• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Joffe

Maja, precis så tänkte jag, det måste ju vara urtrist för en ensam 6 åring.
    Den nya avd öppnar efter semstern, kan tänka mig att inskol börjar v32 då de öppnar från sommarstängt igen.
    Leon kommer å börja direkt, han skulle egentligen redan ha börjat då hn fick plats ifrån 3 mars men jag sköt upp det ett tag pga alla sjukdomar.

Blöja på huvudet kanske är nått för Tim?
    DSC02053.JPG

Eddie har börjat le mot mig i dag {#lang_emotions_heart}

• Kun

Förlåt men jag har glömt att tacka alla fina för er kloka respons ang mitt "ångestinlägg" för ett tag sedan, Tack!!!
    Nu känns det lite bättre och jag försöker tänka på att "inte tänka så mycket" om ni förstår vad jag menar

Essi, spännande! Men tycker också lite synd om dig ...
    Rossy hon är fin hon!
    Ja och du med förstås

Hemma och Vab:ar på riktigt för första gången, killen har feber

Annars är allt bra, solen skiner och jag blir bara större och större, ska på yoga ikväll - sköööönt!

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Kun

Söt leon!!!!

• Rossy

Någon som kan påminna mig om att TITTA i blöjan innan jag lägger barnet på rygg för att byta den. Diarré över hela ryggen! Ni vill inte veta hur det luktar hemma hos oss nu .
    Nu ska jag sluta att vara äcklig och sluta prata sjukdomar.

Fiiiiin bild på L! Jag tror jag ska "blöja in" hela Tim, inte bara huvudet .
    Härligt med ett första leende. Vad mysigt det låter .

• Kun
    Rossy skrev 2009-03-24 14:25:55 följande:
    Någon som kan påminna mig om att TITTA i blöjan innan jag lägger barnet på rygg för att byta den. Diarré över hela ryggen! Ni vill inte veta hur det luktar hemma hos oss nu . Nu ska jag sluta att vara äcklig och sluta prata sjukdomar.Fiiiiin bild på L! Jag tror jag ska "blöja in" hela Tim, inte bara huvudet .Härligt med ett första leende. Vad mysigt det låter .
    ojojoj Hoppas T blir piggelin snart, jobbigt med magsjuka
  • Rossy

Hej Kun! Länge sedan vi var inne samtidigt . Menar du att du aldrig vabat tidigare?? Lyllos! Glöm inte att anmäla till fk idag då, det är lätt gjort om du frågar mig som numera är en van mammavabbare.
    Men stackars M som har feber, krya på honom .

• Kun

Tack för at du påminde mig,  men jag var faktiskt så duktig att jag gjorde det redan på söndagkväll på fkassans hemsida med e-leg (himla smidigt! )
    Ska inte du skola om dig till Barnmorska förresten?

• Kun

Någon som vet om det finns barn-Ipren?
    Läste någonstans att man ska varva alvedon och ipren för att få ner febern...
    Någon som testat detta?

• Essi73

Hehe himla kul bild på Leon! Tänk vad roligt det skall vara att trä på dem en blöja på skallen, jag gör det än med Boll och vi båda kiknar av skratt
    Naaaw har du börjat få de tandlösa leenden?? Gaah jag måste få föda NU, jag vill också få dem. Förresten Joffe tack för den fina sms-bilden igår!

Rossy ja nej det går inte att värja sig mot VKS:en i år, den är verkligen horribel. Det enda som hjälper men som folk tydligen inte hajar är att hålla sig hemma, eller den smittade hemma i god tid. Seren la in statistik där i tråden också, 2009 är ett mörkt år. Och den.. ehm, pikanta doften av bajset tar kål på vem som helst. Jag lider med er idg bejb, massa himla kramar!!

Kun söt du är! Men nej, tyck inte synd om mig, de här värkarna är jag van vid Du kan få tycka att det är frustrerande ihop med mig För det är bara det det är. Vad bra att vi fick dig på andra tankar, eller hjälpte dig att komma på andra tankar. Tänkte på dig i lördags, J jobbade 7-19, min mage var en enda stor sammandragning och jag var inte happy-käcka-mamma för FEM öre. Boll fick roa sig bäst han kunde och det var HAN som fick ha tålamod med mig. Så det så.

• Essi73

BarnIpren finns på Apoteket. Rätt hygglig smak om vi frågar Boll {#lang_emotions_tongue_out} Men oj missade jag det, är Buddha också sjuk? Åååawwrgh men vad faaahn nu får det bli VÅR. Så himla tröttsamt med alla dessa sjukor barnen får. Som Rossy berättade igår, att vi får räkna med allt detta tills de är 3 år *Sticker ner huvudet i sanden och låtsas att det inte stämmer*.

Svar på tråden Minnas XI