• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Kun

okej då Essi, jag frustrerar väl ihop med dig istället

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Essi73
    Kun skrev 2009-03-24 14:48:43 följande:
    okej då Essi, jag frustrerar väl ihop med dig istället
    Toppen bejb!! Du kan till och med fräsa åt din karl (göres dock endast i nödfall) och när han frågar varför du gjorde så så förklarar du helt enkelt "Jag är frustrerad med Essi" i lagom väsande ton. Skyll på mig
  • Essi73

Ha ha ha så mycket för våren, det snöstormar här nu!

• Kun

Nu vaknade min sjuka kille

Vi ses
    Ha det gott så länge!

• Kun
    Kun skrev 2009-03-24 14:53:42 följande:
    Nu vaknade min sjuka kille Vi ses Ha det gott så länge!
    sjuka lät knäppt, kanske sjuke låter bättre
  • Pess

Rossy, samma tankar har jag haft om L idag. Hon är blek och svart under ögonen. Har gått från att sova en gång/dag till MINST 2 den senaste tiden. Hon har varit konstant förkyld i två månader. Äter inget. Kräks enstaka kaskader med någon veckas mellanrum (alltså inte en rejäl kräksjuka som jag nog hellre skulle föredragit eftersom man då VET att det är just det, men hur ska man tolka singelkräkningar?)

En trött och hängig tjej och det där hemska C-ordet har fastnat i hjärnan idag. Men å andra sidan har allt börjat sedan dagistaten i januari och hur pigg är man av konstanta förkylningsvirus. Men de där kräkningarna är ett orosmoment tycker jag.

Krya på din lille T

• Rossy
    Pess skrev 2009-03-24 15:09:39 följande:
    Rossy, samma tankar har jag haft om L idag. Hon är blek och svart under ögonen. Har gått från att sova en gång/dag till MINST 2 den senaste tiden. Hon har varit konstant förkyld i två månader. Äter inget. Kräks enstaka kaskader med någon veckas mellanrum (alltså inte en rejäl kräksjuka som jag nog hellre skulle föredragit eftersom man då VET att det är just det, men hur ska man tolka singelkräkningar?)En trött och hängig tjej och det där hemska C-ordet har fastnat i hjärnan idag. Men å andra sidan har allt börjat sedan dagistaten i januari och hur pigg är man av konstanta förkylningsvirus. Men de där kräkningarna är ett orosmoment tycker jag.Krya på din lille T
    Jag tror verkligen att dagit är det stora monstret i våra barns sjukdomar. Enligt en barnläkare vi träffade när Tim hade en av sina förkylningar så får småbarn inte ett "vettigt" imunförsvar förrän de fyllt tre år. När de är så här små är vissa mottagliga för allt! Kan vara så att båda T och L med flera här på tråden är några av de som smittas av allt som går.
    Men visst, i morse, innan kräksjukan dragit igång ordentligt så hade jag också C-ordet i mitt huvud och pratade med P om det. "Tänk om"-grejer hägrade och han fick lugna. Så vi oroar oss på samma sätt, vi.
  • Rossy

Glömde kommentera L´s singelkräkningar. Kan det inte vara så att det är hennes sätt att reagera på trötthet, feber och förkylning? Jag kan bara gå till mig själv och vet att jag vid flera tillfällen kräks av att vara sjuk och trött, utan att för den delen vara kräksjuk. Jag vet inte hur jag reagerade som barn, men har vaga minnen att jag hade lätt för att kräkas då också.

Sedan ser jag att jag stavat både dagis och immunförsvar fel och rättar mig själv nu .

• Pess

Rossy, jo kanske beror kräkningarna på trötthet eller kanske rent av förkylningarna. Nu spydde hon en gång till på eftermiddagen. Inte kräkts sedan natten mellan lör och sön innan dess. Så det är glest mellan gångerna och kan inte skyllas på en kräksjuka iaf. Håller henne hemma från dagis i morgon (också) hin börjar bli en sällsyn "gäst" på det stället.

Lite trösterikt är iaf att jag idag var på mitt livs första föräldramöte och det visade sig att ALLA barnen på L:s avd är lika sjuka fast på lite olika sätt. En har t.o.m alldeles nyss legat inlagd en hel vecka på Astrid Lindgren. Hua. Gemensamt för alla är en hemsk hosta. Den kan även (tror jag) vara en källa till L:s kräkningar. Alla föräldrar var helt matta (alla är vi ju nya dagispäron och alla är enbarnsföräldrar) och förbluffade över hur jäkla sjuka ungarna har varit den senaste tiden.

Annars vill jag slänga iväg ett HEJA till Essi och ett HÅLL UT LITE TILL. Snart snart är du i mål även denna gång

• Nafrung

Hu för alla sjukdomar som de små drabbas av i tråden. Vi är friska nu (ta i trä) efter enn par veckors förkylning och hosta. Innan dess var det kräksjukan för T. Och han g¨r ju ändå inte på dagis än. Man klarar sig mao inte ändå.

Sen tänkte jag nämna att Ts kusin just haft symptomen att han kräktes en dag, sen gick det några dagar, sen kräktes han igen osv i ett par veckor. Läkaren sa att just så kunde rotavirus yttra sig (alltså ej v-kräkisen). Enligt läkaren gick det också supermycket sånt på dagisen nu också, och tydligen så får föräldrarna mycket sällan detta virus. Kan vara ett förslag till småpluttarnas kräkningar kanske?

Nu till klagomuren, vi har fått MYROR in till oss.... {#lang_emotions_yell} Jag har krupit på knä och tejpat för lister och hällt salt i håligheter i golvet halva förmiddagen. Suck och stön!!! Mysigt villaliv my ass, myror och katter som bajsar!!!

Sen så känner jag mig inte ett dugg gravid längra. Ja förutom den fläskiga magen då. Känner ingenting av bebben och börjar undra hur det står till där inne. På kub-ul så sa bm att jag hade moderkakan i framvägg. Gör det att man känner senare? När började ni känna av andra bebben? (Jag är väl bara i typ v 14 så det är väl iofs lite tidigt kanske.)

Tänker också på dig Essi, och undrar hur det står till med sammandragningarna??

Svar på tråden Minnas XI