• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Pess

maja under eken skrev 2009-03-19 17:59:33 följande:

Hur får man i barn Kåvepenin!?!?äntligen mat här!!
    Kort svar: Det FÅR man inte Amimox is the shit vid sådana här lägen. Men man får helt enkelt vara lite bestämd om det vid läkarbesöken eftersom Kåvepenin är förstahandspreparatet som de "måste" skriva ut i första hand.
  • Pess

Skickligt med TRE inlägg

(jag är inte här ofta, men när jag är det är jag det rejält )

• lindaiv
    {#lang_emotions_baby} GRATTIS öz.... oj vilken dramatik, men det gick ju bra. *suck* nä man måste tydligen stå på sig.... man känner sin kropp bäst!!!

maja u eken... nä säger som dom andra det får man inte , å inte den i fruktsmak heller. Hon fick Spektramox ist.... å den var gooood.

cirkel..... grattis {#lang_emotions_cheers} du är bara barnet,  jag är 2 år äldre!!!! ..

kram alla andra....
    Korre är 2 år...
  • förväntan
    Joffe skrev 2009-03-19 13:30:07 följande:
    v 24 +6 
    Tack . Mätningen gick bra, 24 cm.

Cirkel, grattis i efterskott!!!

Öz, massa grattis igen till eran lilla son. Så kul att du kom med ett litet inlägg om hur allt gick. Vill höra mer när du har tid.
  • Rossy

Grattis än en gång till sonen, Öz! Läskigt att han valde att hålla tyst när han kom. Men tänk att han redan nu är en egen individ som helt enkelt valde att hålla tyst. Coolt! Däremot förstår jag att förlossningen i sig inte var lika cool. Hoppas att du kan bearbeta och "tänka bort" den snart.
    Vad ska lillebror heta?

Kun . Jag håller med allas kommentarer om dig och ditt "dåligamamman-inlägg". Herregud, du är ju inte mer än människa som resten av oss. Jag tycker inte något av det du beskrev lät så farligt. Förutom att du ger dig själv dåligt samvete för allt. Sluta genast med det! (Annars måste jag också ha ett ton dåligt samvete ) .Bra att du pratar med någon om det i alla fall.

Och i efterskott - Grattis på födelsedagen, Cirkel! Trevligt med familjemiddag imorgon.

Naffe, det är ingen lek att vara hemma hela dagarna och hålla en (snart) 2-årigng sysselsatt. Framför allt om man är gravid. Men snart borde du komma över värsta trötthetsfasen och då blir det bättre. Det är framförallt efteråt man inser HUR trött man egentligen varit. Jag för min del kom ju inte ihåg det efter förra graven utan fick ett "uppvaknande" för nån månad sedan då jag började känna igen mig själv igen efter några riktigt trötta månader.

Essi, vad ledsen jag blir av att höra din syrras svar på din fråga . Vi får skylla på att hon inte varit där själv och förstår vilken ynnest det är att bli tillfrågad. Det kommer hon att förstå den dagen hon upplevt graviditet och förlossning själv.
    OM hon är lite smart så borde hon inse att tjänster och gentjänster hör ihop. En dag kan hon behöva storasysters hjälp med egna barn... vem ska hon ringa då??
    Om du behöver en plan C (eller D, E, F), så ställer jag upp! Jag lovar att vara som en äkta man - nervös och med viljan att hjälpa till utan att riktigt kunna det . Skulle älska att få vara med! Är faktiskt lite avundsjuk på Pess och Förväntans yrke och vill gärna följa med dom på studiebesök någon gång.

Med mig är det annars bra. Jag tycker att vädret har bidragit mycket till att man känner sig gladare nu. Bebis i magen är (om möjligt) vildare än vad Tim var. Jag känner av honom hela tiden, oavsett tid på dygnet. Inatt vaknade jag vid 3 av att Tim kom in och la sig hos oss, då passade bebis på att spritta lite också för att tala om att han var vaken .

Min chef har uppmuntrat mig att gå ner i tid nu inför våren och sommaren, vilket jag antagligen kommer att anamma. Skulle vara så himla skönt, faktiskt. Jag som alltid har jobbat heltid. Funderar på att ta ledigt fredagar från och med april.

