ska vara bra att skära lök och att badda med varmt kamomillthe. Jag har gjort det på mig själv men får väl försöka göra det på E & S också. På torsdag kommer min syster som bor i Australien, då vill jag ju att vi är friska och itne smittar ner dem.Ska jag ringa VC tycker ni?

Sen vill jag gärna ha tips. Vi har världens utbrott morgon och kväll när det är blöj & klädbyte. E blir rätt hysterisk. Vet itne vad jag ska göra för det är nästan omöjligt att få på en blöja.

• cirkel

Minna: Nä, tyvärr... Hade det idag, men den var inte heller lätt att få på en sprattlande Emma... Försöker få henne att ta på den själv, men det funkade inte imorse. Byxor kan hon ta på själv, utom att dra upp dem över rumpan.

Förväntan: Det är inte så ofta hon kommer hem. Senast var till vårat bröllop för 4 år sedan. Har ni haft en bra helg hela familjen nu när C har kommit hem?

Naffe: Åh, vad kul med bröllop!!! Du får gärna berätta lite mer!

• cirkel

Grattis Melvin!

Maja: Aha, så Viran fick också tillbaka sin infl... Trist! Jag kör mer up&go, hon står upp/springer runt och när jag har henne i knät vid blöjbyte sprattlar hon med benen och skriker... Men ikväll slapp vi utbrott!

Hej Pess! Läste att ni ska flytta, kul! Berätta om nya lgh!

Sofia ska få sin 1:a spruta imorgon, tyvärr måste nog E stanna hemma från dagis pga ögonen. Får se om det har kommit ngt klet inatt sen.

Natti! Är supertrött nu...

• cirkel

Maja: Usch vad kämpigt med klåda. Jag hade ngn oförklarlig klåda på kroppen en gång, (när jag inte var gravid) jag kliade så att jag fick blåmärken, inte kul alls.

Man ska iaf inte ha kortison när man solar, vet inte om det påverkar om man använder det innan.

Maja, blev du osams med E eller Skalis? Väldigt tråkigt vilket som...

Minna: Åh, vad roligt att höra att Öki har utvecklats massor och att det förhoppningvis kommer ngt gott av utbrotten.
    Emma har lugnat sig nu och de senaste mornar och kvällar har det funkat fint!

Förväntan: Vad var det som hände förra förlossningen? Tråkigt att du ska behöva vara orolig. Kram!

Betty: Hoppas att du har fått vila ut lite!
    Jag läste "Inte enklare än så" av Kajsa Ingemarsson och blev lite skraj måste jag säga. Livet som heltidsarbetandesmåbarnsförälder är verkligen inte lätt!

• cirkel

SS: Vad kul att se dig! Asch, så hon vill fortfarande inte äta ngt annat?! En liten envising som vet vad hon vill!

Joffe: Så spännande med din kompis! Vore ju kul om hon kom med i tv.

Idag har vi haft dop! Emma skötte sig galant i kyrkan och Sofia oxå, fram till slutet då hon blev hungrig och skrek.

Svar på tråden Minnas XI