• cirkel

Minnas XI

BF-listan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: 2/4 tjej
    Öz:2/4
    Kun: 12/6
    Förväntan:2/7
    Rossy: 14/7 kille
    Serendipity: 17/7 tjej
    Meleah: 25/7 kille
    Nafrung: 20/9
    Maja under eken: 25/9

• cirkel

Hej på er!
    Skönt att det har blivit lite fart här igen!

JJ: Härligt att höra att du kan gå utan kryckor hemma!

Joffe: Oj, redan ensam med barnen! På måndag blir det min tur...

Idag har jag varit på barnmässan utan barn. Sofia fick mjölk ur nappflaska, funkar utan problem!

Soffan nerspydd, får undsätta T...

• cirkel

MAja: Ajdå, illa med svamp. Tror att jag har fått lite oxå, kliar djävulskt ibland.

Mina: Vad härligt med en barnfri hemmakväll! Och restaurangbesök.

• cirkel

Åh, vad söt Öki är med sitt alldeles för stora förkläde och vilken gullig pappa-son-bild på Mio!
    Emma har också en sån pall, men den huserar i badrummet. Idag blev jag för övrigt väldigt arg på Emma: Jag på toa och E på pallen framför tvättstället. Hon sätter på kranen för fullt och jag ber henne stänga av, typ 10 ggr. Hon lyssnar överhuvud taget inte utan fortsätter att plaska för fullt. Till sist tappar jag tålamodet och lyfter snabbt ner henne och säger åt henne argt.
    Jag vill ju inte vara arg på henne, men vad ska man göra för att hon ska lyssna?!

Hennes favoritord är NÄE! och hon lyssnar inte alls när vi säger nej eller ber henne att sluta med något. Vad ska man göra utan att bli tokig på kuppen?

Imorgon är som sagt var vår första dag ensamma hemma... Jag undrar hur det ska gå.
    Någon som har några trick att lära ut?

• cirkel

Naffe: Har du testat med mineralvatten eller yogurt mot halsbrännan? Jag tycker att det hjälpte en del.

• cirkel

Joffe: Oj, 2200?!?! För att klippa en katt?!
    Jag har nog sluppit eftervärkar, tror jag. Det gjorde ont i samband med amning, men det var väl bara livmodern som drog ihop sig. JAg bad att få tabletter första natten på BB, men behövde aldrig ta dem. När jag frågade om eftervärkar dagen därpå så sa hon att om de inte hade kommit redan så blir det inga heller.
    Däremot hade jag lite ont i magen häromnatten, men jag vet inte vad det var.

Hoppas att dina värkar slutar snart!

Förväntan: Tufft med skiddebut redan! I slalombacken alltså?! Jag vet att jag började åka längd när jag var 2 år.

Essi: kul med datumet, har glömt säga det! Hoppas att tjejen håller sig inne tills dess, så du slipper värkar även om jag har läst att du gärna vill få ut henne nu! Trist med dåligt bredband. Och nu är ju FL segt oxå...

Nu ska T montera bort öppningsspakarna på kylen och frysen, så får vi ett problem mindre att bråka om.

Emma sov inte länge i morse och ville inte somna om så jag var helt slut och grät på em innan T kom hem... Sen fick jag sova en timma!
    Annars har dagen gått hyfsat bra, inga utbrott från varken mig eller E.

Minna, vad tråkigt med lunginflammation! Hoppas att den går över snabbare än vad den gör på vuxna. Skönt att veta orsaken till febern iaf.

Emma har djup hosta och är superrinnig i näsan nu. Hon har varit förkyld ända sen 14/2. Idag har jag också fått rinnig näsa och hostan har blivit djupare.

• cirkel

IDag var T hemma, tack och lov! Dagis har stängt för studiedag, det passar de alltid på att göra de dagar då 15-timmarsbanren skulle varit på dagis...
    Natten var ingen höjdare, BVC trodde det berodde på tillväxtfas, så förhoppningsvis blir nästa natt bättre igen.

Sofia vägde nu 3550g (3380g för en vecka sen) och hade växt en cm sen födseln.

JJ & Joffe. Uj vad hemskt med nattskräck! Stackars småttingar... Hoppas att det går över snart!

Minna: TUR att det "bara" är 3 dagarskur! Att de inte kan göra pencillin som smakar gott för de små...

• cirkel

Minna: Här är det bara för T som E oftast gapar villigt och låter sig borstas på. Vi kör med att hon ska säga Aaaaaa och Iiiii för att vi ska komma åt. Det kanske gör det lite roligare?

• cirkel

Jag skickade tillbaka gardintyg till Ellos som jag hade fått 40% rabatt på och ringde för att höra om jag kan få rabatt på ngt annat som jag beställde samtidigt, men se det gick inte. Tror jag ska avbeställa gardinerna som inte kommer förrän i maj och så beställa dem igen med rabatt på.

Svar på tråden Minnas XI