• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Minna72

Tcak! Och kul med de olika talangerna barnen har. Öki pratar en hel del men jag har aldrig hört honom sjunga...

Aetti 26 mars 2007
  • Rossy

STORT GRATTIS TILL TRÅDENS FÖRSTA 2-ÅRING! HURRA!!

Tänk vad roligt det är med presenter. Från att pappret och snöret varit roligast till att sakerna inuti faktiskt blivit spännande. Hoppas han får en strålande födelsedag idag.
    Hoppas också att progesteronet får igång din mens och att du "råkar" bli gravid så småning om. Även om din make (just nu) inte vill. Jag tror att när man står inför faktum att man faktiskt är gravid så inser man att faktiskt lika gärna kan ha två barn som ett. P var faktiskt inte heller heltänd på syskon, han kunde gott stannat vid ett barn sa han. Men vi skulle provat FET om inte jag blivit spontangravid nu. Men enbart för att jag hade så bra syskonargument när vi pratade om det. Nu är dock P helt med på att bli tvåbarnsfar och ser också fram emot det . Självklart hade jag också avstått från syskon om jag varit i din situation där M inte känt sig tiptop mentalt. Men den dag han mår bättre så finns ju alla möjligheter att utöka familjen . Så det jag egentligen försöker säga är att jag förstår att du inte helt lagt ner tanken på att bli med barn.

Underbar sång att ligga och lyssna till, Maja . Kärleken flödar verkligen över när man "tjuvlyssnar" på de små älsklingarna.
    Den enda sång som sjungs här, om man nu kan kalla det sjunga, är "Bä, bä, bä, bä" och sedan kommer lite "lullulllulllull!

Joffe, vad jobbigt att det inte lyckades med undersökningen och att ni måste träffa ytterligare en doktor.
    Hur allvarligt misstänker man att det är med E´s hörsel?

Men Naffe, hur kul är det med villa egentligen?? Jag ska INTE låta P läsa dina inlägg för då kommer jag aldrig till hus.
    Jag hoppas ni får bukt på kattkiss och myrstigar snabbt!

Oj, vilken lång sömn M tog! Men härligt att få lite vuxentid på kvällen.

• Mamsen68
    Rossy skrev 2009-03-26 13:20:11 följande:
    STORT GRATTIS TILL TRÅDENS FÖRSTA 2-ÅRING! HURRA!! 
    Räknas inte jag?Rossy Björn blev 2 år för en månad sen

Grattis iaf till Öki på " årsdagen
  • Rossy
    Mamsen68 skrev 2009-03-26 13:30:33 följande:
    Räknas inte jag?Rossy Björn blev 2 år för en månad senGrattis iaf till Öki på " årsdagen
    Nämen förlåt!! Björn är ju såklart först ut!!
    Lovar, ska inte glömma bort det igen.
  • Rossy

Naffe, nu lästa jag om att du undrade när vi andra kände av sparkar. Jag har också moderkakan i framvägg och jag kände första "fladdren" i v 16. Innan dess kände jag mig också närmast "ogravid". Vänta några veckor så ska du se att du får alla tecken du behöver .

Joffe, var köpte du kläderna från Petsson & Findus-serien? Lät så fint med färgglatt så jag vill också ha!

• Essi73

Hipp hipp hurra hurra hurraaaaa hurraaa för Öki som fyller 2 år idag! Ja må han leva uti hundrade år Jag kan inte få in det i skallen att de blir 2 år i år, kalla det för förnekelse!
    Sen vet jag Minna eftersom du ju har skrivit det i tråden att du har förlikat dig med att det ev inte blir syskon, samtidigt förstår jag om tanken ändå på promillesnivå ändå finns kvar. Hur som helst, strålande att du får prog. för att kicka igång systemet!

Naffe myror... även vi hade dem första månaderna här. Myrr myrr myrr blev vår grej samtiigt med kliniskt rent där de hade sitt spår in så att säga, minsta lilla matresten kallade in myrorna igen. Förra året förskonades vi.

