• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • maja under eken

asch då! Men den blev väl lika god iaf. Tror jag säkert!

SPA!! underbar present! Vad ska du ta f behandling?

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Maja: vet inte än... Det lär väl dröja några månader innan vi använder presentkortet. Barnvakt ingår! Massage är väl det som ligger närmast till.

Hur är det med stämbanden nu? Jobbigt att vara hes!

• maja under eken

tror d e lite bättre... har inte sagt nåt på ett tag...

åå, d var f er båda o så barnfritt. lovely!!!

• Rossy

Tja!
    Jag blir tokig!!! Tim är sjuk igen! Han hade feber i helgen men det gick över på söndagen och igår var han feberfri.
    Idag när vi klär oss för att åka till dagis så kaskadkräks han rätt ut! Sedan fortsätter det med två kräkningar till innan klockan blivit nio. Och vi blir hemma idag igen. Nu börjar jag nästan bli lite orolig om han är allvarligt sjuk...
    Varifrån får man kräksjuka när man varit inne hela tre dagar och bara träffat friska föräldrar??

Annars kan jag säga att det var jätteroligt med "dejten" på förlossningen igår. Inte minst att träffa Essi som jag inte träffat på länge . Även om det kanske var mindre kul för henne med onda värkar och sedan bli hemskickad.
    Sedan har ju faktiskt jag aldrig varit på förlossningen. Tim blev ju ett "planerat" snitt när man upptäckte att moderkakan låg ivägen. Så det var bara spännande och kul att följa med. Även om jag hade hoppas på att vara mer till hjälp och fått träffa lilla tjejen igår .
    Men, HUR KÄNNS DET idag, Essi? Såg att medikamenten fungerade lite trots allt. Bra.
    Jag hoppas verkligen inte att jag drog med någon magbakterie till dig nu. Det vore ju bara höjden för dig. Jag känner mig iofs frisk, men man vet ju aldrig.

• Özlem

Oj vilken natt essi o rossy.
    Essi:Skulle de inte göra ks?
    Snart e det dags för dig o lilltjejen att mötas.

Rossy:Usch så trist att T e sjuk igen.Förstår din oro.
    M e oxå överdrivet sjuk.

• maja under eken

Men Rossy vad trist!

Jag tror du släpade m dig ett par bacillusker hem inatt, lr om nån av er varit i affären lr nåt. Tydligen kan man få vinterkräksjukan hur många gånger som helst, man blir bara immun mot just den man haft...

Hoppas han snart e frisk.

• Essi73

Hejje!

Maja ja det är jätte nice att svärmor kommer, hon är minst lika glad och salig själv. Hon stannar i 10dgr sen får jag komma på ett sätt att behålla henne längre Nävars, 10dgr stannar hon, kommer att vra en välbehövlig och högst välkommen hjälp. Kul också att hon får följa Lillfisan fårn allra förstaste början.

Cirkel oååh presentkort på spa... drömmer mig bort. Vilken härlig present! Ja du vintern, så ser det ut här. Vitt vitt vitt och mer eländes vitt även om vitt är fint. Men det doftade så ljuvligt av vår innan detta vita kom. Bajs.

Rossy men vad säger du?? Timpan fått magsjuka och det igen?? Naaaaaaj!!!! Ang smittorisken så tror jag inte att vi behöver oroa oss, det som smittar är ju de dropparna av kräks, däri ligger bacilluskerna så jag är nästintill säker på att det inte är någon fara. Och helt ärligt, skulle jag åka på det igen så.. tja, en grej mer eller mindre i reportoaren nu bejb spelar ingen roll! Helt sant alltså. Hoppas han kryar på sig snabbt, nu, idag, NUUUU!! Killen shit vad han råkar ut för Årets VKS är ju extrem, inkubationstiden varierar också. Minns inte riktigt vad det stod i tråden Seren startade. Skall kolla. Upp till 30-34 timmar. www.familjeliv.se/Forum-5-95/m41353770.html
    Ang värkarna så tja ja det känns bättre idag, inga värkar bara sd:ar

Öz jo det blir KS oavsett. Om förlossningen startar så måste jag in i tid så att de kan snitta

• Joffe

Halloj!

Passar på att skriva nu när Leon terrar sin mormor som är ledig från sitt jobb

Fy för denna magsjuka den går verkligen överallt och den verkar hänga i länge och sen när man tror att de är friska så kommer den tillbaka.

Essi, måste ju vara urjobbigt med alla dessa pinvärkar Nu är det i alla fall sista tisdagen utan lillan och jag måste säga att Rossy verkar vara en bra tjej att ha till hands

Maja, fröken måste känt sig hedrad när hon får sådan respons, inte sjutton skulle någon gråta om jag slutade
    Hoppas dina stämband snart återhämtar sig.

Cirkel, skit med flufffet men det är ju i övrigt ganska dåligt med fluff i tråden och tom din tårta drabbas

I går hälsade vi på på förskolan där L ska börja, det ska nog bli bra, jag tycker dock att det är lite väl många små, de är 12 st mellan 1-2 år sen är det några 3 åringar + ett par större. När nästa avd öppnas så ska de tydligen dela upp lite mera då det är större barn som kommer gå där.
    Fick också en lapp om hans kommande inskolning och det blir redan på måndag, de har verkligen framförhållning men men.
    Ska skolas in under 2 veckor och jag håller tummarna för att Eddie tajmar sin sovning och att vädret är bra så han kan vara ute, det hade ju varit kanon om jag slapp ta in honom under den stund vi är där.
    Tanken är att L ska vara där mån,ons & torsdagar 9-14.

Öz, hur går det med namn?

• maja under eken

Ja, OJ va många små! Låter lite trist f dom 2 som e störst, hoppas dom ser t så att dom har bra m stimulering. När öppnar dom den andra avdelningen? När kommer Leon att börja dagis? Ska han skolas in långt före han börjar?

Mina stämband e inte f fagra, pratade m Skalman nyss. Tror jag ska gå o sova en stund, d e långtråkigt här hemma o jag orkar inte städa lr nåt annat kreativt, har tvättat ett par maskiner iaf.

Oxå nyfis på namn!!!

• Rossy

Du ska nog helt låta bli att prata, Maja, och låta stämbanden vila. Låter jobbigt, det där.

Nu har jag läst Serens kräktråd (efter T kräkts ner hela köket och dusch av oss båda på det) och det verkar tamejtusan som att det inte går att värja sig mot den där sjukdomen. Inte ens om man tvättar nerspydda kläder i 60 grader så dör den rackarns viruset. Viruset överlever allt! Och det är väl inte omöjligt att Tim på något sätt blivit smittad. Stackars pojke, det känns som han varit mer sjuk än frisk de senaste fyra-fem månaderna .

Det är faktiskt lite tröst att höra att det inte bara är Tim. Inte för att jag önskar Öz´s och andras barn sjukdomar men det lugnar mig att höra att fler är sjuka mycket.

Joffe, hoppas inskolningen går bra och att Eddie sover gott då. Jag kan förstå att det blir mycket att hålla reda på under två veckors inskolning. Dessutom kanske det är mindre roligt att ta in ett spädbarn till småbarnsavdelning nu när vi vet hur mycket bakterie- och virusskit som florar där.

Och nu hör jag diarréen landa i T´s blöja..... inte bara kräks alltså...Life´s wonderful!

Svar på tråden Minnas XI