• Özlem

God morgon

Han inte skriva igår att trotts allt så var de en mkt bättre förlossning än melvins.Jag var uppe o gick utan problem o kunde tom skita utan smärta

Bebben har ingen namn.
    Vikt 2910
    Längd 49cm

Vi vet inte vad han ska heta.

• cirkel

Stämmer datumet, Öz?

BF-listan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: 2/4 tjej
    Öz kille 13/3 , BF 2/4, vikt 2910 g, längd 49cm
    Kun: 12/6
    Förväntan:2/7
    Rossy: 14/7 kille
    Serendipity: 17/7 tjej
    Meleah: 25/7 kille
    Nafrung: 20/9
    Maja under eken: 25/9

• Joffe

Öz  

Cirkel, grattis i efterskott!

Rossy, vilken sympatisk chef, klart att du ska nappa om det passar dig förstås!
    Jag kände också av bebisen mkt mer denna gången men det berodde nog mest på att jag hade moderkakan i bakvägg denna gången, sist kände jag inte så mkt.
    Eddie är fortfarande mest aktiv sent på kvällen så han har inte riktigt ställt om sig.

Jag hade tänkt åka till Leons nya förskola i dag men han verkar lite hängig och somnade redan kl 10, nu är han dock vaken igen och verkar lite piggare, får se om vi kommer i väg dit någongång, dagarna går.

• Minna72

Tjena!
    Öz, skönt att höra att det ändå känns bättre denna gång. Skall bli spännande att höra vilket namn han får såsmåningom. Det bör ju vara ett namn som passar båda språken så att säga.

Grattis i efterskott Cirkel!

Rossy, blev riktigt rörd av att du kan hoppa in som Essis stöd. {#lang_emotions_heart}

Öki har f.ö. kommit in i en "intressant" fas just nu (på dagis säger de att det är typiskt för 2-åringar (han fyller ju 2 om en vecka)): När vi åker någonstans, t.ex. till dagis, skall han alltid ta med sig en sak. Det kan vara en kär leksak men kan också vara det sista han råkar se innan han går utanför dörren. Sedan skall han prompt ha det med sig och vägrar att lämna ifrån sig det. Så när vi kommer till dagis och han har en bil i ena handen och en blyertspenna i andra handen så blir han JÄTTEARG när vi tar dem ifrån honom. (Det funkar ju inte riktigt att alla barn tar med sig alla sina saker till dagis...) Pedagogerna sa imorse att det är väldigt typiskt för denna ålder och att det är deras sätt att testa och visa att de bestämmer. Känner ni igen det?

Aetti 26 mars 2007
  • maja under eken

TACK TACK TACK TACK TACK!!!!!!

Jag har precis ringt VC o bokat teletid kl 13,25 där jag ska KRÄVA Aminox lr Spektr...

Måste ligga mutbrott bakom... Varf va tvugna att erbjuda Kåvepenin först när d e så rasande äckligt!? Ska tusan mig inte bidra t nån resa t solen lr dyra whiskey till nån läkare här inte! {#lang_emotions_wink}

GRATTIS på födelsedagen cirkel!!! ojoj, 35. Du såg ju ut som ungdomen själv när vi sågs!

Skönt o gå ner i arbetstid rossy. Jag har oxå planerat d, ska va ledig måndagar framöver. Forsätter så länge vi känner att vi har råd...

När vi ändå pratar om o spara pengar o snåla så har jag precis lagt undan kläder på HM o köpt ett par jeans på PoP för 595:-.... Dom var lite smala i foten, tunnare tyg o skönt i sommar! Spardelen ligger i att eftersom jag köpte jeans redan nu hinner jag dra ordentlig nytta av dom länge, har ju 26 v kvar lr nåt.. O jag la undan kläder f att jag glömde mitt HM-kort på kontoret o d e 10% på allt för medlemmar... {#lang_emotions_wink} 

Kram

Elvira - Livets Solstråle!
Svar på tråden Minnas XI