Minnas XI
Tack Seren! Du är ju som en uppslagsbok ju!
Tack Seren! Du är ju som en uppslagsbok ju!
Aha, det är därför!
Joffe: Undrar om inte sprutan ingår automatiskt för våra små nu. Jag kommenterade ngn vaccination för BVC-sköterskan som inte fanns då E var liten, måste ha varit den.
Proppen: Fy vad hemskt att förlora ett barn så!!!
Stackars dem! Tur att de iaf hade ett till barn.
Nu har Sofia fått sitt första bad och hon stornjöt! Det var skillnad mot E's 1:a, hon skrek, men det var vårat fel. Det blev ett litet förhastat beslut att bada henne då och vi var stressade och illa förberedda.
Joffe: MUMS med havreflarn!
Bra att det går bra att vara själv!
Vad tycker Leon om Eddie? Får han några tjuvnyp?
Emma har blivit mer hårdhänt med Sofia och ibland är hon helt omöjlig och gör saker hon inte får. Först tittar hon på oss för att kolla att vi ser och kollar in vår reaktion... Jag skulle gärna vilja ha fler dagistimmar till Emma, som de får i Sthlm.
Ibland undrar jag hur man ska lyckas uppfostra dem... Känns så hopplöst när E inte lyssnar alls.
SS: Vad kul att se dig! Hur funkar det med dagis och maten för Freja nu? Tack för grattis!
Emma är också väldigt duktig på att hjälpa till och göra som vi säger, när hon vill.
Hjälpa är ett nyckelord för henne. Då kan man ofta få henne att göra saker som hon först inte vill göra.
Rossy: Låter härligt! Blev det mycket bad?
Emma har stl 80-86 nu.
Det blir intressant att se när/om Sofia växer ikapp Emma för hon var 2 cm längre när hon föddes.
Sofia har sovit mest hela dagen idag, det beror väl på förkylningen. Hon har så hemskt skrällig hosta, men som väl är hostar hon inte så mycket.
Öz: Oj, vad spännande! Hoppas att det går smidigt med igångsättningen! Och säg åt BM att lyssna på dig om du ber dem sänka droppet. Jag fick verkligen vädja för att de skulle göra det... Jag flämtade "sänk" i varje andetag tills hon gjorde det.
Jag hade ingen riktig paus mellan värkarna då, men hon verkade inte tro mig.
Vad är det med din pappa? *glömsk*
Hur mår du nu med deppen? Hur känns det inför igångsättningen?
Många frågor, svara på dem du vill.
Rossy: Ja, det är allt tur för barnen att de är charmiga och glada också, annars hade det varit svårt!
Emma fick förresten världens bula i pannan idag när vi hade dragkamp om liggdelen till vagnen.
Det känns hemskt! Jag vet inte riktigt vad som hände men plötsligt slog hon pannan i en dörrkarm.
Öz: Toppenbra! Då går det säkert finfint med igångsättningen! På mig hände det inget första dagen, fast jag fick värkar, men nästa morgon var jag ändå 3 cm öppen och 4 timmar senare var hon ute!
Ja, jag skulle också vilja att ngn hittade den ultimata frisyren åt mig. Jag är fortfarande vilsen och sörjer mina lockar som jag hade innan jag blev gravid... Imorgon ska jag iaf till frissan, längtar supermycket efter att bli av med massor av hår!
Pess: Jag har heller ingen aning om hur det funkar... Berätta när du får reda på svaret!
Mina: Underbart att Öki mår så mycket bättre!
JOffe: Precis! Jag har också jättedåligt samvete när jag har rutit åt Emma. Och det är ignorerandet som gör en tokig.
Hittills tycker jag att Emma och Sofia är rätt lika i sättet, efter vad jag kommer ihåg... Hoppas bara att Sofia blir bättre på att somna än vad Emma har varit/är.
Nu har vi varit ute och sskottat snö och gjort en snögubbe.
Det har nog kommit en dm snö här!
grattis Fisk i efterskott! Låter härligt att ni kan njuta, det behövs ju verkligen. Hoppas att Olivia blir bättre snabbt!
Essi: Ajajaj, jag lider med dig!
Bamsekram och måbramedicin. Men nu är det inte mycket kvar på pc-kuren väl? Även om det känns oändligt när man mår så dåligt... Sa de ngt om hur länge du kan må illa av pencillinet?
Förväntan: Aha, midsommarbebisarna ploppar ut nu.
Jag är också en midsommarbebis.
Roligt att du har bra kollegor och trivs med jobbet! Hur känns det inför din egen förlossning nu när du jobbar med det?
Maja: Ja, byxor är lurigt... De enda byxorna jag har varit helnöjd med var ett par svarta "finbyxor" från HM som jag köpte förra grav. De kanar aldrig ner, inga muddar eller annat tjafs utan bara en hög mage med reglerbar resår.
Joffe: hua för att amma ute i kylan. Hoppas att brösten klarar sig bra från stockning.
Sofia vill ofta äta varannan timma, trots att jag försöker "uppfostra" henne.
Och när jag vill sova ppå dagen innan Emma kommer hem vill INTE Sofia det.
Idag vägde hon 3765 och var 55 cm, så hon växer så det knakar. Skönta tt hon ökar bra trors hostan. Hostan satt inte nere i lungorna heller, det var skönt att höra.
Meleah: grattis till att du fick din vilja igenom! Skönt!
Känns ju extra bra när man har lyckats genomföra ett samtal som man har bävat för.