Här har vi just kommit hem från inskrivningen inför snittet på måndag. Nu ÄR det verkligt verkligt, det blir ingen vaginal fl hur det än vrids och vänds på. Eller ja det blir väl det om jag öppnar mig i raketfart och sånt ovanligt Hade jävulska värkar i natt, stod i duschen med både Alvedon och Bricanyl i kroppen, gråtandes över smärtorna. Jagade upp J som klockade, 1½ minut mellan värkarna men av erfarenhet nu, luttrad liksom *s*, så höll jag mig lugn och efter 1 timme i duschen avtog de för att 2½ timme senare vara nere på 10 minuter och sen försvann de helt. Så jag kan lugnt säga att jag ser fram emot måndag och inte ser fram emot de kommnde nätterna.

• Minna72

Tack alla söta! Både för Öki-grattis och omtanke vad gäller promillehoppspontangraviditeter   Det roligaste idag blir att följa med Öki till farmor och farfar där vår födelsedagspresent står i vardagsrummet och väntar.

Joffe, förlåt, glömde att kommentera det om hörseln! Förstår att du känner oro men tror nog att det ändå handlar om att de inte lyckats mäta hörseln, och inte att det är nåt fel på hörseln i sig. Men OM det skulle visa sig vara en hörselskada så är det kanon att man vet det redan nu. Det finns massor man kan göra och ju tidigare man startar utredning etc, desto bättre.

Essi, trodde nästan att du var inne och födde idag när din FL-plupp var röd. Förstår att det är pest och pina att ha sådana värkar som mynnar ut i ingenting. Men håll uuuuuut, snart är din lilla Mimmilina ute!

Aetti 26 mars 2007
  • labilina

hej!

ett jättegrattis till öki! hipp hipp hurrrrraaaah!!

adam är oxå strax två år och busigare än busigast. frukostgröten fick skrapas upp från golvet inte mindre än två gånger idag (en stund efter att han han vispat med första skålen fick mamma telefon och där rök hennes med) och sen ha det bara rullat på hela dagen. men golvet är numera rent

essi, spääääännande dagar! håll ut!

puss på er sötisar!

• maja under eken

Bamsegrattis till trådens hederskille!!!! Hipp hipp hurra på Ökis födelseda!!!

Ska bli så spännande o höra vad han får i present av er. Jag gissar på trehjuling! Eller en stor tramptraktor.. Blir d glass lr tårta t fikat?

Vilken smart lösning att du får Progesteron! Att jag inte tänkte på d, d fick ju min kompis när hennes mens strulade. En månad senare bakade hon en Ludwig.

Vad jag hoppas på f din del e du ju väl medveten om, orsaken t M's rädsla oxå. Kommer finnas här o stöta o blöta tankar m t leda vännen!

Jsg missade oxå o kommentera hörseltestet. Sorry! Vad tokigt att alla missade d samtidigt. Jag har tänkt rätt mkt på d där testet, vilken oro d måste skapa. Nu får dom tusan leta fram bästa grejorna! Märkligt att dom inte hade d idag, de såg väl på historiken hur svårmätt han e! Då skickar man väl er t rätt ställe m en gång, herregud.

Usch Essi f alla dessa nätter m värkar. När du ändå ska ha KS kan du väl få slippa värkarna. Du verkar ju få värkar när du vilar, kan du inte ta den där fönsterputsningen de nätter som e kvar??{#lang_emotions_wink}

Hej Labi, roligt m så busig o påhittig kille!! Kul o se dig, grötig lr inte!

kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • Essi73

Och så håller jag tummarna i massor för att det är en envis vaxpropp som ställer till Eddies hörseltester! Fy så frustrerande att inte veta och att behöva åka sjukhus och län runt för att få till det hela Joffe. Det tycks som om att kajka runt på det viset nu är din last. Mon Diiieeeu!!

Svar på tråden Minnas XI