• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Minna72

...Ganska bra gissning Maja! Kolla i mitt videogalleri så får ni svaret! F.ö. hade han redan på dagis när M hämtade honom pratat om nåt "iso paketti" (stort paket) som han skulle få hämta hos farmor och farfar. Och han fick ju rätt! (Däremot gillar tyvärr inte våra mjuka parkettgolv här hemma den här saken. )

Härär förresten dagens födelsedagsgris

Stor 2-årig kille!

Aetti 26 mars 2007
  • Minna72

Va fin han är mamsen! En riktig balettdansör. Öki härmade hans kommentar där på slutet. Sen sa Öki: "mera!" och ville titta igen.

Aetti 26 mars 2007
  • Essi73

Maja *asg* tja ja jovars varför inte, jag menar T-Röd skall ju ändå blandas i vattnet för fönsterputsning så ngn risk för att det vattnet fryser i ev. minusgrader om nätterna finns inte. Ja helt galet att det skall göra så ont att vila, skandalöst

Labi vad kul att se dig! Hur trivs ni i nya lägenheten?

Öki är toksöt ju! Så mycket hår han har, så där mycket har inte Boll!

• FISK78

GRATTIS ÖKI på 2-årsdagen, jag fattar inte heller att de fyller 2 år REDAN!!!! Så himla häftigt, ursöt är han oxå

Hoppas Joffe att allt är okej nästa gång, håller tummarna men förstår såklart din oro.

Här är allt fortsatt mycket bättre, koliken fortsätter att lysa med sin frånvaro efter aku behandlingen. Olivia kinkar och skriker fortfarande lite på kvällarna men INTE 10 timmar som i slutet utan kanske 1-2 timmar vilket är HELT normalt!!! Vi börjar sakta men säkert få livet tillbaka... UNDERBART!!!

Nej, nu är det snart dags för amning tror jag och sen SOVA. Tröttare än tröttast!

Essi, det är så himla jättehäftigt att det är dax nu!!! Snart snusar du oxå en liten flickbebis UNDERBART, jag lovar!

• Özlem

Grattis öki i efterskott!
    Grattis björn i efterskott!

Essi:3 dagar kvar sen får du lukta på en liten flicka

• Joffe
    {#lang_emotions_heart} En liten måne tittar fram mitt på blanka förmiddagen  {#lang_emotions_sunny}
  • Joffe

Sitter alltså här och får ett underbart sms och funderar på om Rossy var med

Essi har fått en liten Luna kl 10,23

Vilken ståpäls jag har!

GRATTIS

• Rossy
    Joffe skrev 2009-03-27 14:53:02 följande:
     En liten måne tittar fram mitt på blanka förmiddagen  
    Ja, jag antar att flera har fått sms:et och jag dristar mig till att skriva det här så alla får den glada nyheten.
    Från Essi:
    Grattis världen, en Luna á 3395 g och 49 cm kom idag kl 10.23. Så jäkla söt att mamma svimmar och pappa är kär.

Essi skriver också att hon födde vaginalt och alla mår prima!

GRATTIS ESSI, J, M och inte minst LUNA!!!!
Svar på tråden Minnas XI